ATI Radeon 9600XT probleem

Pagina: 1
Acties:

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-07 12:54
Hoi,

ik heb een ati radeon 9600XT die tot voorkort nog goed functioneerde.
Plots begon de fan een raar geluid te maken dat lijkt op dat hij aanloopt.
Dit heb ik nagekeken maar dit bleek niet het geval te zijn, wel is het zo
dat ik nu heel vaak last heb van ati's VPU Recover of dat het beeldscherm gewoon geen signaal meer krijg als ik zeg maar meer dan 10 minuutjes een spel speel.
Ik heb de temperatuur eens in de gaten gehouden met Ati Catalyst en die gaf als maximum 54 graden aan voordat het beeld wegviel.
Is 54 graden nu gewoon te veel voor zo'n kaart of is er een andere oorzaak?

Dit heb ik geprobeert:
- Clean install
- originele drivers
- omega drivers

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 19:18
Post eens wat meer gegevens over je systeem zoals moederbord, chipset, geheugen, heb je het systeem overgeklokt, audiokaart,...CD en DVD spelers/branders... en last but not least de voeding: hoeveel vermogen, merk en type.

Ik zie op de forums van VIA vaak de truk om de AGP spanning met 0,1 of 0,2 V te verhogen. Kijk eens of dat helpt. 54 C is niet te warm overigens.

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Ik heb ook een 9600xt 128 mb icm Msi k8n neo2, en die doet precies hetzelfde!!!
Eerst was het misschien 1x in de maand maar nu doet hij het steeds vaker.. of hij zegt vpu recover en je kan niks meer doen met je pc of hij geeft een zwart beeld en zegt de monitor: no signal input.
Hij gaat hier trouwens geen rare geluiden maken....

Ik heb nu de vpu recover uitgezet, en nu doet hij het zeker wel minder vaak maar toch nog regelmatig.

Ps: ik dacht dat mijn kaar misschien wel stuk was, maar als jij het ook hebt... (kunnen natuurlijk ook 2 kapotten hebben).

Ik wil btw binnenkort nieuwe vidkaart halen + mobo halen dus was al bang dat ik een kapotte kaart over zou houden.

[ Voor 5% gewijzigd door Jellerbert op 19-05-2006 19:34 ]

Ga naar www.jellerbert.nl

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-07 12:54
Hey, ik heb het opgelost.

Videokaart eruit gehaald alles schoongespoten met compressor en nieuwe koelpasta onder mijn koeler gedaan :) Ik weet niet wat het is geweest maar probeer het ook eens!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 19:18
laurentbas schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 22:43:
Hey, ik heb het opgelost.

Videokaart eruit gehaald alles schoongespoten met compressor en nieuwe koelpasta onder mijn koeler gedaan :) Ik weet niet wat het is geweest maar probeer het ook eens!
Vaak worden dit soort basics vergeten.....

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-07 20:00
heb ik ook gehad met mn vorige 9600xt, precies hetzelfde gedonder, gewoon omgeruild en nog een keer en die hele pc een keer terug naar de winkel en uiteindelijk werkt de gehele pc nu een beetje goed 8) 8)7

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Nou, ik zal het ook es proberen :)
Toch raar, want het lijkt me totaal niet aan de Temps. te liggen...

Ga naar www.jellerbert.nl

Verwijderd

9600xt's worden niet eens zo warm. De xt is een afgeslankte versie van de 9600Pro, kleinere core, mindere temps.

Na verloop van tijd kan idd de pasta bijv uitdrogen, en niet meer werken :)
Pagina: 1