Toon posts:

[html / flash]Flashgeluid door laten lopen na refresh pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem.
Ben mijn site aan het maken.
De site zal bestaan uit zoiets van 4 of 5 pagina's.

Op elke pagina staat een flash animatie.
Wanneer ik in mijn menu op de knop klik dan wordt er een andere pagina geladen met een andere flash animatie.

Het probleem is dat het geluid ook overnieuw begint en dit is juist net niet de bedoeling.
Het geluid dient gewoon door te lopen.

Ik weet dat het met frames wel zou kunnen, maar dit wil ik juist niet.

Heeft iemand enig idee hoe dit aan te pakken?

Alvast bedankt voor enige input.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

tjah, mischien met je er dan voor zorgen dat je alleen de rest van de pagina refresht/ajaxed? en dus niet de flash refreshed?

Zowiezo hebben mensen een bloed hekel aan muziek/herrie op websites. (maar dat is een ander onderwerp)

openkat.nl al gezien?

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 05:28

nAffie

...

volgens mij werkt dat niet als je een andere pagina laadt...

maak gewoon een onzichtbare frame waar je je muziekje laat draaien....

meh.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Frames is een manier, maar dat wil je niet. Dan zou je kunnen kijken of je de positie van je muziekfragment kan achterhalen met Flash en deze als startwaarde doorgeven aan je volgende pagina. ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
ajax is dus de oplossing.

p.s.
De muziek is van gotan project.
En is toch wel heel relaxed ;)

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

BtM909 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:40:
Frames is een manier, maar dat wil je niet. Dan zou je kunnen kijken of je de positie van je muziekfragment kan achterhalen met Flash en deze als startwaarde doorgeven aan je volgende pagina. ;)
Dat gaat ZEKER weten ruzie geven :P
(al was het alleen al dat je tijdens het renderen van de nieuwe page en het opgestart raken van je flash bestand je geen muziek te horen krijgt.

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie ineens wat meer reacties.

thanks,

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 15:45 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat klopt, maar de muziek begint iig niet helemaal opnieuw ;)

Continu doorlaten lopen gaat dus niet lukken (als de TS geen frames wilt gebruiken). Daarnaast is AJAX ook nog een oplossing, maar dan zou TS voor het gemak net zo goed een hidden frame kunnen gebruiken voor muziek.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit alleen met mijn pagina opmaak wanneer ik frames gebruik.
Dit in verband met het indexeren van zoekmachines.

Dan zit ik toch weer vast aan een frame opmaak.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:57
je kan in een local shared object (soort van cookie in flash) bijhouden waar je muziek op het moment van klikken is. (of continue bijhouden)
Bij een refresh check je de waarde en zet je de "playhead" van je muziek naar die tijd.
hoewel je natuurlijk sowieso even een korte onderbreking krijgt tijdens de refresh denk ik dat het met "lag" wel mee zal vallen aangezien je muziek/swf wel wordt gecashed.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• bartje321
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-02 16:28
je kunt ook nog een popupje openen met de muziek, al is dat niet zoon goede oplossing ivm popupblockers

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
p.s.
De muziek is van gotan project.
En is toch wel heel relaxed
Sommige bezoekers hebben winamp (of wat dan ook) aan, waar de muziek van jouw website dan doorheen gaat, of preferen juist stilte als ze aan het browsen zijn. Muziek op je website is leuk als gimmick-iets, maar bij veel mensen wekt het irritatie op.

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
even een tip:
ik zou of de muziek standaard UIT laten staan, of de muziek controls altijd in beeld hebben zodat de gebruiker niet hoeft te zoeken hoe het uit/ zachter gezet kan worden. Wanneer de bezoeker niet van je muziek houdt, winamp aan heeft staan. Je hebt ook een volume control nodig binnen je pagina zodat het volume individueel kan worden aangepast.

Human Bobby

Pagina: 1