website heel verschillend weergegeven

Pagina: 1
Acties:

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
ik heb vandaag een website geupload. Op mijn eigen bak ziet het er prima uit, of in ieder geval zoals bedoeld ;)
Ik heb IE 6.0 en FF 1.5.0.3

Nu controleer ik het op mijn laptop, en hier gaat het in IE 6.0 wel goed, maar in FF 1.0.3 niet goed (rechter bg-image verdwijnt). Dat is natuurlijk erg vervelend, maar omdat er een versieverschil is, kan ik het nog verklaren.

Dan bekijk ik de website weer op een andere locatie, dan gaat het helemaal fout. Zowel in IE 6.0 (heel de content div verspringt) als in FF 1.5.0.3 (menu items zijn onzichtbaar). Hier is de output weer anders, terwijl de browser versies identiek zijn als op mijn eigen bak! 8)7

Omdat het op mijn bak wel goed gaat, weet ik niet waar ik het moet zoeken. Heb de html en css gevalideert, en er komen wel fouten uit, maar geen spannende. Ik kan me niet voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft.
Volgens mij zijn ook de browser instellingen hetzelfde, namelijk standaard.

Ik ben dus benieuwd hoe jullie de site zien, en wellicht een verklaring hebben voor het weergave verschil...... ik snap er niets van |:(

[ Voor 0% gewijzigd door CaptBiele op 19-05-2006 20:29 . Reden: Het gaat nu dus vooral om het divje dat verspringt ]

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Kun je ook even een foto uploaden die laat zien hoe het hoort te zijn? Dan valt er makkelijker te zien wat er niet goed gaat.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

ik zie ook geen menu, dit kan aan onderstaande liggen

misschien moet de class van de links (h1) niet zijn invisible dit verwijst in je css naar

display: none;

wat ervoor zorgt dat de links/menu niet zichtbaar zijn.

Anders dan dat zie ik geen verschillen qua layout

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://validator.w3.org/c...F%2Fwww.deoranjerie.nl%2F
http://jigsaw.w3.org/css-...F%2Fwww.deoranjerie.nl%2F

en blijven herhalen totdat je alle fouten eruit hebt.. Hoewel die ene die 'ie nu vindt wel een groot probleem is voor je menutje.

[ Voor 19% gewijzigd door burne op 19-05-2006 17:52 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik zie in zowel FF1.5 en IE6 geen menuknoppen. Ik draai WinXP SP2 op 1280*1024...

d:)b :henk d:)b

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Ik zie ook geen menu met FF 1.5.0.3/win, IE6 en IE5.5.. Deze is wel te zien als je .invisible weghaalt, zoals Fuzzke zegt. Verder snap ik niet waarom je een menu maakt met headings.

Cogito ergo dubito

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
TerraGuy schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:46:
Kun je ook even een foto uploaden die laat zien hoe het hoort te zijn? Dan valt er makkelijker te zien wat er niet goed gaat.
hier een heel lelijk voorbeeldje gemaakt in paint
Boelie-Boelie schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:08:
Ik zie ook geen menu met FF 1.5.0.3/win, IE6 en IE5.5.. Deze is wel te zien als je .invisible weghaalt, zoals Fuzzke zegt. Verder snap ik niet waarom je een menu maakt met headings.
ehm ok. ik zal het menuutje aanpassen. Die headings gebruik ik ivm SEO.
Ik snap alleen nog niet waarom in IE mijn content div helemaal verspringt. (in dezelfde versies nog wel)

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Ik heb in IE7 (Bèta 2 / Build 7.0.5358.0) inderdaad ook geen menu. Ik mis inderdaad ook dat Div'je maar ik heb geen idee waar die gebleven is.

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 18:37:
Ik heb in IE7 (Bèta 2 / Build 7.0.5358.0) inderdaad ook geen menu. Ik mis inderdaad ook dat Div'je maar ik heb geen idee waar die gebleven is.
Ok, dat menu heb ik weer te voorschijn. Maar dat divje dat verspringt in sommige browsers is heel vervelend. Ik zit nu weer op mijn eigen bak, en hier werkt alles prima.
Alleen op de laptop weer niet :X

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
geen suggesties voor het divje? :(

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Er zitten 19 syntax-fouten in je XHTML en CSS, en zeker 20 warnings voor vreemde constructies. Iedere browser gaat vooral met de fouten heel anders om. Het zijn die verschillen die er voor zorgen dat je site er zo anders uitziet tussen browserversies.

(En in Safari is 'ie simpelweg stuk, dus verwacht geen boekingen van mac-gebruikers..)

[ Voor 16% gewijzigd door burne op 20-05-2006 23:59 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1