Voeding voor Cooler Master Cavalier

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Omdat ik niet van plan ben de komende tijd te gaan upgraden, heb ik een Cavalier TS02 gekocht met zijn op maat gemaakte 350 Watt voeding omdat ik het een mooi ding vind om naar te kijken.
Maar als ik nu toch stiekem wil upgraden... kan ik dan de voeding van de Cavalier enigzins makkelijk vervangen? 350 is niet meer zo van deze tijd, en waarschijnlijk al helemaal niet als ik dan wil gaan upgraden. Ik weet wel dat ik een soort buitenboord oplossing kan gebruiken, waar m'n voeding aan de kast bungelt... maar zijn er geen voedingen die in de Cavalier kast zou kunnen passen? Misschien een soort speciale mini-ATX voeding, of barebone voeding (hetzelfde..?)? Kan de huidige voeding er uberhaupt uit?

Verwijderd

350 watt is wel voldoende, ik verwacht niet dat je je mce zo uitbreid dat het niet voldoende is.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor een afmetingen heeft die voeding waar je nu mee werkt? En heeft een emailtje richting Cooler Master ook geen nut?

Verder als ik De site bekijk, dan zie ik dat het een gewone ATX moederbord is. Met dat op het oog ben ik zelf naar Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 gegaan en opgezocht wat je zou kunnen bekijken:
Form Factors (ATX/NLX, SFX, WTX)
[url][/url]ATX/NLXSFXWTX
Typische afmetingen150 x 140 x 86100 x 125 x 63,5150 x 230 x 86 (single fan) 224 x 230 x 86 (dual fan)
Moederbord aansluitingATXATXWTX
Bijbehorende standaard behuizingATX, Mini-ATX, Extended ATX, NLX, MicroATX, AT/ATX Comb.MicroATX, FlexATX, ATX, Mini-ATX, NLXWTX
Bijbehorende standaard moederbordATX, Mini-ATX, Extended ATX, NLX, MicroATX, FlexATXMicroATX, FlexATX, ATX, Mini-ATX, NLXWTX

Conclusie: Kijk dus naar een ATX / SFX voeding.
disclaimer: ik ben zelf niet in de voedingenwereld, dus kijk zelf eerst alles even naar voordat je klakkeloos mijn bevinden over gaat nemen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Bedankt! I had al gegeken naar die FAQ, maar blijkbaar niet goed genoeg. ATX is echt te groot voor de Cavalier, dus misschien moet ik een SFX oplossing nemen. Ik weet namelijk nog steeds niet of ik mijn voeding er uberhaupt uit kan halen... en als het kan of die SFX er lekker in kan worden geschroeft.
Het bedrijf die aan Coolermaster de voeding heeft geleverd is nogal onbekend.. maar ik zou dus eerst moeten gaan kijken of die hun voedingen in een standaard formaat leveren, en dat de voeding dus niet heel erg specifiek voor de cavalier is.

Verwijderd

Beste meet je je huidige voeding zijn afmetingen na, en vergelijk je of die overeenkomen met de afmetingen gespecifieerd voor sfx. Voor zekerheid nog een nakijken of de positionering voor de schroefgaatjes overeenkomen en dan kan je er vanuit gaan dat je gewoon een sfx voeding nodig hebt.