Toon posts:

Mijn Laptop gaat niet meer aan HELP!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer 1362 lmi laptop en hij gaat aan en valt vervolgens weer uit!
Ik vermoed dat het grafische gedeelte of de tft stuk is!!
Weet iemand hoe ik dit gefixt kan krijgen of heeft iemand een adresje??

Mijn laptop is anderhalf jaar oud en heeft geen garantie meer :'(
Hij heeft het altijd perfect gedaan en opeens gebeurt dit..

PLEASE o PLEASE wie kan mij helpen!?!

Alvast bedankt!

GM.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Wanneer valt hij uit?

Verwijderd

koppel er een scherm aan en maak een backup!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

stekker in het stopcontact ?

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Valt alleen het scherm uit, of ook de hele laptop?

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Valt hij helemaal uit, of valt alleen het scherm uit en blijft de laptop draaien? Ietsje meer info zou wel handig zijn...

en even offtopic: HELP!!! in hoofdletters in de topictitel wordt hier niet echt gewaardeerd ;)

Deliriant isti Romani.

Verwijderd

Heb je niet sowieso 2 jaar garantie bepaald door de Europese wetgeving?
Maar idd, zorg er eerst voor dat je een backup hebt.
Probeer te booten zonder dvd, met / zonder batterij / stroom enz.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:00
zou iig ff de fabrikant bellen meestal geven hun al aan of dit garantie werk is of niet lijkt mij wel..

Je hebt iig 2 jaar garantie op computers dacht ik.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:43:
Ik heb een Acer 1360 lmi laptop en hij gaat aan en valt vervolgens weer uit!
Ik vermoed dat het grafische gedeelte of de tft stuk is!!
Start de laptop verder wel door? En zoals eerder gevraagd wanneer gaat valt de laptop volgens jou weer uit. Is het echt een power-off of zie je alleen niets meer?

Wanneer de laptop verder niet echt uit gaat, niet doorstart en het beeld zwart blijft is het soms handig om het volgende te doen.

- Netstroom eraf
- Accu eruit
- De laptop aanzetten (jaja, zonder het voorgaande werkt hij niet. Maar hij ontlaad dan.)
- Netstroom erop en vervolgens echt aan zetten.

Verwijderd

Zat pas ook al een topic te lezen over de garantie van computer onderdelen, en toen ging het over een videokaart. Maar schijnbaar zijn ze verplicht 2 jaar garantie te geven. Wanneer dit geen garantie is bij de winkel, dan moet deze winkel als tussenpersoon fungeren en kun je hem terug sturen naar de fabriek. Maar de garantie van 2 jaar heb je....

Verwijderd

Evil Genius schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:51:
- Netstroom eraf
- Accu eruit
- De laptop aanzetten (jaja, zonder het voorgaande werkt hij niet. Maar hij ontlaad dan.)
- Netstroom erop en vervolgens echt aan zetten.
Offtopic: is dit om te kijken of de accu nog wel goed is??

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste allen bedankt!

Nou hij valt eigenlijk meteen uit...
Ik doe m aan, ik hoor de ventilator/koeling draaien en het aan knop wordt verlicht (maar het beeldscherm gaat niet aan)
en valt dan weer uit...
Ik heb t geprobeerd met netstroom, zonder bat. en met bat. maar nog steeds hetzelfde...
er zit geen cd/dvd in maar krijg ook niet eens de kans om de cd/dvd speler open te krijgen... zo snel gaat ie uit.. dus ik kan er ook geen backup van maken ;(

Hij is niet gevallen... voor dat ie het niet meer deed was ik er nog mee aan t werken, ik deed m ff uit en een half uur daarna weer aan en toen begon ie zo te doen...

Kan dit aan een virus liggen? ik denk zelf dat ie virus vrij was maarja je weet maar nooit...

ik zal acer meteen ff bellen hoe het zit met de garantie..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 13:07 ]

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 15:21
klinkt als een hardwareprobleem, en wel een waarvan ik vermoed dat er iets mis is met het moederbord. Je kunt inderdaad het beste Acer bellen! Succes!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:06:
Ten eerste allen bedankt!

