[VBA/Access] lijnen op een formulier worden soms dik

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Hallo allemaal, ik ben een formulier in access aan het maken dat dynamisch gevuld wordt. Nu probeer ik wat lijnen te tekenen om items te scheiden. Nu kon ik niet echt vinden hoe ik lijnen moet tekenen in VBA dus kwam ik een tip tegen om een label te plaatsen, die op width 1 te zetten en de borderstyle op 1 te zetten. Dit werkt op zich goed, alleen soms worden de lijnen dik, terwijl anderen wel dun blijven. Dit gebeurt om de 3 punten. Dus een lijn op 115/118/121/124 wordt dik terwijl een lijn op 114/117/120/123 wel goed op het scherm komen.
Zo komt het eruit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/foutje.jpg

Kan ik dit oplossen?

Hail to the king baby!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Geen idee, probeer het eens in Officesuites en -software zou ik zeggen. ;)
Waar hoort mijn topic?

PRG>>OFF

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Je moet ook niet tekenen in VBA, maar op het form in Access, en dan gewoon een lijn invoegen net als dat je bv. bij een Word-document zou doen.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Dat kan niet omdat dit formulier dynamisch aangemaakt wordt. Dus de labels en de tekst vakken worden allemaal in code aangemaakt.
Op het form in de code staan allen het label met BU >>> de lijn daaronder en het label met Omschrijving. Meer niet, de rest maak ik in code aan.

Hail to the king baby!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:25
Probeer het formulier eens met de hand te tekenen (of iig. die lijnen.) en speel eens wat met resoluties. Ik weet het niet helemaal zeker, maar het lijkt op een probleem wat ik ooit gehad heb.
De rendering (of hoe heet dat? Plaatjesopbouw klinkt ook al beroerd) van office is *ahum* niet altijd perfect. Soms valt een lijn net wat dikker uit dan zijn broertje. Na veel gezoek bleek dat ik er eigenlijk niets aan kon doen, behalve maar accepteren.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het verschijnsel ken ik wel, maa rniet bij lijnen. Wat ik niet snap is dat je wel een label kunt tekenen maar geen lijn? Ik neem aan dat je e.e.a. met create control erop zet?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:02

skate master

Autodesk Educator Expert

En als je dan in het form een lijn tekent en deze de index 0 geeft en visible = false
Dan kun je daar waar je het wilt tijdens het dynamisch laden van je form een lijn plaatsen.
Weet niet of het in VBA ook op deze manier gaat, maar in VB iig wel.
Load MijnLijn(deindex)
MijnLijn(deindex).x1 = .....
MijnLijn(deindex).x2 = .....
MijnLijn(deindex).visible = true
Pagina: 1