[t-mobile] Geblokkeerd voor uitgaande gesprekken!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb een abo bij T-Mobile, een Relax 225.

Ik heb mijn huidige aansluiting daar al een jaar of 4.
Ik heb vanaf het begin een Automatische Incasso, welke ook elke maand, al die 4 jaar, keurig is gebeurd. Ik heb dus nog nooit een betalingsachterstand gehad.

Nu zit ik in een switch van de bank.
Vorige maand was de incasso mislukt, dus kreeg ik netjes een SMS met daarin dat ik het bedrag alsnog zelf moest overmaken. Meteen gedaan, geen probleem.

Nu deze maand, mei 2006, is de incasso weer mislukt. Ik krijg een SMS daarover.
Ik wil erna meteen de klantenservice bellen om alles uit te leggen, en ik wordt al meteen doorverbonden met zo'n flutbandje van de afdeling Incasso, met de mededeling dat mijn aansluiting is geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Ook kan ik geen SMS berichten meer ontvangen. Als mensen mij bellen, werkt alles wel normaal.

Nu heb ik gisteren gebeld via een gsm van een collega. Omdat ik zelf helemaal niet meer kan bellen. Niet naar incasso, niet naar de gratis klantenservice.
Daar sta je dan met je enige telefoon, zodat je geen contact kunt leggen met anderen. Ook niet als er iets ergs zou gebeurden. Dat is toch kolder?

Dit heb ik tegen de man van Incasso verteld, en hij zei me dat als ik het bedrag zelf zou overmaken en ik het betaalbewijs zou faxen, werd ik meteen weer aangesloten.
Ik dus netjes gisteravond het bedrag overgemaakt, betaalbewijs per mail verstuurd naar betaalbewijs@t-mobile.nl, en je raad het al; tot op heden niet aangesloten.

Wat kan ik nu doen?
Ik kan niemand bellen of sms-en.

Vanmorgen zei een goede vriendin van me dat haar opa overleden is, en nu kan ik 'r niet eens bellen of een sms sturen om sterkte te wensen of te horen hoe het met 'r gaat....

Sorry ivm het lange verhaal, maar ik kan er niet bij dat je meteen wordt geblokkeerd als je ook maar 1 dag te laat bent, en dat in het verleden nooit hebt gehad en altijd netjes hebt betaald. En dat waren al die 4 jaren geen geringe bedragen, altijd zo rond de 75 of 80 euro...

Een ding is zeker; Mijn abo loopt af in oktober, en voor mij daarna geen t-mobile meer!

[ Voor 3% gewijzigd door freddyathlon op 19-05-2006 11:11 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:30
Gewoon weer even naar de klantenservice bellen en meteen even vragen naar afdeling klachten.

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
dennismaus schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:13:
Gewoon weer even naar de klantenservice bellen en meteen even vragen naar afdeling klachten.
Gaat een beetje lastig he, als je totaal niemand kunt bellen, zelfs geen klantenservice of ander gratis nummer....

OOEEEHHH wat wordt ik hier ontzettend kwaad van, bah wat een stinksokken!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

freddyathlon schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:11:
Ik heb een abo bij T-Mobile, een Relax 225.

Ik heb mijn huidige aansluiting daar al een jaar of 4.
Ik heb vanaf het begin een Automatische Incasso, welke ook elke maand, al die 4 jaar, keurig is gebeurd. Ik heb dus nog nooit een betalingsachterstand gehad.

Nu zit ik in een switch van de bank.
Vorige maand was de incasso mislukt, dus kreeg ik netjes een SMS met daarin dat ik het bedrag alsnog zelf moest overmaken. Meteen gedaan, geen probleem.

Nu deze maand, mei 2006, is de incasso weer mislukt. Ik krijg een SMS daarover.
Ik wil erna meteen de klantenservice bellen om alles uit te leggen, en ik wordt al meteen doorverbonden met zo'n flutbandje van de afdeling Incasso, met de mededeling dat mijn aansluiting is geblokkeerd voor uitgaande gesprekken. Ook kan ik geen SMS berichten meer ontvangen. Als mensen mij bellen, werkt alles wel normaal.

Nu heb ik gisteren gebeld via een gsm van een collega. Omdat ik zelf helemaal niet meer kan bellen. Niet naar incasso, niet naar de gratis klantenservice.
Daar sta je dan met je enige telefoon, zodat je geen contact kunt leggen met anderen. Ook niet als er iets ergs zou gebeurden. Dat is toch kolder?

