Toon posts:

MediaPlayerClassic: settings voor optimale DVD-playback?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op verschillende forums gelezen dat de dvd-afspeelkwaliteit van MPC die van spelers als PowerDVD en WinDVD evenaart of zelfs overtreft. Helaas merk ik zelf een duidelijk verschil tussen PowerDVD en MPC. Ik zou heel graag al mijn dvds via MPC afspelen (universele speler vind ik handig), maar niet als het kwaliteitsverschil dusdanig is:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~waijers/images/Week%209/IMAG0086(1).jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~waijers/images/Week%209/IMAG0087(1).jpg

Dus zou ik graag weten of deze kwaliteit te verbeteren is door het optimaliseren van de WMC-settings of het selecteren van andere codecs?

(Excuses voor de wat grote resolutie van de plaatjes, dit is nodig om het verschil te laten zien, ik haal ze weg zodra het kan.)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 17:44 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Powerdvd gebruikt een een of andere techniek die het beeld wat opfleurt, dit heeft echter niks met kwaliteit te maken.

Verwijderd

Topicstarter
BlackJack schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:40:
Powerdvd gebruikt een een of andere techniek die het beeld wat opfleurt, dit heeft echter niks met kwaliteit te maken.
Ok, maar dan nog zou ik graag willen weten wat de optimale settings voor WMC zijn (als deze bestaan)? En is het dan ook mogelijk om de decoder van bijv. PowerDVD te gebruiken in WMC?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 13:56:
Ok, maar dan nog zou ik graag willen weten wat de optimale settings voor WMC zijn (als deze bestaan)?
Normaal gezien zijn de standaardinstellingen perfect, maar als je een overdreven gesatureerd beeld wil als PowerDVD dan kun je eens met de sliders spelen in de eigenschappen van MPC's MPEG-2-decoder (View -> Options -> Internal Filters -> Transform Filters -> MPEG-2 Video [dubbelklik]).
En is het dan ook mogelijk om de decoder van bijv. PowerDVD te gebruiken in WMC?
Ja, schakel bij Transform Filters gewoon de MPEG-2-decoder uit (vinkje weghalen en MPC herstarten). MPC gebruikt dan een op het systeem aanwezige decoder, in uw geval die van PowerDVD. Je kan de eigenschappen van die decoder bekijken/aanpassen tijdens het afspelen van een film via Play -> Filters. Dat is tenminste als die decoder dat ondersteunt.