Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Display Creative Zen Extra

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals jullie misschien weten regende het vanmorgen\middag behoorlijk hard en in die regen moest ik naar school. op de school mijn (natte) jas in mijn kluis gedumpt, mp3 spelert eruit gehaalt, en de hele dag mee rondgelopen. 2 uur later weer naar huis, jas aan, mp3 speler in mijn halfnatte jaszak

nu het probleem. toen ik thuis kwam, en mijn mp3 speler uit wilde zetten, zag ik dat er geen letters meer op het display stonden. toen maar naar de badkamer gegaan, ding drooggeföhnt, en nog een keer proberen. zelfde probleem.

toen hem maar voorzichtig open gemaakt, zoals op de foto te zien is. gekeken of er stekkertjes los zaten oid, maar niets gevonden

Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/4770/dscn25726ee.jpg

wat zou het kunnen zijn?

EDIT. ohja, ik was nog even vergeten te zeggen dat de backlight doet het wel gewoon

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 20:09 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nachtje laten drogen op een verwarming, probeer dan nog eens.

Je batterijen vervangen?

Losse contactjes lijkt me minder mogelijk, maar daarom niet onoverkomelijk, maar als je alles gecontroleerd hebt zal het wel niet zo zijn.

Natuurlijk kan het stuk gaan door waterschade, kameraad van mij (nu ja een kameraad is veel gezegt :X ) had ooit een gsm (paar jaar geleden) die bij regen weer ook altijd uitviel, moest zelfs nog niet nat worden.
Is wel balen, waterschade. Ik weet niet hoe dat gaat bij creative maar bij nokia valt dit niet onder garantie en ze zien het rap. Mijn nonkel heeft er al redelijk wat verhalen over verteld. Maar dat is natuurlijk niet bij creative.

Komt er eigenlijk nog geluid uit? Of is ie helemaal stuk?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zeker minimaal eerst 24 uur laten drogen. Soms doen spelers het daarna gewoon weer, dus probeer dat eerst eens voordat je andere dingen probeert.

Verwijderd

Topicstarter
kluyze schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:49:
Komt er eigenlijk nog geluid uit? Of is ie helemaal stuk?
nee, hij doet ALLES nog, behalve de letter op het display 'projecteren'

Verwijderd

Heb je nog garantie op dat ding ? nu in ieder geval niet meer, want je hem open hebt gemaakt.
Als je geen garantie stickertjes o.i.d hebt doorbroken zou ik even contact opnemen met creative en uitzoeken of je nog garantie hebt, zoniet zou ik even het verhaal uitleggen en vragen wat een reparatie kost.

Een nachtje laten drogen doet wonderen. En volgende keer als je zoiets gebeurd, ff wachten tot hij droog is voordat je em aanzet.

Succes ermee.

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Kortsluiting over je display waarschijnlijk, dikke kans dat hij geroosterd is maar eerst gewoon een paar dagen laten drogen.

• jhonniedj
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 20:45
Zoals gezegt:
gewoon lkkr laten drogen, nieuwe batterijen er in, werkt het niet
ff kijken of creative een RMA formuliertje naar je wil opsturen (moet wel lukken denk ik)

Heb zelf ooit webcam opengemaakt,. foto's gemaakt van de webcam en gewoon opgestuurt en nieuwe gekregen (kapotte lens :) )

Maar na openmaken en laten zien dat ik had opgengemaakt gewoon aangenomen voor RMA. dus moet in jouw geval (en beetje voorzichtig zijn) wel lukken, tenzij je zegeltjes hebt doorbroken met
" DON'T BREAK THIS SEAL OR ... "

Wil wel weten hoe het afloopt eigenlijk, dus plz post dat ff ;)

(misschien batterij om datum en tijd te onthouden???)

[ Voor 7% gewijzigd door jhonniedj op 20-05-2006 00:04 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:30

Patriot

Fulltime #whatpulsert

offtopic:
Warranty vo ... aan de ene kant, en id if broken aan de andere kant

Verder vind ik dit een apart iets, ik snap dat het door het water komt, maar waarom alleen de letters? Lijkt mij dat als het scherm naar z'n groot is, hij niet alleen de letters laat zitten..

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb het daarna weer even geprobeerd, nog steeds hetzelfde

even voor de duidelijkheid een filmpje gemaakt, als je goed kijkt zie je het schermpje oplichten

http://www.yourfilehost.c...cat=mov&file=DSCN2576.MOV

wat raden jullie me aan om te doen? ik HAD waarschijnlijk geen garantie meer, omdat ik hem 2e hands gekocht heb van iemand, en ik de aankoopbon er niet bij had. nu zowiezo niet meer natuurlijk, omdat die stickertjes kaput zijn.

gewoon naar creative mailen en het ware verhaal vertellen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 17:15 ]

Verwijderd

Probeer es wat te prullen aan de verbindingen van de LCD (flexcable ofzo? of ist een stukje rubber?)
Als je daar wat meer uit krijgt weet je waar het probleem ligt.
Vind het alleen vreemd dat juist de lcd niet meer werkt, kan niet veel meer problemen bedenken dan connectie tussen lcd en pcb, of het moet zijn dat het vocht kortsluiting gemaakt heeft en je LCD driver erdoor geblazen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
ok, net even de dude gesproken van wie ik hem gekocht heb, hij heeft PRECIES hetzelfde probleem ermee gehad, en toen opgestuurd naar Creative en laten maken. Hij heeft ook de reparatie- en aankoopbon nog, dus waarschijnlijk kan ik het gewoon laten fixen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mocht je er voor moeten betalen (en dat is vaak niet erg goedkoop) dan zou ik toch ns kijken of je geen andere mp3speler wilt.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 19:28:
Mocht je er voor moeten betalen (en dat is vaak niet erg goedkoop) dan zou ik toch ns kijken of je geen andere mp3speler wilt.
nee, dat klopt, als ik ervoor moet gaan betalen (ligt eraan hoeveel natuurlijk) neem ik de Creative Zen Touch denk ik

Verwijderd

Ja maaaar nu heb je die stickertjes verwijderd.

Groot kans dat creative dit apparaat weigerd te repareren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 21:57:
Ja maaaar nu heb je die stickertjes verwijderd.

Groot kans dat creative dit apparaat weigerd te repareren.
nee hoor, ik heb hem sniekie een beetje verschoven, net weer in elkaar geschroeft, en t stickertje weer terug geschoven. hoeft geen probleem op te leveren dus

Verwijderd

Topicstarter
nouja, ik kreeg uiteindelijk korting op een nieuwe speler, maar die korting was zo veel (uhum) dat ik beter een nieuwe in de winkel kon kopen, en dan was het nog goedkoper (in vergelijking met hun site)

hij staat nu dus te koop, als je nog wat nodig heb voor je extra...

http://koopjes.marktplaat...qkZc5GA%2FX7eQLr8%3D&df=1

ik heb overgens een Creative Zen Sleek Photo besteld, bij de dixons waar hij (raar genoeg) het goedkoopste is volgens tweakers's pricewatch

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 19:43 ]

Pagina: 1