[ubuntu] geeft geen netwerk, debian wel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik eerder deze week een debian tutorial heb gevolgd nu dus maar eens een Ubunt tutorial (en dan wel deze: http://www.howtoforge.com/perfect_setup_ubuntu_5.10 )

Installatie ging allemaal perfect, tevens ip adres statisch ingesteld in /etc/network/intefaces

netjes de /etc/init.d/networking restart uitgevoerd

Echter nu lijkt het toch niet te werken.
Als ik een ifconfig geef dan laat hij alleen een lokaal adres zien (127.0.0.1) en niet wat ik net heb ingevoerd.

als ik lspci doe zie ik de eth0 er wel bijstaan dus die zou goed moeten werken lijkt me.

Ook als ik /etc/network/interfaces hem op dhcp zet krijg ik geen IP.

Het vreemde is dat ik enkele dagen geleden op deze PC debian heb geeinstalleerd en daar werkte het netwerk wel goed.

Iemand enig idee waar ik de mist in ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:25:
Nadat ik eerder deze week een debian tutorial heb gevolgd nu dus maar eens een Ubunt tutorial (en dan wel deze: http://www.howtoforge.com/perfect_setup_ubuntu_5.10 )

Installatie ging allemaal perfect, tevens ip adres statisch ingesteld in /etc/network/intefaces

netjes de /etc/init.d/networking restart uitgevoerd

Echter nu lijkt het toch niet te werken.
Als ik een ifconfig geef dan laat hij alleen een lokaal adres zien (127.0.0.1) en niet wat ik net heb ingevoerd.

als ik lspci doe zie ik de eth0 er wel bijstaan dus die zou goed moeten werken lijkt me.

Ook als ik /etc/network/interfaces hem op dhcp zet krijg ik geen IP.

Het vreemde is dat ik enkele dagen geleden op deze PC debian heb geeinstalleerd en daar werkte het netwerk wel goed.

Iemand enig idee waar ik de mist in ga?
Je gaat in ieder geval de mist in door zo weinig informatie te geven :Y). Geef eens wat output van 'ifconfig -a' op beide machines en kijk ook eens met 'dmesg' of de module voor je netwerkkaart geladen wordt in Ubuntu.

Dat je kaart in 'lspci' verschijnt zegt niet zoveel, dat wil namelijk zeggen dat de kaart gevonden is, maar het zegt niet of de driver geladen is of niet.

Verder kan misschien de inhoud van /etc/network/interfaces hulp verschaffen. Zijn die hetzelfde op Debian als op Ubuntu?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor je reactie maar heb het schijnbaar al opgelost.
Ondanks ik /etc/init.d/networking restart uitgevoerd heb scheen de bak toch opnieuw opgestart te moeten worden.
Want nadat dat was gebeurd ziet hij hem wel en kan ik ook gewoon pingen ed.

zeer vreemd maar iig hartelijk bedankt.