Toon posts:

Help: na klus wordt S-ATA hd niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals boven: HELP!!!
Ik heb mijn pc compleet uit elkaar gehaald om een passieve cooler op het moederbord te plakken. Maar nu wordt na het in elkaar zetten mijn 200gb S-ATA Maxtor harde schijf niet meer herkend. Denk ik tenminste. Ik krijg bij het opstarten een melding "NO VALID DEVICE!" waar je normaal Raid config kunt instellen.

Het gaat in totaal om:

Asus A8N Sli Deluxe mobo
Amd Athlon 64 3200
Windows XP Pro staat op een IDE 40gb harddisk, de Primary Master~, waardoor ik gelukkig wel hier kan posten!
Mijn tweede hd, waar AL mijn materiaal verder op staat, is dus de bovengenoemde S-ATA hd.

Misschien een kwestie van een foute aansluiting of een instelling, maar voorheen deed ie het natuurlijk perfect!

Ik hoop dat julliekunnen helpen! :)

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 16:44
Heb je hem niet perongeluk op een andere sata poort gehad, die van silicon. Ik heb mijn raid draaien op de nvidea poorten maar ooit per ongeluk 1 van de schijven even op een silicon poort gehad, welke de hele bestandsstructuur in 1 klap wijzigde.

Verwijderd

Topicstarter
nee, want ik had genoteerd waar deze moest komen, dus daar kan het niet aan liggen...

(edit - overigens heb ik ook niet al te veel verstand van hardware, dus een fout is bij mij vast zo gemaakt)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 19:18 ]

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 16:44
zie ook :

data/partititie corrupt na verkeerd aansluiten

edit:
Misschien overbodig maar heb je de instellingen goed staan in het bios, en elke schijf op exact de juiste poort?

[ Voor 42% gewijzigd door bpee op 19-05-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik daar niet veel aan heb, want in Windows wordt hij niet eens herkend

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 13:13

JF_

Begin eens te controleren of de schijf wel goed aangesloten is, misschien heb je een van de sata-kabels een tikje gegeven waardoor ze scheef zitten en geen contact meer maken.

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost. en ik mag me schamen.
laten we het er op houden dat ik bij deze enorm kleurenblind ben (of erg stom gewoon?)
sorry + bedankt

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat was er dan aan de hand? :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rode dropveter op het blauwe spekkie aangesloten ofzo.... O-)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1