Nou hij valt eigenlijk meteen uit...
Ik doe m aan, ik hoor de ventilator/koeling draaien en het aan knop wordt verlicht (maar het beeldscherm gaat niet aan)
en valt dan weer uit...
Ik heb t geprobeerd met netstroom, zonder bat. en met bat. maar nog steeds hetzelfde...
er zit geen cd/dvd in maar krijg ook niet eens de kans om de cd/dvd speler open te krijgen... zo snel gaat ie uit.. dus ik kan er ook geen backup van maken ;(

Hij is niet gevallen... voor dat ie het niet meer deed was ik er nog mee aan t werken, ik deed m ff uit en een half uur daarna weer aan en toen begon ie zo te doen...

Kan dit aan een virus liggen? ik denk zelf dat ie virus vrij was maarja je weet maar nooit...

ik zal acer meteen ff bellen hoe het zit met de garantie..
Het is geen softwarematig probleem, want de computer gaat al weer uit voordat deze in windows komt duz...
Het lijkt mij meer iets van kortsluiting oid..
Kun je de batterij/accu er ook uithalen? en dan nog eens proberen?
Hoe oud is de laptop?

• BeF_Aviko
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-04-2020

BeF_Aviko

1337 Aardappel

Ehm, ik schiet maar wat, maar zit er misschien een palletje op je voeding voor 110V / 220V ?

Regiomanager voor de Aardappel Verwerkende Industrie van Keppel en Omstreken

Verwijderd

Topicstarter
nou heb Acer zojuist gebeld en zij denken ook dat het aan de moederboard ligt en wordt door verwezen naar IMD service for IT...

En dat europese wetgeving is nog niet geldig :X

Maar IMD is DUUR!!!!!!!!!!!!!!! kan net zo goed eeen nieuwe laptop aanschaffen..

En mijn laptop is pas 1,5jaar oud!

Verwijderd

BeF_Aviko schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:19:
Ehm, ik schiet maar wat, maar zit er misschien een palletje op je voeding voor 110V / 220V ?
Hmm wanneer hij die een heeft zou het dat wel eens kunnen zijn ja ;)

Verwijderd

Topicstarter
wat wordt er bedoelt met een palletje op de voeding?
een schakelaar ofzo ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 13:26 ]

• swarthur
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-03-2025
Volgens mij heb je toch nog wel rechten als consument. Je mag er namelijk van uit gaan dat een product zoals een computer langer dan 1,5 jaar mee gaat. Ook gezien de prijs die je er voor hebt betaald. Wat ik zelf eerst even zou uitproberen is om de batterij en de voeding een uurtje of 2 uit je laptop te halen en er dan weer in te stoppen. Dit heeft bij een vriend van me wel eens geholpen.

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:19:
nou heb Acer zojuist gebeld en zij denken ook dat het aan de moederboard ligt en wordt door verwezen naar IMD service for IT...

Maar IMD is DUUR!!!!!!!!!!!!!!! kan net zo goed eeen nieuwe laptop aanschaffen..

Ieder groot bedrijf heeft altijd een andere smoes over de europese wetgeving. Terwijl deze volgens mij weten als sinds januari 2001 is ingevoerd.

Ik denk dat ze daar maar iets aan moeten doen want dat is echt een ramp. Meerdere mensen zijn de dupe geworden van die bedrijven die zeggen we hebben maar 1 jaar garantie.

ik heb het allemaal gehoord :

1. Onze leveranciers zijn buitenlands daarom maar 1 jaar
2. Dit is niet onze verantwoordelijkheid maar van die leverancier
3. De wet is nog niet ingevoerd.
4. U heeft ervoor gekozen om geen extra garantie af te nemen.
5. Ons product is goedkoper omdat wij 1 jaar minder garantie geven

echt erg !

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Die wetgeving is zeker al wel geldig, en ook op het moment (1,5 jaar) geleden dat jij de laptop kocht (ik geloof dat de wet is ingegaan in mei 2003).

Je moet voor het claimen van die garantie echter niet bij de fabrikant zijn, maar bij het bedrijf waar je de laptop hebt gekocht.

Lees dit stuk maar eens door, inclusief de sites waar op dat forum naar verwezen wordt:
http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=1790

[ Voor 15% gewijzigd door Cpt.Morgan op 19-05-2006 13:38 ]

Verwijderd

Hieruit begrijp ik dat Acer jou geen garantie geeft??
Er zat toch 2 jaar garantie op het apparaat?
En jij wordt doorverwezen naar IMD?...wat is dat als ik vragen mag?...en moet je zelf de reparatie betalen?....
Als dit zo zou zijn dan zou ik het aankaarten......

