Altijd alleen domeinnaam laten zien*

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik meen wellis gehoort te hebben dat het mogelijk is met een bepaalde meta tag je domeinnaam alleen te laten zien op een website, dus dat je niet ziet welke pagina het is, en dit zonder frames.

Ik bedoel niet dat je niet kan achterhalen welke pagina het is, daar gaat het ook niet om, maar dat een bedrijfx op www.fictiefbedrijfx.com alleen http://www.fictiefbedijfx.com heeft staan ook al je in het menu op een andere pagina terecht komt. Nou weet ik niet of er ook andere manieren zien hiervoor , maar ik hoor ze natuurlijk graag want kan er maar weinig over vinden.

Semicon.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:29
Wordt gedaan met PHP of .htaccess als ik me niet vergis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Het kan op meerdere manieren.
a) je geeft de variabele door met POST
b) je doet het met interne globale variabelen.

Overigens komt het steeds meer in op www.domeinnaam.nl/studie/test/18 als pagina te doen welke dan de variabelen uitleest vanuit de adres balk

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-02 12:21
kan dmv een PHP script op iedere HTML pagina te plakken. of als je een dynamische webpage heb deze in de index.php te plaatsen

A Soldiers manual and a pair of boots.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:13:
Hoe geef je dan een POST mee als ik bijvoorbeeld vanuit Home naar Contact wil? Wat is dan de link?

Je kunt het hele 'probleem' ook oplossen door in flash te gaan werken. Maar ik denk niet dat de TS dat wil...

[ Voor 3% gewijzigd door KappuhH op 19-05-2006 15:19 ]

• JHS
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Waarom zou je in vrédesnaam alleen de domeinnaam willen laten zien :? . Het weglaten van de extentie, zoals je in je topictitel aangeeft, en het aanmaken van permanente 'pretty' URI's heeft zeker zijn nut, maar wat is het voordeel van het weglaten van de locatie achter het domein :? .

Ik kan eerlijkgezegd alleen maar nadelen bedenken. Het kan alleen maar gaan werken als je het meegeeft met een POST, of met globale variabelen. Je kan dan echter geen linkjes meer gebruiken. Ook is het niet mogelijk om de pagina aan iemand anders te laten zien.

DM!

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Hij wil gewoon dat je niet kan zien welk pagina je nu bekijkt. Dus een soort url cloaking oid.

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 08:34

killercow

eth0

mja, ik snap je punt niet helemaal.

Het ziet er echt niet beter uit, En je belemmert je gebruiker.
Daarnaast is het de bedoeling dat je browser juist wel de locatie laat zien aan de gebruiker, en zal de browser dus elk (parent) url laten zien waar de gebruiker naar kijkt.

Eventuele oplosing is alles in ene bestand te gooien, en dan met POSTS te communiceren, maar ik gok dat er vast nog wel andere dingen zijn die je kunt veranderen, en waardoor je website WEL handiger en mooier wordt.

openkat.nl al gezien?

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij is zijn punt niet prachtige URI's of gebruiksvriendelijkheid maar gewoon de werkelijke pagina verbergen voor ongetwijfeld obscure redenen... ;)

Heb even iets in elkaar geknutseld uit nieuwsgierigheid: http://zopp.nl/dump/anderepagina
URI blijft bij elke pagina hetzelfde. Met PHP wordt gekeken welke POST waarde er is verstuurd.

Dit is dus niet gebruiksvriendelijk of handig en het is nog steeds mogelijk om naar een bepaalde pagina te verwijzen omdat je gewoon vanuit een externe pagina POST waarden kan versturen.

• KappuhH
  • Niet online
Blaise schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:31:
Volgens mij is zijn punt niet prachtige URI's of gebruiksvriendelijkheid maar gewoon de werkelijke pagina verbergen voor ongetwijfeld obscure redenen... ;)

Heb even iets in elkaar geknutseld uit nieuwsgierigheid: http://zopp.nl/dump/anderepagina
URI blijft bij elke pagina hetzelfde. Met PHP wordt gekeken welke POST waarde er is verstuurd.

