Auto stottert en houd in, wat oorzaak?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 10:13
Hallo allemaal, ik heb problemen met mijn auto. Ik heb een Honda Civic 1.5DXi op LPG bouwjaar 93. Hoofdzakelijk rijdt ik op LPG. Nu heb ik sinds een paar dagen een probleem met mijn auto en wel het volgende.

Als ik rijd dan als ik rustig aan doe dan houd de auto soms in. Dus als ik bijvoorbeeld een rotonde omrijd en ik rij in de 2e versnelling en ongeveer 15-20 km/u en ik rij de rotonde af en geef gas dan houd de auto in en begint te stotteren. Ook wil hij dan wel een een ploffende geluid laten horen, best hard en daarna ruik ik een branderige lucht. Dit heb ik ook wel als ik bij het stoplicht optrek in zijn 1, rustig aan dan stottert hij en ploft, veel gas geven, niet stotteren en niet ploffen :?

Als ik bovenstaande doe maar dan veel gas geef dan heeft hij er geen last van. Weet iemand misschien waardoor dit veroorzaakt wordt? Ik moet er nog even mee naar de garage maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-05 13:53

Meneer iCy

swarma

Lijkt mij een verhaal te veel lucht te weinig benzine, tenminste was met scooters wel zo ;x Heb zelf niet veel verstand van auto motoren.

En kwa gas al helemaal niet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Meneer iCy op 19-05-2006 09:31 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-05 12:28

Sebje

Makelaartje

Een slecht afgestelde ontsteking?

Ik zou gewoon ff langs je lokale garageboer gaan, heb je het meeste aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-05 09:02

Eijkb

Zo.

Heb zelf ooit een Mazda MX6 op gas gehad en dat komt me wel bekend voor. Mij is toen verteld dat ze daar niet veel aan konden doen en dat het inherent was aan de toenmalige gas installatie.

Verder heb ik daar onlangs ook nog last van gehad met een benzine auto op de snelweg. Toen stond ik overigens 2 km verder op de vluchtstrook zonder benzine :+ (<- Kan dus idd komen door de slechte toevoer / injectie van de brandstof)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Een maand of 2 is hij nog bij de garage geweest. Toen hebben ze hem nog wat afgesteld maar werd er al wel verteld dat dat lastig ging en dat waarschijnlijk de verstuiver oid vervangen moest worden omdat die versleten was.
Kan dat de oorzaak zijn?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

paQ

* paQ gokt op een vast zittende vlinderklep

edit:
^^ in eerste instantie...
nu lees ik je 2e post pas.
vertuiver verhaal zou ook kunnen.

maar je kunt makkelijk zien hoe je lucht inlaat klep er uit ziet als je de luchtwinkel eventjes van je motor demonteerd.

[ Voor 71% gewijzigd door paQ op 19-05-2006 10:26 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
de oorzaak is een te arm mengsel, ik heb dit ook gehad bij mijn volvo 850 op gas.

een mogelijke oorzaak kan die verstuiver zijn, maar ook grote kans is een lek in het vacuumsysteem. Door dit laatste onstaat er namelijk een onzuiver mengsel, met name als je vermogen vraagt van de auto.

Wat vervolgens kan resulteren in een backfire (de plof met brandlucht) Dit onstaat doordat er brandstof in het inlaat traject tot ontbranding komt en terug slaat in de luchtinlaat. Overigens is het ook aan te raden om je bougies, rotor en verdeelkap vervangen omdat zeker bij gas auto's alles staat (en valt!) met een goede ontsteking.

Mijn ervaring is dat het allemaal nouw met elkaar samenhangt.
- Ik had door oude bougies, rotor en verdeelkap een backfire.
- backfire veroorzaakte lek in het luchtinlaat traject.
- bougies, rotor verdeelkap vervangen
- nog steeds backfire... :S
- "gat" ontdekt in het luchtinlaat traject
- "gat" gedicht alles opgelost, geen backfires meer en vol vermogen.

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

BeaM-R

Powerrrrr

Ik zeg: backfire.
Kun je gerust mee uitkijken, kan behoorlijk wat schade veroorzaken (spruitstuk)

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Okido, zal maar weer eens de garage met een bezoek vereren. Klote auto's ook altijd, kosten altijd geld ;(

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

paQ

ja :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:53
Als je een beetje handige tweaker bent kan je ook wel het eea zelf :)

rotor en verdeelkap bijvoorbeeld ;)
luchtinlaat en vacuum systeem checken is kwestie van de juiste slangetjes volgen. Verstuiver wordt idd wat lastiger.

en idd auto kosten geld, soms wat teveel :(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

de mondeo van m'n pa plofte/klapte en stotterde ook weleens. het werd toen verholpen door nieuwe boegiekabels

op een gegeven moment begon hij weer in te houden, maar daar kon men toen niets meer aan doen (hij had toen 300k gelopen op gas). Het ploffen/tikken/klappen kwam dus door de rotte boegiekabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Is je verdamper ook nog wel fris? Die hebben niet het eeuwige leven.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

heb je dit op gas, benzine of altijd?
en op gas minder dan benzine?

zouden ook nog smerige kleppen etc. kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 00:27

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik zet in op valse lucht, waardoor het mengsel armer wordt en dan idd een backfire

doe het zelf modus:

ga met draaiende motor eens met een kwastje met water -zeepsop mengsel eens langs het inlaat traject. dus alle aansluitingen in het traject goed insmeren.

als je tijdens het smeren een verandering in de motor hoort, dan zit daar een lek.

de motor zuigt meer lucht aan dan nodig en daardoor veroorzaak je een te arm mengsel.

p.s. wat voor een type lpg instalatie heb je in de auto, en doet hij het zelfde op benzine?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1