Toon posts:

Asus P5/800 VM-S Bios Update Bios Bestand.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Probleem is :
Ik zu graag mijn Moederbord graag willen updaten ofterwijl flashen gaat om de mobo Asus P5/800 VM-S
IK heb net het bios bestandje gedownload en uitgepakt en op cd gezet. Maar als ik hem op cd set krijg ik hem als .rom bestand net als eerst hoe ik hem downloaden. Maar ik heb hier gelezen op got forum dat het in een IMA bestand zou moeten komen. Dus mijn vraag is is het erg als ik hem brand met een .rom bestand en dan later open voor de bios update ??

Zou iemand met kunnen helpen ??

Heel erg bedankt alvast !! ;)

Mvg

Daniel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een .rom bestand kan ook, het zijn als het goed is toch allemaal binary files waar je bios instaat. Verder maakt het natuurlijk weinig uit of je je flashprog verwijst naar een .IMA of naar een .ROM file verwijst.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Volgens mij verschilt dat per merk. Bij mijn Asus mobo's waren het allemaal .rom bestanden. Volg gewoon de handleiding van je mobo dan komt het allemaal wel goed ;)

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ahaha oke bedankt allemaal :D

Ik heb helaas geen handleiding komt dat deze mobo in een kant en klaare pc zat van de winkel :P
naja bedankt allemaal nogmaals. Ik zal eens proberen om mn bios te flashen :Y)

Edit: ik heb een Asus mobo dus dat wil zeggen dat ik gewoon een .rom bestand kan gebruiken ?
Hebben julli bijv nog tips ofzo. Want het is voor me eerste keer. ohja ik heb het .rom bestand op cd gezet maar hoe zet ik nou dat aan dat ie hem gelijk leest waneer ik windows start zo dat ik mijn bios kan flashen alvast
heel erg bedankt. ( sorry voor de domme vragen mischien )
mvg

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 16:58 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Okee jij wil een tip :)
Handig is om je huidige bios eerst te back-uppen. Hoe dat moet staat wel beschreven bij het bios-flash progsel.
Tip twee, doe eerst een triple check of het bestandje wat je hebt gedownd wel de juiste is voor je mobo. Schroef desnoods even je pc open en kijk even wat het modelnummer is EN wat de revisie is, kan ook nog uitmaken voor de biosversie.

Als laatste, onderbreek m niet als ie aan t flashen is...anders kun je niets meer.

Edit;
Ik zie net dat je vanuit windows wilt gaan flashen. Wil je maximale zekerheid, flash dan vanaf een bootable floppy, en niet vanuit windows, heb je namelijk minder kans of een mislukt flash.

[ Voor 18% gewijzigd door Ben1985 op 19-05-2006 17:04 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Alle (Engelstalige) handleidingen van Asus moederborden staan gewoon op de site. Lijkt me niet zo moeilijk de juiste te vinden.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Oke al heel erg bedankt ja het is de bios bestand want heb hem gedownload van asus.com en bij mij type moederbord en type chipset.

tips zijn welkom zoals hoe ik een cd maak dat ie hem gelijk pakt als ik pc opstart zegmaar zodat ik beginnen kan flashen

mvg

Verwijderd

Topicstarter
Marck21 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:02:
Alle (Engelstalige) handleidingen van Asus moederborden staan gewoon op de site. Lijkt me niet zo moeilijk de juiste te vinden.
oh gehhe beginners fout van me :P :9 :P 8)7
Pagina: 1