Dit heb ik tegen de man van Incasso verteld, en hij zei me dat als ik het bedrag zelf zou overmaken en ik het betaalbewijs zou faxen, werd ik meteen weer aangesloten.
Ik dus netjes gisteravond het bedrag overgemaakt, betaalbewijs per mail verstuurd naar betaalbewijs@t-mobile.nl, en je raad het al; tot op heden niet aangesloten.

Wat kan ik nu doen?
Ik kan niemand bellen of sms-en.

Vanmorgen zei een goede vriendin van me dat haar opa overleden is, en nu kan ik 'r niet eens bellen of een sms sturen om sterkte te wensen of te horen hoe het met 'r gaat....

Sorry ivm het lange verhaal, maar ik kan er niet bij dat je meteen wordt geblokkeerd als je ook maar 1 dag te laat bent, en dat in het verleden nooit hebt gehad en altijd netjes hebt betaald. En dat waren al die 4 jaren geen geringe bedragen, altijd zo rond de 75 of 80 euro...

Een ding is zeker; Mijn abo loopt af in oktober, en voor mij daarna geen t-mobile meer!
toon volledige bericht
gisteravond overgemaakt, dan duurt het nog wel een uurtje of wat voordat alles weer gedeblokkeerd is (ik meen max 24 uur). zo snel gaat dat ook weer niet. om daarom je abo op te zeggen gaat wel ver: dit werkt zo bij elke provider. het switchen van banken is altijd lastig, daarom wordt aanbevolen bij de oude bank altijd een tijdelijk saldo aan te houden totdat alle betalingen en incasso's zijn overgezet, dan voorkom je zo'n soort problemen

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 19-05-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:19:
[...]

gisteravond overgemaakt, dan duurt het nog wel een uurtje of wat voordat alles weer gedeblokkeerd is (ik meen max 24 uur). zo snel gaat dat ook weer niet. om daarom je abo op te zeggen gaat wel ver: dit werkt zo bij elke provider.
Dan kunnen ze toch op z'n minst een aanmaning sturen met een acceptgiro erbij? Zelfs dat niet...
Nee, een sms en hopla; afgesloten !

Wat een service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 22:44
'k Heb van meer mensen gehoord dat T-Mobile daar best wel standvastig mee is inderdaad.

Orange daarentegen heeft bij mij nog nooit problemen opgeleverd. Het wil af en toe wel eens voorkomen dat de incasso mislukt, waardoor ik een SMS krijg dat ik contact moet opnemen met de klantenservice. Dan vertel ik dat ik het geld over bijv. 2 weken kan storten en dan noteert men dat. 'k Hoor er verder ook niets meer over als ik dan over 2 weken het geld gestort heb :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb vanmiddag weer gebeld met de afdeling Incasso, en ze eens laten kijken naar mijn betaalverleden.

Ze zei me ook dat ik inderdaad verder nooit een rekening te laat heb betaald.

Ze had ook het betaalbewijs gezien van me, en zou de aansluiting binnen een half uur weer herstellen beloofde ze.

Dat was inderdaad zo, dus nu werkt alles weer.

Ook heb ik 'r verteld wat ik ervan vind;
Laat T-Mobile eerst eens goed kijken naar betaalhistorie. Als een klant echt vaker te laat of niet betaald, sluit hem dan af. Net na een keer.

Gelukkig was de dame dat met me eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hoe lullig het ook voor je is, ik kan me best voorstellen dat mobiele providers je af sluiten als het betalen automatisch incasseren niet lukt. Die zijn door schade en schande wijs geworden. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik daardoor even niet kon bellen, maar aan de andere kant kan ik het wel begrijpen.

[ Voor 5% gewijzigd door pven op 19-05-2006 19:58 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:24
Daar had mijn vriendin ook last van, type geit bij T-mobile had het banknummer verkeerd overgenomen van de formulieren en bankafschrift.

