Hallo mensen,
Ik zit met een (klein) probleem. Mijn applicatie voert zodra die gestart wordt een SP uit, om een restantbedrag te berekenen. Hiervoor worden regels uit een andere tabel gebruikt. Deze worden bij elkaar opgeteltd, per ID. Echter, op mijn registratiepagina kun je een nieuwe ID toevoegen. Alle waardes worden ingevultd nadat de gebruiker zijn keuzes op een formulier heeft gegeven. Alleen zijn er in eerste instantie nog geen regels. Het probleem is dus, dat als de SP wordt uitgevoerd in de regeltabel de uitgaven worden opgeteld. Als die er nog niet zijn, wordt de berekening eigenlijk decBeginBedrag - met als resultaat dat decRestant ook wordt. Maar dat wil ik dus niet. Als er nog geen regels zijn, moet het decBeginBedrag - 0 zijn met als resultaat het door de gebruiker geselecteerde beginbedrag. Ik weet dat het iets simpels is, maar kan er helaas even niet opkomen. Hieronder een klein stukje relevant sql statement.
Ik hoop dat jullie mij weer een stukje verder kunnen helpen. Bedankt in ieder geval!
Ik zit met een (klein) probleem. Mijn applicatie voert zodra die gestart wordt een SP uit, om een restantbedrag te berekenen. Hiervoor worden regels uit een andere tabel gebruikt. Deze worden bij elkaar opgeteltd, per ID. Echter, op mijn registratiepagina kun je een nieuwe ID toevoegen. Alle waardes worden ingevultd nadat de gebruiker zijn keuzes op een formulier heeft gegeven. Alleen zijn er in eerste instantie nog geen regels. Het probleem is dus, dat als de SP wordt uitgevoerd in de regeltabel de uitgaven worden opgeteld. Als die er nog niet zijn, wordt de berekening eigenlijk decBeginBedrag -
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| UPDATE tbl_kaart
SET decRestant = decBeginBedrag -
(
select sum(decUitgavenKlant)
from tbl_Regels
where intkaartID = e.intkaartID
group by intkaartID
)
from tbl_kaart e |
Ik hoop dat jullie mij weer een stukje verder kunnen helpen. Bedankt in ieder geval!
[ Voor 2% gewijzigd door whoami op 19-05-2006 19:12 ]