HD kapot?? HELP!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toen ik Partition Magic 5 installeerde en wilde opstarten zei ie dat ik geometric errors had op me schijf. Toen ik daarna ging fdisken omdat ik dacht dat dat het probleem wel op zou lossen hing me FDISK.
Het is nu zo dat iedere keer als ik FDISK opstart me PC gewoon hangt en niks meer doet.

Wat zijn die geometric errors?? En wat kan ik eraan doen zodat partition magic 5 het weer doet en ik weer kan fdisken?? Of is me schijf gewoon kapot aan het gaan?? Het gaat hier om een maxtor 20,4 Gigabyte 7200 rpm.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat probleem ken ik. Heeft te maken met partities die elkaar overlappen, of die buiten de grenzen van de harddisk liggen. FDISK heeft een rare bug waardoor ie dan blijft hangen, en PM kan niet eens opstarten. Je kunt het fixen met partitie proggies voor Linux, er zijn er bijvoorbeeld een paar die bij RedHat zitten. Kijk wel uit wat je doet, want je kan je partities verliezen. Kopieer voor de zekerheid even de partitie die voor problemen zorgt (als je de ruimte hebt) en verwijder 'm dan. Daarna opnieuw aanmaken met PM of FDISK. Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Als je geen linux hebt kan je ook ff een linux bootflop downloaden en daarvan booten. De Suse versie heeft iig een linux fdisk maar dat zal bij de andere distros ook geen probleem zijn :)

Powered bij meergranenbrood.

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ok dan ga ik dat doen bedankt. Hij is dus gelukkig niet kapot aan het gaan dus dat scheelt weer.

edit:
Ik heb redhat 6.2 dus ga het daarmee doen. Ik neem aan dat het met diskdruid van redhat kan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

ja, of parted of fdisk (linux versie)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein