[Excel 2002] Sheet values <=> legenda active koppeling

Pagina: 1
Acties:

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 21:56
Ik probeer een manier te zoeken om op een sheet een soort van legenda te maken (projecten) en deze projecten dan te gebruiken in een andere sheet (zelfde workbook).
Maar nu wil ik het graag zo maken als er een nieuwe entry word gedaan in de sheet met de legenda dat er automatische een row in de andere sheet wordt geinsert en al er een row gedelete wordt dat de data ook verdwijnt.

Heeft iemand een idee ? mag ook met een macro

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03-2025

KingRichard

former Duke of Gloucester

... wat je bedoelt? Nee.
le·gen·da (de ~, ~'s)
1 lijst met de verklaring van tekens op een kaart of plattegrond
Dit bedoel je in ieder geval niet, lijkt me. Probeer het nog eens uit te leggen. Hoe ziet je Excel bestand er nu uit, wat doet het, en wat zou het moeten doen? En waarom kies je voor deze oplossing? Kijk daarna of je uitleg leesbaar is voor iemand die je spreadsheet niet kent.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• Ybox
Op sheet A staan alle projecten netjes onderelkaar gedefineerd.
Op sheet B moeten die projecten terug komen alleen met 3 andere regels extra er bij per project.

Nu zou ik graag een manier vinden dat als er exta project komt of een verwijderd wordt op sheet A dat automatisch deze weiziging door gevoerd wordt op sheet B.

• Ybox
*Bump*
Met named ranges kan ik er door heen wandelen maar ben er nog niet helemaal it hoe in de gaten ga houden of er een wijziging heeft plaats gevonden in de "legenda"