Onze huidige dataserver is zodanig vol gelopen dat we genoodzaakt zijn om hier een nieuwe server voor in te zetten ( HP DL380 ) waarop 1 TB ruimte beschikbaar is. De test hiervan is niet echt soepel verlopen, aangezien snelkoppelingen en verwijzingen naar de ouder server niet meer beschikbaar zijn. Dit hadden we gedacht met DNS op te lossen. Exact hebben we het volgende staan/gedaan:
AS1 WS2000 Applicatie Server 1, Primaire DC met DNS
AS2 WS2000 Applicatie Server 2, Secondary DC, Huidige Data Server
DS1 WS2003 Data Server 1, Nieuwe server (1 TB Vrij), lid van domein, GEEN DC.
CS1 WS2000 Citrix Server 1, lid van het domein
CS2 WS2000 Citrix Server 2, lid van het domein
CS3 WS2000 Citrix Server 3, lid van het domein
CS4 WS2000 Citrix Server 4, lid van het domein
ISA WS2003 ISA & Mail Server, lid van het domein
---Overige servertjes, NIET lid van het domein t.b.v. speciale applicaties.---
We hebben alle Data van de AS2 naar de DS1 omgezet, dat is allemaal gelukt. Vervolgens hebben we AS2 down gehaald, en op de AS1 de Hostrecord van de AS2 gewijzigd naar het IP adres van de DS1.
Als het goed is, moet je dan op het moment dat je pingt vanaf een willekeurige server in het domein IP Adres *.*.*.11 krijgen, dat gebeurd ook. En hoewel op de DS1 precies dezelfde Shares aangemaakt zijn zoals ze ook op de AS2 stonden kunnen we ze niet bereiken op het moment dat je zegt: \\AS2\Sharenaam . Dit resulteert in de foutmelding:
\\AS2 is not accessible.
Logon Failure: The target account name is incorrect.
<OK>
Natuurlijk als je naar \\DS1\Sharenaam gaat, dan werkt het wel goed. De rechten op de share staan (voor de test) op Share Security op Everyone Full Control, netzoals NFS Security.
Via Google (http://www.google.nl/sear...correct&btnG=Zoeken&meta=) kom ik op een artikel bij Microsoft (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;296993) maar dat lijkt mij meer op authenticatie problemen, aangezien replicatie niet meer wil werken (Omdat de AS2 down is). Dit lijkt me echter niet het probleem, maar de foutmelding verwijst naar mijn mening niet naar het juiste probleem.
Kortom; Weten jullie wat ik fout doe waardoor het gebruik van \\AS2\* niet uitkomt bij \\DS1\* ???
Alvast bedankt. Meer info nodig? Dan hoor ik het graag…
AS1 WS2000 Applicatie Server 1, Primaire DC met DNS
AS2 WS2000 Applicatie Server 2, Secondary DC, Huidige Data Server
DS1 WS2003 Data Server 1, Nieuwe server (1 TB Vrij), lid van domein, GEEN DC.
CS1 WS2000 Citrix Server 1, lid van het domein
CS2 WS2000 Citrix Server 2, lid van het domein
CS3 WS2000 Citrix Server 3, lid van het domein
CS4 WS2000 Citrix Server 4, lid van het domein
ISA WS2003 ISA & Mail Server, lid van het domein
---Overige servertjes, NIET lid van het domein t.b.v. speciale applicaties.---
We hebben alle Data van de AS2 naar de DS1 omgezet, dat is allemaal gelukt. Vervolgens hebben we AS2 down gehaald, en op de AS1 de Hostrecord van de AS2 gewijzigd naar het IP adres van de DS1.
Als het goed is, moet je dan op het moment dat je pingt vanaf een willekeurige server in het domein IP Adres *.*.*.11 krijgen, dat gebeurd ook. En hoewel op de DS1 precies dezelfde Shares aangemaakt zijn zoals ze ook op de AS2 stonden kunnen we ze niet bereiken op het moment dat je zegt: \\AS2\Sharenaam . Dit resulteert in de foutmelding:
\\AS2 is not accessible.
Logon Failure: The target account name is incorrect.
<OK>
Natuurlijk als je naar \\DS1\Sharenaam gaat, dan werkt het wel goed. De rechten op de share staan (voor de test) op Share Security op Everyone Full Control, netzoals NFS Security.
Via Google (http://www.google.nl/sear...correct&btnG=Zoeken&meta=) kom ik op een artikel bij Microsoft (http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;296993) maar dat lijkt mij meer op authenticatie problemen, aangezien replicatie niet meer wil werken (Omdat de AS2 down is). Dit lijkt me echter niet het probleem, maar de foutmelding verwijst naar mijn mening niet naar het juiste probleem.
Kortom; Weten jullie wat ik fout doe waardoor het gebruik van \\AS2\* niet uitkomt bij \\DS1\* ???
Alvast bedankt. Meer info nodig? Dan hoor ik het graag…