Dus T- mobile kan geen incasso uitvoeren, Beng!!! gelijk een blokkade. Sindsdien betaald ze met acceptgiro kaarten, gekke is dat je dan wel een betaal termijn van 30 dagen ofzo hebt, en als je door b.v. vakantie die vergeet krijg je wel een aanmaning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59821

freddyathlon schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:11:
Daar sta je dan met je enige telefoon, zodat je geen contact kunt leggen met anderen. Ook niet als er iets ergs zou gebeurden.
Als er iets ergs gebeurt, bel je 112, en dat kan wel met je telefoon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:17
pven schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:58:
Hoe lullig het ook voor je is, ik kan me best voorstellen dat mobiele providers je af sluiten als het betalen automatisch incasseren niet lukt. Die zijn door schade en schande wijs geworden. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik daardoor even niet kon bellen, maar aan de andere kant kan ik het wel begrijpen.
Ze zijn helemaal niet door schade en schande wijs geworden! Ze weten bij TM prima dat het niet de vaste klanten zjin die plotseling de boel flessen, zeker niet als het een rekening met normale hoogte betreft!

Ze zijn gewoon te lui om meerdere paden aan te brengen in hun incasso-procedure, en dat is ronduit schandalig! Bij GEEN ENKEL ander bedrijf (niet-gsm) wordt je zonder herinnering en aanmaning direct afgesloten.

Dit geldt overigens voor alle (of de meeste) gsm-providers, niet alleen voor TM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22
gumtree schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:50:
Daar had mijn vriendin ook last van, type geit bij T-mobile had het banknummer verkeerd overgenomen van de formulieren en bankafschrift.

Dus T- mobile kan geen incasso uitvoeren, Beng!!! gelijk een blokkade. Sindsdien betaald ze met acceptgiro kaarten, gekke is dat je dan wel een betaal termijn van 30 dagen ofzo hebt, en als je door b.v. vakantie die vergeet krijg je wel een aanmaning.
Ahum je dient de rekening binnen 10 dagen te betalen ipv. 30 ;)

[ Voor 1% gewijzigd door nils7 op 21-05-2006 05:53 . Reden: verkeerde afkorting gebruikt.... ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
freddyathlon schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:54:
Ik heb vanmiddag weer gebeld met de afdeling Incasso, en ze eens laten kijken naar mijn betaalverleden.

Ze zei me ook dat ik inderdaad verder nooit een rekening te laat heb betaald.
...
Gelukkig was de dame dat met me eens...
Wel lief dat ze het met je eens is, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat zij ook maar iets met de info zal gaan doen.
Ik heb het zelf ook eens meegemaakt met t-Mobile dat de incasso mislukte. Direct afgesloten natuurlijk. Vervelend, uiteraard, maar het zegt ook iets over de afhankelijkheid van een mobieltje. Das ook best triest te noemen dat je zonder die stoorzender opeens 'zwaar benadeeld' bent...

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik had hetzelfde, inderdaad erg onzinnig, vooral omdat ik niet precies wist wat ik moest overmaken en moest wachten op de brieg(waarin WEL een 0800 nummer stond). Vervolgens overgemaakt, niets meer gehoord, tot ik zelf ontdekte dat ik kon bellen. Veel te extreme maatregel imo en maken ze izich ook niet populair mee. Ik zoek na mijn abbo wel een andere provider. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146376

Het punt is dat inderdaad alle providers er een nogal pittig incassobeleid op nahouden. Dat de telecomindustrie daar een van de weinigen in is, is ook begrijpelijk. Hun klanten kunnen immers, zonder afsluiting, rustig doorbellen en dus extra kosten veroorzaken. Bij veel andere bedrijven zul je ook merken dat ze niet meer leveren bij een betaalachterstand, dus zo afwijkend is het nu ook weer niet.

T-Mobile sluit overigens niet iedereen direct af. Dat blijkt ook uit de post van de topicstarter, die de eerste keer niet direct werd afgesloten; de tweede keer pas. Ze hebben dus wel degelijk gekeken naar de betaalhistorie. De eerste keer deden ze niet moeilijk, de tweede keer wel. Begrijpelijk, alhoewel ik het er mee eens ben dat direct afsluiten heel bot is.

