Ik heb hier een kistje gebouwd met wat speakertjes in, en dat moet mee op een fietssurvival volgende week. Het gaat hier om een kistje met 2 computerspeakertjes met als source een Creative Zen Touch. Ik voed dit nu met 2 6v zinkkoolbatterijen, de Panasonic 4R25R. Ik heb alleen geen idee welk vermogen ik eruit kan trekken, hoelang ze meegaan dus. Heeft iemand enig idee? De speakertjes trekken ongeveer 300mA op vol vermogen (voor ze vervormen zegmaar..) De batterijen zijn echt HUGE, 57x57x100mm.
Als iemand nog informatie heeft over het verloop van de spanning als ik die dingen leeg trek; heel graag. Meten schiet niet op aangezien die batterijen 4 euro/stuk kosten. Als mijn spanning onder de 9,5 volt dropt zoiets dan krijgt het versterktje te weinig spanning. Dus op dat punt moet ik de batt. vervangen. Eventueel kan ik nog een D-cel in serie hangen voor een boost van 1,2v.
Bedankt alvast!
Als iemand nog informatie heeft over het verloop van de spanning als ik die dingen leeg trek; heel graag. Meten schiet niet op aangezien die batterijen 4 euro/stuk kosten. Als mijn spanning onder de 9,5 volt dropt zoiets dan krijgt het versterktje te weinig spanning. Dus op dat punt moet ik de batt. vervangen. Eventueel kan ik nog een D-cel in serie hangen voor een boost van 1,2v.
Bedankt alvast!