Toon posts:

[ACCESS] Rekenen met tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een database met hierin de gegevens voor een buitenlandse reis voor een middelbare school. In de tabel bestemming staat alle informatie over een bepaalde reis, zoals bijv. de vertrekdatum en vertrektijd (in 2 apparte kolommen), de kosten en het max. aantal leerlingen dat mee kan.
Tevens heb ik een tabel leerling waarin alle info over de leerlingen staat, als voor en achternaam, leerlingnummer, klas etc.
Nu wil ik een query maken waarbij de gebruiker een achternaam in dient te voeren, en dat hierna de info over de bestemming waar deze leerling naartoe gaat gegeven wordt, enkel nu moet er een half uur van de vertrektijd worden afgetrokken, zodat iedereen optijd voor het vertrek aanwezig is. het probleem is nu alleen, ik krijg van de vertrektijd (bijv. 8:00:00) geen half uur afgetrokken...

SELECT B.bestemmingsnaam, B.tijdstipvertrek, B.datumvertrek, L.Voornaam, L.Achternaam, L.klas, L.nummer, (b.tijdstipvertrek - 0.5) AS tijdsip_aanwezig
FROM bestemming AS B, leerling AS L

Dit is wat ik tot nu toe heb, alleen moet deze -0.5 uiteraard vervangen worden door iets anders. Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, in ieder geval alvast bedankt!

EDIT: de topictitel moet natuurlijk access zijn.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 15:54 ]

Verwijderd

1 staat voor 1 dag, 0,5 dus voor een halve dag.
dus 1/2 uur wordt dan 1/48 (=0,020833333333333333333333333333333)

succes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het werkt! Ik wist dat het zoiets simpels zou zijn, maar dat ik er nog niet op gekomen was.. :P
Bedankt! :Y)