27 April jongstleden is de WCAG 2.0 Working Draft (web content accessibility guidelines) naar Last Call status gegaan: de laatste kans om commentaar te geven op de draft. http://www.w3.org/WAI/WCAG20/comments/
WCAG2 is het document wat bepaald hoe web content toegankelijk moet gemaakt worden en dit nieuwe document zal wanneer het de Recommended status behaald voor de komende aantal jaren een belangrijke rol spelen in de toegankelijkheid op het web.
Dus, de vraag is dan natuurlijk wat er allemaal veranderd is en of/hoeveel werk er verricht moet gaan worden om sites WCAG2. Met dit topic hopen ik dat er een discussie gevoerd kan worden over de impact van dit document, de verbeteringen, de veranderingen en het proces omtrent de guidelines.
Mijn site is WCAG1 conform, hoeveel werk moet ik verrichten om dit WCAG2 conform the maken?
Wendy Chisholm - W3C Team Contact for WCAG WG, zegt in de announcement:
Ik wil meer informatie, waar kan ik het vinden?
Wanneer wordt de WCAG2 Recommended status?
Informatie welkom.
In de announcement wordt wel ingegaan op het proces dat na de Last Call komt maar er worden geen data gegeven:
Aanvullingen zijn welkom. In hoeverre zijn jullie op de hoogte hiervan en heeft het moeizame proces dat zoveel kritiek gekregen heeft van de webdevelopers geresulteerd in een aantal goede guidelines? of heb je de moed al opgegeven?
WCAG2 is het document wat bepaald hoe web content toegankelijk moet gemaakt worden en dit nieuwe document zal wanneer het de Recommended status behaald voor de komende aantal jaren een belangrijke rol spelen in de toegankelijkheid op het web.
Dus, de vraag is dan natuurlijk wat er allemaal veranderd is en of/hoeveel werk er verricht moet gaan worden om sites WCAG2. Met dit topic hopen ik dat er een discussie gevoerd kan worden over de impact van dit document, de verbeteringen, de veranderingen en het proces omtrent de guidelines.
Mijn site is WCAG1 conform, hoeveel werk moet ik verrichten om dit WCAG2 conform the maken?
Wendy Chisholm - W3C Team Contact for WCAG WG, zegt in de announcement:
Note:
Until WCAG 2.0 becomes a W3C Recommendation, WCAG 1.0 will continue to be
the current and stable document to use. Most Web sites that conform to WCAG
1.0 should not require significant changes in order to conform to WCAG 2.0,
and may not need any changes.
Ik wil meer informatie, waar kan ik het vinden?
- Alist Apart: binnenkort, zijn oude artikelen hierover nog relevant?
- Technorati: blogs die hierover schrijven
- Delicious: bookmarks
Wanneer wordt de WCAG2 Recommended status?
Informatie welkom.
In de announcement wordt wel ingegaan op het proces dat na de Last Call komt maar er worden geen data gegeven:
The WCAG WG believes that after Last Call, WCAG 2.0 will be ready to move on
to the remaining stages of the W3C Recommendation Track Process:
* Candidate Recommendation - when the WCAG WG will collect implementation
experience on use of WCAG 2.0 to design and evaluate Web content for
accessibility;
* Proposed Recommendation - when W3C will seek endorsement of the
specification from W3C Member organizations;
* Recommendation - when WCAG 2.0 will be published by W3C as a technical
report appropriate for widespread deployment and the promotion of W3C's
mission.
Aanvullingen zijn welkom. In hoeverre zijn jullie op de hoogte hiervan en heeft het moeizame proces dat zoveel kritiek gekregen heeft van de webdevelopers geresulteerd in een aantal goede guidelines? of heb je de moed al opgegeven?
[ Voor 16% gewijzigd door Justice op 19-05-2006 12:09 ]
Human Bobby