Maar geloof me: ze zijn allemaal bot als je te laat bent. Er zijn meer providers die direct afsluiten en de rest doet het sowieso als er niet op de aanmaning wordt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:28
Dat ze een dwingende maatregel nemen zoals het blokkeren van uitgaande gesprekken en smsjes als de betalingverplichting niet wordt voldaan, is in mijn opinie te volgen en te begrijpen. Zeker als het de tweede maal op rij is, je wil er als gsmaanbieder niet achterkomen dat je klant een kale kikker blijkt en je nog eens flink op kosten door stug door te bellen. Waar de t-mobile in mijn opinie volledig de mist in gaat is dat het ook onmogelijk wordt om met je gsm de klantenservice te bereiken, dan geef je als t-mobile nog even een extra schop na. Het moet een koud kunstje zijn om alle telefoonnrs te blokkeren, behalve die van de klantenservice.

Persoonlijk zou ik een schriftelijke klacht indienen over deze gang van zaken, mijn ervaring is dat bij diverse (grote) bedrijven telefonische klachten veel minder secuur worden geregistreerd, dan die via de post of email binnenkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door squaddie op 22-05-2006 16:10 ]

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
squaddie schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:08:
Dat ze een dwingende maatregel nemen zoals het blokkeren van uitgaande gesprekken en smsjes als de betalingverplichting niet wordt voldaan, is in mijn opinie te volgen en te begrijpen. Zeker als het de tweede maal op rij is, je wil er als gsmaanbieder niet achterkomen dat je klant een kale kikker blijkt en je nog eens flink op kosten door stug door te bellen. Waar de t-mobile in mijn opinie volledig de mist in gaat is dat het ook onmogelijk wordt om met je gsm de klantenservice te bereiken, dan geef je als t-mobile nog even een extra schop na. Het moet een koud kunstje zijn om alle telefoonnrs te blokkeren, behalve die van de klantenservice.

Persoonlijk zou ik een schriftelijke klacht indienen over deze gang van zaken, mijn ervaring is dat bij diverse (grote) bedrijven telefonische klachten veel minder secuur worden geregistreerd, dan die via de post of email binnenkomen.
Bij T-Mobile moet een klacht schriftelijk. Dus niks via de telefoon ofzo.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 146376 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 18:45:
Het punt is dat inderdaad alle providers er een nogal pittig incassobeleid op nahouden. Dat de telecomindustrie daar een van de weinigen in is, is ook begrijpelijk. Hun klanten kunnen immers, zonder afsluiting, rustig doorbellen en dus extra kosten veroorzaken. Bij veel andere bedrijven zul je ook merken dat ze niet meer leveren bij een betaalachterstand, dus zo afwijkend is het nu ook weer niet.
Daar komt nog eens bij dat veel wanbetalers in de risicogroep vallen (jongeren, weinig inkomen) en als dat bij een provider meer het geval is dan bij de rest, dan is dat wel T-Mobile omdat die zich veel op jongeren richt. Mocht het tot een betalingsregeling komen, dan delft de provider als snel het onderspit.

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat iedereen die een keer te laat betaalt een wanbetaler is en in het betalingsregelingcircuit terecht komt, maar ik kan me voorstellen dat ze het zekere voor het onzekere nemen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
@ TS, hoe lang zit je al bij T-Mobile? Ik 6 maanden voor 15 euro per maand, ook elke maand trouw betaald.

@ Canaria, denk je echt dat leeftijd een factor is? Ik ben 22, nl. dus ik zou net niet/wel in die doelgroep vallen.

In het algemeen, ik kreeg per SMS een 070 nummer, en uiteindelijk per brief een 0800 nummer. 8)7
Niet gecontroleerd of ik wel 0800 nummers kon bellen, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Haijo schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:12:
@ TS, hoe lang zit je al bij T-Mobile? Ik 6 maanden voor 15 euro per maand, ook elke maand trouw betaald.

@ Canaria, denk je echt dat leeftijd een factor is? Ik ben 22, nl. dus ik zou net niet/wel in die doelgroep vallen.

