Toon posts:

Mediacenter PC

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van een Mediacenter pc.
Maar ik zit nog met een aantal vragen. Ik wil de mediacenter ook gaan gebruiken als home cinema. Dus er moet goed geluid uitkomen. Hebben jullie adviezen voor kaart en boxen?

En ondersteund mediacenter altijd HD-TV of hangt dit af van de tvkaart? of van de videokaart?

Ik wil als behuizing iets gebruiken zoals http://www.fujitsu-siemen...a_center_pc/scaleo_e.html.

En hoe krijg ik de beste kwalitieitsoverbrenging van mediacenter naar TV? welk type kabel.

En is het verstandig om de Windows Mediacenter software te gebruiken of een third-party bijvoorbeeld PCzapper of ......

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen. Alvast onwijs bedankt!

Verwijderd

Hoi,

HDTV hangt af van de videokaart. Deze moet dit ondersteunen. Tevens kun je hem dan mits mogelijk het beste aansluiten via DVI kabel. Dit is scherper als VGA en zeker als SCART en SVIDEO. Dus dmv DVI krijg je de mooiste beeld op je tv. Windows media center software zit heel goed en mooi in elkaar. Je moet alleen de juiste hardware en software samenstellen. Natuurlijk ook drivers. Het beste kan je voor een Hauppauge tv kaart gaan (DE 500 versie) dit omdat je dan kan opnemen en kijken tegelijk. Zoek even op got en tweakers, want er staat genoeg info over media center en zijn omgang met hard en software.
Succes ermee >:)

Verwijderd

HD-TV hangt niet geheel af van de video kaart
als deze het niet ondersteund decodeerd de processor het maar dit kost veel meer rekenkracht omdat je video kaart het hardwarematig kan

DVI aansluiten is idd het beste zoals hier boven aangegeven

tv kaart ook hierboven goede suggestie

en als geluidskaart
dat ligt aan je budget, als je een gigantisch budget heb de X-FI maar die zijn echt duur
anders is een audigy 2 ZS wel goed

Verwijderd

Even een keiharde bump, maar vond een nieuw topic openen ook weer zo overdreven:

Ik heb twee grote bose speakers. Als ik deze via een versterker wil aansluiten op een mediacenter, is een goede geluidskaart dan alsnog een vereiste?

Verwijderd

Niemand?

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:47
Een goede geluidskaart lijkt mij zowiezo erg belangrijk bij een mediacenter.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
op een mediacenter zou ik het geluid over spdif naar ene knappe versterker laten gaan
en de computer met zijn takken van het geluid af laten blijven :p
Pagina: 1