Hallo,
Ik zit met iets vreemds met MySQL waar ik niet uit kom.
Ik heb twee servers, beide de volgende hardware:
- Tyan Thunder K8S Pro
- Dual Opteron 275
- 8GB ECC Registered
- Debian Linux 3.1
- Custom made 2.6 kernel
Beide servers hebben exact de zelfde hardware en exact de zelfde kernel.
Op beide draait een mysql-server (versie 4.0)
Op de ene server draaien er meerdere mysqld processen, dat wil ik ook, om zo niet tegen met max open files limiet van het OS aan te lopen.
De server die meerdere mysqld's (+/- 36) heeft draaien, heeft de volgende versie:
De tweede server is een paar maanden later opgeleverd en die draaide de 4.0.25 binary.
Deze startte maar 1 mysqld proces.
De my.cnf is op beide servers het zelfde.
Ik heb al vanaf de source een nieuwe mysql gecompiled, meerdere binaries gedownload van de MySQL website, maar alsnog, op die andere server start steeds maar 1 mysqld proces.
Dat is dus een probleem aangezien je maar 1024 files per proces mag openen en dat wordt op die tweede server soms een probleem.
Heeft iemand enig idee waar ik kan aangeven dat ik meerdere msyqld processen wil starten? Of moet ik hiervoor in de envirioment wat aanpassen?
Alvast bedankt!
Ik zit met iets vreemds met MySQL waar ik niet uit kom.
Ik heb twee servers, beide de volgende hardware:
- Tyan Thunder K8S Pro
- Dual Opteron 275
- 8GB ECC Registered
- Debian Linux 3.1
- Custom made 2.6 kernel
Beide servers hebben exact de zelfde hardware en exact de zelfde kernel.
Op beide draait een mysql-server (versie 4.0)
Op de ene server draaien er meerdere mysqld processen, dat wil ik ook, om zo niet tegen met max open files limiet van het OS aan te lopen.
De server die meerdere mysqld's (+/- 36) heeft draaien, heeft de volgende versie:
code:
1
| Version: '4.0.24-standard-log' socket: '/tmp/mysql.sock' port: 3306 Official MySQL-standard binary |
De tweede server is een paar maanden later opgeleverd en die draaide de 4.0.25 binary.
Deze startte maar 1 mysqld proces.
De my.cnf is op beide servers het zelfde.
Ik heb al vanaf de source een nieuwe mysql gecompiled, meerdere binaries gedownload van de MySQL website, maar alsnog, op die andere server start steeds maar 1 mysqld proces.
Dat is dus een probleem aangezien je maar 1024 files per proces mag openen en dat wordt op die tweede server soms een probleem.
Heeft iemand enig idee waar ik kan aangeven dat ik meerdere msyqld processen wil starten? Of moet ik hiervoor in de envirioment wat aanpassen?
Alvast bedankt!