In het algemeen, ik kreeg per SMS een 070 nummer, en uiteindelijk per brief een 0800 nummer. 8)7
Niet gecontroleerd of ik wel 0800 nummers kon bellen, trouwens.
Die 070 is van de incasso afdeling en de 0800 is of 7111 of 7113 welke gerelateerd zijn op vragen over je abo of over je factuur (in zelfde volgorde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
begijp ik, maar dan hadden ze logischerwijze beter me dat 0800 nummer kunnen SMSen, aangenomen dat ik die wel had kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Haijo schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:06:
begijp ik, maar dan hadden ze logischerwijze beter me dat 0800 nummer kunnen SMSen, aangenomen dat ik die wel had kunnen bellen.
Zodra je die sms krijgt kan de incasso afdeling je beter helpen dan die andere 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
Vast wel, maar ik kan ze niet bellen, he? :+

Daarbij krijg je volgens de TS een bandje te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 20:05
Zelf zit ik al 3 of 4 jaar bij T-Mobile. In Februari een pc gekocht, was iets te dure uitgave waardoor ik de maanden erna niet zoveel geld op m'n betaalrekening had staan. Ik heb nog nooit te laat betaald in voorgaande periode. Heel snel werd ik al afgesloten. Om me weer aan te laten sluiten heb ik het bedrag bij T-Mobile gestort.
Vandaag merk ik dat ik geen servicenummers meer kan bellen. Even gebeld met T-Mobile en gevraagd naar de blokkade. Omdat ik afgesloten ben geweest heb ik een boete gekregen van €25 voor het afsluiten.
Deze boete is nog niet betaald dus ben ik weer deels afgesloten. Maar als ik deze boete snel betaal word ik weer aangesloten. Ik gaf aan dat ik het wel een vreemde gang van zaken vind maar de persoon die ik aan de telefoon had ging nergens op in en bleef herhalen en herhalen dat u toch echt beter kunt betalen om te voorkomen dat u weer afgesloten wordt.

Mijn klacht is als volgt:
1. T-Mobile sluit je te snel af ook als je een hele trouwe klant bent.

2. T-Mobile biedt geen mogelijkheid om het incassebureau of de klantenservice bellen vanaf de afgesloten telefoon.

3. T-Mobile geeft 25 euro boete voor het afsluiten, hier ben ik het niet mee eens. Waar ik het ook niet mee eens ben is dat als je hier een klacht over indient je toch eerst maar beter kan betalen omdat je anders niet kan bellen. Als ik nu niet betaal word ik weer afgesloten waar ik dan weer een boete over moet betalen. T-Mobile chanteert hiermee vind ik zijn eigen klanten.

4. Je kan alleen per post een klacht indienen bij T-Mobile. Dat betekent dat bedrijfsprocessen bij T-Mobile erg goed draaien omdat er weinig klachten zijn. Eigenlijk zouden ze een betaalnummer in Brazilië moeten inrichten voor het indienen van klachten, en als voorwaarde stellen dat je alleen mag bellen als je op je hoofd staat, boven de 65 bent en nog maagd. Ik ben er zeker van dat het aantal klachten dan nog verder zou dalen.

Voordeel is echter ook dat iedereen zijn mening op fora als deze kan geven en er zo een beter beeld van T-Mobile ontstaat.

Naast de onbetrouwbaarheid van het netwerk is er nog een factor waar je rekening mee moet houden als je belt bij T-Mobile. Je moet namelijk altijd bovenop je post en administratie zitten anders kun je afgesneden worden in je persoonlijke communicatie.
Als dat geen opvoeden van de stoute gebruikers is weet ik het ook niet meer. Bedankt T-Mobile voor deze "pedagogische" les!

