Toon posts:

[Unattended windows] Netwerk DOS bootdisk hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende bereiken met dit:

Booten via een bootcd met standard netwerk drivers, en hiermee een net use aanmaken zodat ik een unattended windows install kan draaien met de awnser file die op het netwerk staat.

Ik heb de nodige informatie om dit nu in praktijk te testen, ik heb alleen nog maar het probleem dat ik met geen mogenlijkheid via DOS op het netwerk kom.

Ik heb gisteren barts network bootdisk gemaakt en deze werkt goed met DHCP, hij herkend mijn netwerkkaart hierin, ik krijg een ipadres en alles blijkt te werken, alleen zodra ik net view of net use f: \\servernaam\share doe dan krijg ik een foutmelding (iets in de richting van dat hij geen computer met die naam kan vinden of share, ik dacht fout 35, ik zal zo nog even kijken.)

Heeft iemand ervaring met netwerk bootdisks met standard drivers of weet iemand hoe dit komt?

Ik heb het geprobeerd op het domein aan te loggen, maar dan zegt hij dat hij niet kan aanloggen, en via een werkgroep krijg ik gewoon die foutmelding weer.....

Ik heb ook een andere netwerkbootdisk geprobeerd (www.netbootdisk.com dacht ik) en deze geeft dezelfde melding en krijgt ook helemaal geen DHCP adres (alleen 10.0.0.x) terwijl mijn range 192.168.x.x is.

Het is de bedoeling dat ik alleen maar een netwerkschrijf in dos kan maken, zodat ik bestanden ervan kan streamen, of een awnser file, of mischien wel een hele instalatie erbij, maar dat maakt niet zoveel uit, het is iig de bedoeling dat het op de meeste nieuwe systemen wel zal werken met standard netwerkkaarten (drivers zijn meestal wel te integreren of zitten er al in, dus dit moet NP zijn)

Ik heb dit ook in networking gepost, maar helaas geen reacties, ik verwacht dat bij dit sub forum mensen hier toch wat meer ervaring of verstand van hebben.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Doubleposten mag niet op GoT.

Dit topic is gesloten.