Toon posts:

MPEG Files splitsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n oude video8 banden gedigitaliseerd tot MPEG files. Per band heb ik nu één MPEG bestand van ongev. 4Gb. Ik ben nu op zoek naar een programma dat deze mpeg bestanden in kleinere bestanden kan opsplitsen. Ik heb al verschillende programma's geprobeerd maar geen enkel voldeed (Splitmovie 1.2, Quick MPEG splitter, ...). Het probleem met deze programma's is dat ze niet zo goed overweg kunnen met de grootte van de bestanden.
Andere programma's kunnen dan alleen een MPEG file in X-aantal delen splitten.. ook niet goed.
Ik zou van alle verschillende scènes een aparte MPEG file maken zodat ik deze later kan importeren in Pinnacle om zo DVD's te maken met scènes uit verschillende banden.

Iemand een tip?

Dank. _/-\o_

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, ik denk dat je dan toch naar een serieus videobewerkingsprogramma zult moeten kijken. Ben niet zo thuis in die materie, maat d'r zijn er best een aantal, ik meen dat o.m. Adobe ze maakt (maar daar kan ik langs zitten). Hou d'r wel rekening mee dat zij weliswaar geen moeite hebben met het bewerken van grote bestanden, maar dat ze daarvoor wel aardig wat resources nodig hebben.
Dat is vermoedelijk tevens de reden dat de door jou geprobeerde progsels over hun nek gaan btw - ze proberen het in (al dan niet swap) geheugen te laden en daar lopen ze uit.
Dus wat je ook nog even zou kunnen proberen is je swap-file vergroten met een paar gig, misschien willen ze dan alsnog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Inderdaad kan Adobe Premiere dit fluitend, mits je een redelijke computer hebt.

Daarnaast is Virtual Dub hiertoe ook instaat.
Download:    Virtual Dub
Hoe te doen: Tutorial

[ Voor 28% gewijzigd door vleppyniles op 19-05-2006 11:12 ]

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

vleppyniles schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:10:
Inderdaad kan Adobe Premiere dit fluitend, mits je een redelijke computer hebt.

Daarnaast is Virtual Dub hiertoe ook instaat.
Download:    Virtual Dub
Hoe te doen: Tutorial
ehhh, virtualdub snapt nix van mpegs hoor....maar zijn gemodde broertje VirtualdubMOD wel.

De tutorial blijft wel gelijk, ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Caveman op 19-05-2006 19:10 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Je kan alleen met beide niet opslaan als mpeg, alleen maar als avi..
Neem Womble Mpeg-vcr, dan hoef je niet eens te hercomprimeren en het kan tot op de frame nauwkeurig.. Is alleen helaas niet gratis

[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 19-05-2006 19:19 ]

Systeem Specs