Toon posts:

Pc hangt in postscreen (3800 X2 dood?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik eigenhandig mijn 3800 X2 om zeep geholpen. Hij draaide altijd super stabiel op 2700 mhz en tja ik kon het niet laten om hem nog wat hoger op te schroeven (2780 mhz). Hij boote toen nog wel normaal, maar was niet meer stabiel. Ik herstarte en hij hing gelijk nog voor ik de bios in kon gaan.

Na het clearen van de cmos (jumpertje) blijft hij nog steeds hangen al zie ik wel dat de bios gereset is. Hier kan ik uit opmaken dat het mobo nog werkende is maar mijn processor niet. Of heb ik het nu helemaal mis?

Ik heb zo'n gevoel dat dit weer behoorlijk "auw" in mijn portemonai gaat doen :'(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Probeer eens één reepje geheugen of ander geheugen.
Reset het BIOS nog eens een paar keer, je weet maar nooit. ;)

Kijk ook effe hier:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 19-05-2006 09:13 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Ja dat kan ik me wel voorstellen, volgens mij als je systeem zelfs blijft hangen nog voor de bios, heb je best een serieus probleem. En die X2's zijn ook niet wat je zegt goedkoop... Heb je misschien nog een oude processor waarmee je het zou kunnen proberen? Heb er niet zo heel veel verstand van, maar wanneer je dit doet weet je volgens mij wel zeker of het je processor is...

Verwijderd

Wat krijg je nog op beeld te zien in de post?

Wat ik maar al te vaak zie is dat de pc niet doorstart door bv een externe harddisk die via USB is aangesloten....

Verder: Zie je moederbord er nog goed uit? Geen opgeblazen condensatoren, geen doorgebrande transistors?
Misschien kon je voeding het niet hebben, heb je die al eens nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 09:13:
Wat krijg je nog op beeld te zien in de post?

Wat ik maar al te vaak zie is dat de pc niet doorstart door bv een externe harddisk die via USB is aangesloten....

Verder: Zie je moederbord er nog goed uit? Geen opgeblazen condensatoren, geen doorgebrande transistors?
Misschien kon je voeding het niet hebben, heb je die al eens nagekeken?
Jij gaat door voor de was machine _/-\o_ . Het rare is dat mijn usb hdd altijd er aan hing, maar na loskoppellen starte hij gelukkig wel door. Pffftt....... het liep wel bijna dun door m'n broek
:)