[ Voor 10% gewijzigd door mol99 op 06-06-2006 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
mol99 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:47:
Zelf zit ik al 3 of 4 jaar bij T-Mobile. In Februari een pc gekocht, was iets te dure uitgave waardoor ik de maanden erna niet zoveel geld op m'n betaalrekening had staan. Ik heb nog nooit te laat betaald in voorgaande periode. Heel snel werd ik al afgesloten. Om me weer aan te laten sluiten heb ik het bedrag bij T-Mobile gestort.
Vandaag merk ik dat ik geen servicenummers meer kan bellen. Even gebeld met T-Mobile en gevraagd naar de blokkade. Omdat ik afgesloten ben geweest heb ik een boete gekregen van €25 voor het afsluiten.
Deze boete is nog niet betaald dus ben ik weer deels afgesloten. Maar als ik deze boete snel betaal word ik weer aangesloten. Ik gaf aan dat ik het wel een vreemde gang van zaken vind maar de persoon die ik aan de telefoon had ging nergens op in en bleef herhalen en herhalen dat u toch echt beter kunt betalen om te voorkomen dat u weer afgesloten wordt.
Het hoeft ook niet natuurlijk eventuele gevolgen zijn voor uzelf dan. Als het goed is heb je ook bericht gehad dat je die 25 euro moet betalen.
Mijn klacht is als volgt:
1. T-Mobile sluit je te snel af ook als je een hele trouwe klant bent.
Ik denk dat de andere providers niet veel langzamer zullen zijn. Als er niet betaald wordt binnen het bepaalde termijn zal er gewoon een proces in gang gezet worden.
2. T-Mobile biedt geen mogelijkheid om het incassebureau of de klantenservice bellen vanaf de afgesloten telefoon.
Neej, hij is niet voor niets afgesloten.
3. T-Mobile geeft 25 euro boete voor het afsluiten, hier ben ik het niet mee eens. Waar ik het ook niet mee eens ben is dat als je hier een klacht over indient je toch eerst maar beter kan betalen omdat je anders niet kan bellen. Als ik nu niet betaal word ik weer afgesloten waar ik dan weer een boete over moet betalen. T-Mobile chanteert hiermee vind ik zijn eigen klanten.
Die 25 euro geldt voor iedereen waaronder ook de administratie kosten zitten.
4. Je kan alleen per post een klacht indienen bij T-Mobile. Dat betekent dat bedrijfsprocessen bij T-Mobile erg goed draaien omdat er weinig klachten zijn. Eigenlijk zouden ze een betaalnummer in Brazilië moeten inrichten voor het indienen van klachten, en als voorwaarde stellen dat je alleen mag bellen als je op je hoofd staat, boven de 65 bent en nog maagd. Ik ben er zeker van dat het aantal klachten dan nog verder zou dalen.
Dan staat er wel zwart op wit wat jouw klacht is ipv een telefonische klacht en de notitie van iemand die jouw klacht interpreteerd.
Voordeel is echter ook dat iedereen zijn mening op fora als deze kan geven en er zo een beter beeld van T-Mobile ontstaat.

Naast de onbetrouwbaarheid van het netwerk is er nog een factor waar je rekening mee moet houden als je belt bij T-Mobile. Je moet namelijk altijd bovenop je post en administratie zitten anders kun je afgesneden worden in je persoonlijke communicatie.
Als dat geen opvoeden van de stoute gebruikers is weet ik het ook niet meer. Bedankt T-Mobile voor deze "pedagogische" les!
Ik denk dat het een wijze les is om gewoon de rekening te betalen. Klinkt cru maar als je je vaste lasten niet kan betalen had je beter die pc een maandje kunnen uitstellen. Als ik me rekeningen niet betaal raak ik ook in de shit, geld voor jou, de TS en ieder ander hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 20:05
Nils7, ik heb je advies ter harte genomen en ik heb gewoon betaald. Helaas heb ik weer een klacht over T-Mobile.

Toen ik betaald had heb ik contact gehad met het incassonummer en heb gevraagd of nu alles voldaan was. Het antwoord daarop was volmondig ja.

Nu is het echter zo dat ik weer afgesloten dreig te worden omdat voor het vorige afsluiten €25,- in rekening is gebracht.
De incasso afdeling heeft me hier niets over verteld, ik kan dus niet uitgaan van de eerlijkheid of competentie van de mensen met wie ik spreek.
Ik heb gevraagd of ik een klacht in kon dienen omdat ik die laatste €25,- niet terecht vind omdat me is verteld dat ik alles heb voldaan, er is me verteld dat ik maar beter kan betalen omdat ookal dien ik een klacht in ze me toch af gaan sluiten als ik niet betaal. Helaas moet ik dus betalen anders word ik binnen 1 tot 4 dagen afgesloten.

Waarschijnlijk ga ik nu wel per post een klacht indienen, de vijfde zo ongeveer. De rest heb ik alleen telefonisch ingediend bij de betreffende medewerkers. Helaas was afhandeling hier niet van mogelijk omdat het per post moet.
Allereerst post ik mijn klacht maar op dit forum omdat ik hier ook vaak goede reacties krijg en mijn medetweakers dan ook geinformeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik raad je aan om te betalen. Afsluiting lijkt me een automatisch proces te zijn. Dat jij door medewerkers verkeerd geinformeerd bent waardoor je extra kosten hebt gemaakt of zal moeten maken, lijkt me door een andere afdeling afhandeld te worden. Stuur een klachtenbrief met daarin de eis tot creditatie van door hun informatie te veel gemaakte kosten.
Pagina: 1