Ik heb een simpel css menutje gemaakt. Gewoon op de standaard manier, met geneste <ul>'s:
Met CSS zet ik de opties naast elkaar, en zorg ik voor een scheiding van de opties met een | :
Vervolgens laat ik bij een hover op de elementen een eventueel submenu zien:
Het probleem hierbij is dat het submenu ook al tevoorschijn komt als je over de | links van de optie hovert. Ik begrijp waarom dit gebeurt, maar ik kan absoluut geen oplossing bedenken om dit probleem op te lossen. Google en de GoT search leveren niets op.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <ul id="menu"> <li><a href="" id="mnu_hoofdmenu">Hoofdmenu</a></li> <li> <a href="" id="mnu_modules">Modules</a> <ul> <li><a href="" id="mnu_nieuws">Nieuws</a></li> <li><a href="" id="mnu_fotoboek">Fotoboek</a></li> <li><a href="" id="mnu_nieuwsbrief">Nieuwsbrief</a></li> <li><a href="" id="mnu_zoekfunctie">Zoekfunctie</a></li> <li><a href="" id="mnu_vraagantwoord">Vraag & Antwoord</a></li> <li><a href="" id="mnu_maillijst">Maillijst</a></li> <li><a href="" id="mnu_kalender">Kalender</a></li> </ul> </li> <li><a href="" id="mnu_layout">Layout</a></li> <li><a href="" id="mnu_tekstpaginas">Tekstpagina's</a></li> <li><a href="" id="mnu_gebruikers">Gebruikers</a></li> <li><a href="" id="mnu_instellingen">Instellingen</a></li> <li><a href="" id="mnu_beveiliging">Beveiliging</a></li> <li><a href="" id="mnu_help">Help</a></li> </ul> |
Met CSS zet ik de opties naast elkaar, en zorg ik voor een scheiding van de opties met een | :
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ul#menu li:before { content: ' |'; } ul#menu li:first-child:before { content: ''; } |
Vervolgens laat ik bij een hover op de elementen een eventueel submenu zien:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| ul#menu li:hover ul { display: block; } |
Het probleem hierbij is dat het submenu ook al tevoorschijn komt als je over de | links van de optie hovert. Ik begrijp waarom dit gebeurt, maar ik kan absoluut geen oplossing bedenken om dit probleem op te lossen. Google en de GoT search leveren niets op.
Ik ontken het bestaan van IE.