Sony Vaio PCG-Z1RSP Videocard / moederbord defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128471

Topicstarter
Via Sandra lite kan ik er niet achter komen watvoor moederbord het precies is. ;(
Maar iets in de trant van "Sony PCG-Z1RSP" mobo... meer staat er ook niet

de videocard is een ati mobility radeon
http://vaio.sony-europe.c...=ProductTechnicalFeatures
is de link naar de laptop op de sony site...

Alleen mijn beeld is heel vreemd... vreemd houdt in allerlei blauw/rode achtige kleuren in streepjes en blokken :? :?
Afbeeldingslocatie: http://www.seend.nl/photoshop/test1.jpg

ik kan er wel nog wel iets op zien maar het werkt totaal niet.
een extern beeldscherm werkt ook niet.
Dus de fout moet zijn bij mn videocard, het ligt ook niet aan de drivers... want in bios werkt is het beeld ook al slecht... :'(

dus nu komt eigenlijk pas mn vraag, hij is nogal stom, ik durfde m al niet te plaatsen uit angst voor de moderators.. maar ik kan echt niets vinden met google.
- watvoor moederbord is het
- tentweede waar kan ik een dergelijk moederbord bestellen...

ik kan wel voor vele andere vaio's moederborden bestellen maar niet voor deze, ik ben al half intenet afgeweest.

of heeft iemand misschien een andere tip? of ken je iemand met een dergelijke defecte laptop en kan ik zijn moederbord overnemen

Alvast bedankt,
en mods, be kind :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128471 op 19-05-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157155

Het is inderdaad de videokaart. Echter de videokaart zit gesoldeerd op het moederbord. Je moet dus opzoek gaan naar een moederbord van Sony. Je probleem heet trouwens Artifex. Dit is wel een grote vorm ervan. Een moederbord van Sony zit je al snel op de 200-300 euro. Ik weet niet of je dat nog rendabel vind. Aangezien je waarschijnlijk voor wat extra geld een leukere nieuwe laptop kan halen. Je zult echter goed moeten zoeken naar een moederbord, denk hierbij aan de V&A, marktplaats, speurders en andere 2e hands online "handel sites".

Hoe je achter het moederbord komt is het volgende: bel of mail Sony van: Ik heb hier een Sony laptop, type ..... Echter nu is mijn moederbord kapot en zou ik graag de prijs willen weten van een nieuw moederbord. Krijg je waarschijnlijk een schatting, en dan vraag je gewoon welk type het is. Weet je 1) de nieuwprijs van een moederbord. 2) het type moederbord, waardoor je op internet kan gaan zoeken naar een mooie 2e handse.

Succes ermee!