Toon posts:

[Gimp]Printer verwijderen uit print dialog (Slackware)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In een poging om mijn Epson Stylus R300 aan de gang te krijgen onder Slackware, heb ik een aantal nieuwe printers toegevoegd in de print dialog van Gimp.
Nu het allemaal werkt, will ik daar weer van af. Helaas kan ik niet vinden hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Waar kijk ik overheen?
Zoeken in dit forum en op het internet heeft nog geen antwoord opgeleverd.

PS Niet 100% zeker of dit in dit forum hoort of in NOS

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:58

Outerspace

Admin General Chat
Ik heb verder geen verstand van Slackware / Gimp (weet wel wat beide zijn), maar als je de printers zelf verwijderd uit Slackware zullen ze dan ook niet verwijderd worden in Gimp?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Betwijfel het maar zal het vanavond proberen. Het werkt als volgt:
voeg een nieuwe printer toe in Gimp print dialog (dit is alleen een naam in de print dialog) die je later kunt selecteren
configureer het commando dat gestuurd moet worden als je via die naam print

De printer heet EpsonR300 in het systeem (CUPS) en het commando is dan lp-cups -dEpsonR300.

Ik heb nu de namen (in Gimp) als Epson_300, EpsonR300, Epsso@localhost etc etc. En ik wil dus al die namen kwijt uit de print dialog.

Verwijderd

Topicstarter
Niet gelukt. Priinter verwijdert uit cups en reboot en ze zijn nog steeds aanwezig in de gimp print dialog.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je gimp-printers staan gedefinieerd in
~/.gimp-2.2/printrc

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate