[XP] installeert niet op RAID 0

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een Highpoint Rocketraid 454 controller (gebasseerd op de HPT374 chipset) met daaraan 4 seagate 7200.7 120GB harde schijven. Nu wil ik graag Windows XP op een RAID0 array installeren en ik ben nu al 2 dagen aan het kloten, maar het lukt niet.

Het probleem:
De windows CD boot correct, ik druk op F6, de lijst met drivers verschijnt, ik selecteer de goede driver, de setup gaat door en laat keurig de RAID 0 partitie op mijn controller zien, ik selecteer de partitie, de setup gaat een lijst maken met te kopieren bestanden en wil vervolgens de driver van de flop lezen en daar gaat het mis. Hoe vaak ik ook op enter druk, de setup blijft de melding geven dat hij de driver niet kan vinden. Als ik kies voor ESC om de driver te skippen dan wordt Windows geinstalleerd, maar crasht met een blue screen (STOP error) zodra ik opnieuw opstart.

De RAID 0 partitie (van 40GB) is aangemaakt via de controller en is ook de enige partitie. Er zijn (nog) geen andere partities of arrays aangemaakt.

Wat ik heb geprobeerd:
- andere flop ;)
-nieuwste drivers + firmware flash (versie 3.04 want bij de drivers van 3.05 zat geen BIOS en ik heb ergens gelezen dat de driver en BIOS versie hetzelfde moeten zijn bij Highpoint)
- de RAID FAQ doorgelezen, maar die stappen volg ik al
- gezocht op het forum, maar daar zie ik alleen maar problemen voor of na het moment waar ik het probleem krijg
- gezocht met google, maar daar wordt ik ook niet wijzer van....

Iemand ervaring met dit probleem en een oplossing ??

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Wat je moet doen ( en mss kan helpen is het volgende ).
Kopieer het disketje naar een 2 de diskette. Wanneer hij je prompt voor die drivers ( 2de keer) steek je de 2de diskette in.
Don't ask me why, maar bij werkte dit.

Greetz, Stonie

• Chemist
Geprobeerd; zowel losse drivers in A:\ en de complete mapstructuur incl de disk1 en txtsetup.oem maar ook dat helpt niks ...
Verder nog even in dehandleiding van de controller gekeken en daar staat gewoon dezelfde procedure als in de RAID FAQ, dus het moet kunnen en ik doe niks fout op het eerste gezicht ...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En de drivers integreren in je Windows setup?

• Chemist
Net even geprobeerd om een slipstream CD te maken, maar om de een of andere vage reden krijg ik hem niet fatsoenlijk bootable ...

Bovendien vind ik dat het ook gewoon normaal moet kunnen !! :D ;)