Dit is dus niet gebruiksvriendelijk of handig en het is nog steeds mogelijk om naar een bepaalde pagina te verwijzen omdat je gewoon vanuit een externe pagina POST waarden kan versturen.
Voor zoiets kleins valt dat nog wel te doen. Maar als het gaan om een behoorlijke grote site is het absoluut niet meer praktisch.
offtopic:
Het is Beginpagina en niet Beginapgina :P

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-02 09:22
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:13:
Het kan op meerdere manieren.
b) je doet het met interne globale variabelen.

Overigens komt het steeds meer in op www.domeinnaam.nl/studie/test/18 als pagina te doen welke dan de variabelen uitleest vanuit de adres balk
Even (een beetje) offtopic, maar nu we het toch over de url hebben...

Hoe hebben 'onze devvers' dat op tweakers.net dan gedaan? Is daar een PHP instelling voor o.i.d.?

Bijvoorbeeld dit nieuwsbericht:
nieuws: Escrow-service PayDutch wil online-handel beveiligen

Ik weet dat het ook werkt zonder de complete titel, maar met titel is beter voor de searchEngines.
Maar hoe wordt dit dan uitgelezen, want Apache zal de file, nieuws: Escrow-service PayDutch wil online-handel beveiligen, willen serveren en die bestaat niet. Is dit een combinatie van directories en geadvanceerd uitlezen o.i.d.?

[ Voor 28% gewijzigd door _reboot_ op 19-05-2006 17:47 . Reden: Quote vergeten... ]

• KappuhH
  • Niet online
_reboot_ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:46:
[...]

Hoe hebben 'onze devvers' dat op tweakers.net dan gedaan? Is daar een PHP instelling voor o.i.d.?

Ik weet dat het ook werkt zonder de complete titel, maar met titel is beter voor de searchEngines.
Maar hoe wordt dit dan uitgelezen, want Apache zal de file, nieuws: Escrow-service PayDutch wil online-handel beveiligen, willen serveren en die bestaat niet. Is dit een combinatie van directories en geadvanceerd uitlezen o.i.d.?
Dat word gedaan door Modrewrite in de .htaccess als ik het goed heb. Moet je even googlen naar Multiviews of .htaccess.

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

_reboot_: Ik neem aan gok dat er een .htacces is die alles op tweakers.net/* rewrite naar /action/id/ of iets dergelijks, en vervolgens de juiste functies / bestanden aanroept :) .

edit:
En nog verkeerd ook :+ .

[ Voor 14% gewijzigd door JHS op 19-05-2006 23:30 ]

DM!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

crisp

Devver

Pixelated

Nee, wij gebruiken geen rewrite maar multiviews ;)

Intentionally left blank

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-02 12:37

aex351

I am the one

_reboot_ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 17:46:
[...]

Je kan het beter zien als virtuale directory's. Apache zelf kan er weinig mee, maar php scripts daarentegen weer wel die op hun buurt vervolgens de "echte" bestanden beginnen op te halen (includen)

< dit stukje webruimte is te huur >

• semicon
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik vindt gewoon bijv.
http://www.org.bla/catago...action=view&subNav=4&cl=1

veel minder mooi staan als
http://www.org.bla/vloeren/kliklaminaat/

Of is het nou echt onzin.

Daarom vindt ik OF de domeinnaam, of nette namen mooi. Heeft echt niets met de site te maken verder, of het design, of wat ik voor taal gebruik! 't is gewoon iets wat mij net dat beetje extra zou geven op een site. Als ik een linkdoorstuur zie je al wat het is dan. Maja, tis dus niet erg eenvoudig allemaal en om nou alleen een post te maken of variabelen heb ik ook geen zin in, daar ben ik dan weer te lui voor denk ik. 8)7

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Nou, dan laat je het er toch zó uitzien :) ?

Als ik overigens zou moeten kiezen tussen http://www.org.bla/catago...action=view&subNav=4&cl=1 en http://www.org.bla/ zou ik echt kiezen voor de eerste, zie daarover mijn eerdere post.

DM!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Ook niet geheel onbelangrijk, vooral voor een bedrijf, als je alleen de domeinnaam laat zien, zal je niet echt vindbaar zijn bij de zoekmachine's...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
ik kan me best voorstellen dat je soms de pagina wilt weglaten en alleen maar het domein. Bijv aplicaties die alleen lokaal draaien.
Pagina: 1