Toon posts:

[HTML] Hoe geluid het best integreren in site?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is de volgende,
hoe kan ik het best fragmentjes geluid aan een site toevoegen?
Het is mij voordien al gelukt, maar enkel in internet explorer. Nu wil ik dat alle geluiden in elk type browser afspeelbaar zijn.
Vroeger gebruikte ik:
HTML:
1
<embed src="media/Memo_5.mp3" width="330" height="48" autostart="False"></embed>

Heel simpel dus, alleen zit het zo dat firefox het ding niet wil afspelen, hij vraagt naar een quicktime plugin, alleen wil ik geen quicktime. ;)

Dus mijn vraag: welke code kan ik het beste gebruiken zodat ik geen quicktime/realplayer whatever moet installeren, en dat toch elke browser (firefox,IE,safari,opera etc...) het kan afspelen?

_/-\o_

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Beste via een flashobject volgens mij, wanneer je ene geluidsfragment invoegt via embed moet toch al een plugin geladen worden, dus waarom niet gelijk met flash dan weet je zeker dat het afgespeeld wordt (vanwege de flashpenetratie). Als je vertrouwd op de plugin van de browser weet je dat niet en past de interface niet of kunnen andere problemen optreden. Daarnaast kan je het binnen flash zo opzetten dat het streamt, ik weet niet zeker hoe dat gaat met een embed (denk dat dit aan de plugin ligt).

Human Bobby

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mischien ipv mp3 wav's gebruiken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien gewoon een flash player?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal een beetje rondkijken in dreamweaver, ik zal wel iets vinden over flash.

Ik heb nu een stukje gevonden waarmee het wel werkt met Firefox & IE. Alleen vraag ik mij nu af of de safari-gebruikers het ook gaan kunnen beluisteren. Ik vrees er voor. Misschien best eens naar flash uitkijken.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<object id="MediaPlayer1" CLASSID="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" standby="Loading Microsoft Windows&reg; Media Player components..." type="application/x-oleobject" width="300" height="68">
      <param name="fileName" value="http://xxxxxxxx.mp3">
      <param name="animationatStart" value="true">
      <param name="autoStart" value="false">
      <param name="showControls" value="true">
      <param name="ShowStatusBar" value="true">
      <param name="MovieWindowWidth" value="300">
      <param name="MovieWindowHeight" value="68">
      <param name="AutoSize" value="0">
            </object>