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-02 18:26
Ik heb dit probleem ook gehad.
Dit was echter gelijk na aanschaf van het ding.
Ik heb toen een nieuwe terug gekregen wat er nou kapot aan was weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:32:
[...]

Hieruit begrijp ik dat Acer jou geen garantie geeft??
Er zat toch 2 jaar garantie op het apparaat?
En jij wordt doorverwezen naar IMD?...wat is dat als ik vragen mag?...en moet je zelf de reparatie betalen?....
Als dit zo zou zijn dan zou ik het aankaarten......
Er zat 1jaar garantie en ik mag zelf de kosten van IMD gaan dokken.Ik zal ff surfen over de wetgeving ben benieuwd wat ik er allemaal uit kan vinden.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:42:
[...]Er zat 1jaar garantie en ik mag zelf de kosten van IMD gaan dokken.Ik zal ff surfen over de wetgeving ben benieuwd wat ik er allemaal uit kan vinden.
Heb je de laptop direct bij Acer gekocht? Zo niet, dan moet je bij de verkoper zijn, niet direct bij Acer...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:25:
wat wordt er bedoelt met een palletje op de voeding?
een schakelaar ofzo ?
Is een schuifknopje achterop voedingen... Maar zit niet bij laptops voor zover ik weet... ;)

Verwijderd

Volgens mij heb ik juist hetzelfde aan de hand. Ik heb een acer 1510. De week voor het overlijden flikkerde het scherm soms wat, maar dat kan ook een gebrek aan slaap geweest zijn. Toen ik de helderheid wou veranderen via de tobo combo viel hij uit. 1e keer kon ik nog gewoon opnieuw opstarten, maar een paar dagen later kon ik het niet laten om nog eens met de helderheid te prullen en toen heeft hij weer de geest gegeven. Weer paar daagjes later nog eens geprobeerd, en hij bootte opnieuw :? Helaas wel maar eenmalig, dus nu is hij echt dood. Garantie is helaas verlopen (1 jaar) dus ik ben waarschijnlijk genaaid, tenzij die wet ook voor belgië geldt. Juristen in de zaal?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:05:
Volgens mij heb ik juist hetzelfde aan de hand. Ik heb een acer 1510. De week voor het overlijden flikkerde het scherm soms wat, maar dat kan ook een gebrek aan slaap geweest zijn. Toen ik de helderheid wou veranderen via de tobo combo viel hij uit. 1e keer kon ik nog gewoon opnieuw opstarten, maar een paar dagen later kon ik het niet laten om nog eens met de helderheid te prullen en toen heeft hij weer de geest gegeven. Weer paar daagjes later nog eens geprobeerd, en hij bootte opnieuw :? Helaas wel maar eenmalig, dus nu is hij echt dood. Garantie is helaas verlopen (1 jaar) dus ik ben waarschijnlijk genaaid, tenzij die wet ook voor belgië geldt. Juristen in de zaal?
Je mag zeker verwachten dat de laptop langer mee gaat dan een jaar of anderhalf jaar. De fabrikant is gewoon verplicht om tegen geringe betaling de laptop te repareren. Zie je mail voor een dictaatje over consumentenrecht (geldt in Nederland, grotendeels ook in de rest van Europa).

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:02
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:05:
Als er niet heel veel is gebeurd in de laatste 2 uur, dan hoort belgie nog steeds bij de europese unie toch :P
Dus gaan ook dezelfde europese wetgeving op. (kort samen gevat: garantie bij de fabriekkant is voorbij, maar je hebt die 2jaar garantie bij de winkel waar je hem hebt gekocht en hoe zij het dan weer verhalen is jouw zorg niet.)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
geef specificaties

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 15:31
Waar heb je de laptop gekocht.. zij zijn aansprakelijk. Jij hebt namelijk 2 jaar garantie volgens de Nederlandse wetgeving.

Verwijderd

Heb het eens bekeken en het is dus de economische levensduur van een laptop die belangrijk is in dit geval. Volgens een link in deze thread zou dat 4 a 5 jaar zijn. Ben benieuwd wat ik ga kunnen regelen met acer.

Ik schrijf dit overigens op mijn laptop die op miraculeuze wijze terug werkt. Hij heeft dit nog gedaan, maar als ik 'm uitschakel kan in 'm niet meer opstarten. Vind het niet zo logische, deze kuren.
Pagina: 1