Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

6v batterij.. welk vermogen?

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Ik heb hier een kistje gebouwd met wat speakertjes in, en dat moet mee op een fietssurvival volgende week. Het gaat hier om een kistje met 2 computerspeakertjes met als source een Creative Zen Touch. Ik voed dit nu met 2 6v zinkkoolbatterijen, de Panasonic 4R25R. Ik heb alleen geen idee welk vermogen ik eruit kan trekken, hoelang ze meegaan dus. Heeft iemand enig idee? De speakertjes trekken ongeveer 300mA op vol vermogen (voor ze vervormen zegmaar..) De batterijen zijn echt HUGE, 57x57x100mm.

Als iemand nog informatie heeft over het verloop van de spanning als ik die dingen leeg trek; heel graag. Meten schiet niet op aangezien die batterijen 4 euro/stuk kosten. Als mijn spanning onder de 9,5 volt dropt zoiets dan krijgt het versterktje te weinig spanning. Dus op dat punt moet ik de batt. vervangen. Eventueel kan ik nog een D-cel in serie hangen voor een boost van 1,2v.

Bedankt alvast! :)

Verwijderd

9000 mAh, kan dus 9A leveren gedurende 1u, of 27u lang 300mA.

Exact voorspellen hoe lang de baterijen meegaan voordat er vervorming komt omdat de versterker niet genoeg spijs meer krijgt is onmogelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 17:33 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Idd, even googlen levert het volgende op:
http://www.actec.dk/panasonic/pdf/4R25R.pdf

Is het trouwens niet handiger om voor zoiets een oplaadbare accu te gebruiken, ipv dergelijke zink-kool batterijen, die bedoeld zijn in apparaten die erg weinig stroom verbruiken (klokken en dergelijke)?

[ Voor 55% gewijzigd door Orion84 op 19-05-2006 17:36 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Orion84 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:32:
Is het trouwens niet handiger om voor zoiets een oplaadbare accu te gebruiken, ipv dergelijke zink-kool batterijen, die bedoeld zijn in apparaten die erg weinig stroom verbruiken (klokken en dergelijke)?
Idd, ergens een laptop batterij op de kop tikken + lader en dan zit je goed.

uit pdfje: short-circuit-stroom is 7A (minimum). Dit is door 2 opties:
deze stroom wordt beperkt door de interne weerstand, dewelke dan 0.85 ohm is. De batterij zelf dissipeert dan in het geval van 300mA 0.07W.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 17:47 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Heel erg bedankt, ik kon zelf met Google niets vinden.. niet goed bezig dus :/

Een laptopbatterij is geen optie, omdat dit bouwsel alleen maar volgende week meehoeft, en dat is 4 dagen, zeg dat dat dingetje 8 uur per dag draait, dus 32 uur, dan moet ik met 2 sets van die dingen uit kunnen komen :) Daarbij gaat de batterij van m'n Zen Touch maar ~20 uur mee en daarna moet ik dus MP3's van anderen lenen enzo.. dan gaat ie toch niet meer zoveel aan :)

Bedankt iig!
Orion84 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:32:
Idd, even googlen levert het volgende op:
http://www.actec.dk/panasonic/pdf/4R25R.pdf

Dat is wel een leuk weetje dat die daarvoor bedoeld zijn.. Een vriend van me vertelde dat hij zo'n ding al eens gevonden had bij een kapot lampje, zoals je die ziet bij wegwerkzaamheden. Daar schijnen ze dus ook in te zitten. Ik had deze meegenomen omdat het gewoon de dikste batterijen waren die de plaatselijke doe-het-zelf had :D 2 in serie geeft netjes 12,1 volt onder belasting waarmee ik de versterker perfect kan aansturen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Tim_R op 19-05-2006 22:58 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als het maar voor eenmalig is zou ik ook niet de moeite nemen om het anders te doen idd :)

Ik heb trouwens gewoon gegoogeld op: Panasonic 4R25R

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1