Toon posts:

[Bootdisk] network boot disk

Pagina: 1
Acties:
  • 1.953 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende bereiken met dit:

Booten via een bootcd met standard netwerk drivers, en hiermee een net use aanmaken zodat ik een unattended windows install kan draaien met de awnser file die op het netwerk staat.

Ik heb de nodige informatie om dit nu in praktijk te testen, ik heb alleen nog maar het probleem dat ik met geen mogenlijkheid via DOS op het netwerk kom.

Ik heb gisteren barts network bootdisk gemaakt en deze werkt goed met DHCP, hij herkend mijn netwerkkaart hierin, ik krijg een ipadres en alles blijkt te werken, alleen zodra ik net view of net use f: \\servernaam\share doe dan krijg ik een foutmelding (iets in de richting van dat hij geen computer met die naam kan vinden of share, ik dacht fout 35, ik zal zo nog even kijken.)

Heeft iemand ervaring met netwerk bootdisks met standard drivers of weet iemand hoe dit komt?

Ik heb het geprobeerd op het domein aan te loggen, maar dan zegt hij dat hij niet kan aanloggen, en via een werkgroep krijg ik gewoon die foutmelding weer.....

Ik heb ook een andere netwerkbootdisk geprobeerd (www.netbootdisk.com dacht ik) en deze geeft dezelfde melding en krijgt ook helemaal geen DHCP adres (alleen 10.0.0.x) terwijl mijn range 192.168.x.x is.

Het is de bedoeling dat ik alleen maar een netwerkschrijf in dos kan maken, zodat ik bestanden ervan kan streamen, of een awnser file, of mischien wel een hele instalatie erbij, maar dat maakt niet zoveel uit, het is iig de bedoeling dat het op de meeste nieuwe systemen wel zal werken met standard netwerkkaarten (drivers zijn meestal wel te integreren of zitten er al in, dus dit moet NP zijn)

EDIT: Ik probeer het ook nog even in het windows topic, aangezien dit toch ook over windows gaat en microsft........

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 14:24 ]

Verwijderd

Kun je dit niet met RIS bereiken?

Wat voor soort netwerk gaat het om? Thuis / Grootschalig?
Wat voor server / domein heb je?

Heb je al eens aan Ghost gedacht? Je kunt daarmee van het netwerk booten (ook eventueel icm met RIS)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 14:51:
Kun je dit niet met RIS bereiken?

Wat voor soort netwerk gaat het om? Thuis / Grootschalig?
Wat voor server / domein heb je?

Heb je al eens aan Ghost gedacht? Je kunt daarmee van het netwerk booten (ook eventueel icm met RIS)
Ik wil het nu even testen in een domain omgeving, maar het eindresultaat zal zijn dat ik op elk willekeurig netwerk (werkgroep/domain) gewoon via het netwerk een unattended install kan uitvoeren met een awnser file die op het netwerk staat (die worden via een .net of webbased proggie gemaakt)

Dit zorgt ervoor dat we met 1 DVD met een bootable DOS snel en makkelijk veel pc's kunnen herinstallen met unieke eigenschappen (serienummer is 1 van de dingen die je voor de install moet aangeven, maar daarnaast gaat het ook om computernaam/admin pass/users etc etc etc)

Ik zoek de snelste en makkelijkste oplossing, en ik dacht aan een netwerkbootDVD waarmee je met 1 command een net use kan maken en direct erna een setup kan starten met de juiste parameters zodat je snel een clean setup op de pc's heb.

Ik heb vroeger gewerkt met ghost network service en daarmee snel network images installen, erg handig, alleen niet als je verschillende hardware heb per pc waar die op moet.

Ik heb alles al uitgedacht of klaar, alleen ik krijg geen net use in DOS voor elkaar waardoor ik een netwerkschijf heb.

als iemand me hiermee zou kunnen helpen, graag, ik heb hier geen ervaring mee, en heb nu al veel bekeken maar weinig werkt.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-04 07:39
je zegt dat je de pc naam gebruikt en als je de pc naam gebruikt? dus
net use f: \\192.168.0.2\pc2

ipv
net use f: \\servernaam\pc2

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je een domain hebt draaien is RIS juist heel makkelijk, zoek er eens wat info over op!

Verwijderd

Check 't eventlog van de server waarmee je verbinding probeert te maken ook 'ns.

Verwijderd

Mishmash schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:55:
Als je een domain hebt draaien is RIS juist heel makkelijk, zoek er eens wat info over op!
Via RIS kun je volgens mij veel beter het e.e.a. voor elkaar krijgen..

Check google....

http://www.google.nl/sear...nl&q=how+to+use+RIS&meta=

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-03 09:47

Edho

Heeft Canon A570IS

(jarig!)
Barts netwerk bootdisk werkt prima in een Windows NT omgeving. Heb ik gebruikt. Nu we over zijn op Server 2003 werkt het niet meer. Je zult in dat geval iets anders moeten verzinnen.

Edho

Verwijderd

Topicstarter
Mishmash schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:55:
Het zal niet altijd via een domain gaan, dus is dit ook geen goede oplossing, al zal ik er wel even naar kijken.

@edho: Hmm dat verklaard mischien waarom het hier niet werkte, ik heb het thuis even bekeken maar ik heb geen werkende floppydisk meer, ik zal het dus even op CD zetten en dan testen.....

@Icekiller2k6: Ik dat ook al geprobeerd, maar werkte helaas niet, tevens heb ik begrepen dat die bootflop alleen met DNS names werkt en niet op IP basis (vraag me niet waarom, lijkt me juist dat dat WEL zou moeten werken aangezien er dan iets mis kan zijn met de DNS)

iig bedankt voor de reacties, ik probeer het even in een non domain omgeving en ik laat in een reply nog wel even weten wat de uitkomst is.

Mochten mensen nog ideen of alternative oplossingen hebben, laat het aub weten.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 10:21 ]

Verwijderd

Probeer anders UBCD4Win v3 c5 (Uber Boot CD 4 Windows).http://www.ubcd4win.com/f...hp?showtopic=4655&hl=beta
Daar zitten allemaal network tools bij. Het is mij zelfs gelukt om op mijn netwerk te geraken, dus dan zou bijna het iedereen moeten lukken.

http://www.ubcd4win.com/

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:37

kraats

Ik rol

Edho schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:46:
Barts netwerk bootdisk werkt prima in een Windows NT omgeving. Heb ik gebruikt. Nu we over zijn op Server 2003 werkt het niet meer. Je zult in dat geval iets anders moeten verzinnen.
Dit gaat waarschijnlijk mis vanwege security settings. Win98 clients kunnen zich ook niet op zo'n domain controller aanmelden. Door bij de 'domain controller security settings' onder 'local policies' - 'security options' de optie 'Microsoft network server: Digitally sign comunications (always)' op disabled te zetten en 'Microsoft network server: Digitally sign comunications (if client agrees)' dan maar wel op enabled, kun je clients die niet in staat zijn te digital signen wel aan laten melden. Alleen een klein security risico.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Pagina: 1