Problemen met 2 verschillende netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mister-Mark
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-03 20:49
Ik zit met een probleem met mijn Amilo A1630 laptop (SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter, Windows XP SP2, Kaspersky Firewall en Windows SP2 Firewall).
Omdat ik een ICT opleiding doe neem ik regelmatig mijn laptop mee naar school. Op school is een netwerk waar je vervolgens met je laptop gebruik van kan maken. Dit netwerk is voorzien van een Proxy, Radius CA1 en Secure W2 inlog.
Thuis heb ik een windows thuisnetwerkje via een Netgear RP614 router waarop nog een Windows XP SP2 pc is aangesloten en een Windows XP Pro SP2.
Verder gebruik ik geen speciale inlogclient gewoon via de standaard windows instellingen geconfigureert, alleen de verificatie gaat EAP-type via de Secure W2 client.

Nu het probleem: Als ik thuis inlog op het netwerk heb ik geen toegang tot de gedeelde printer en mappen van de andere pc's en ook kunnen de andere pc's niet mijn gedeelde mappen zien. Onder die 2 andere pc kan wel printer en mappen gedeelt worden.
Weet iemand waar dit probleem zit en hoe ik deze op kan lossen, want met mijn eigen kennis en die van leraren en mede-studenten komen we niet tot een oplossing.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je firewall blokt file and printsharing ?

• Mister-Mark
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-03 20:49
Nee dat is niet aan de hand want voordat ik inlogde op het schoolnetwerk werkte alles wel goed en kon ik alles delen. Dus ik vermoed dat de instellingen van het schoolnetwerk iets verstieren op het thuisnetwerk. Maar ik weet niet wat en hoe

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
Ik reageer even in dit topic ondanks dat het al oud is. Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd. Intel Wifi software erop. router PIN invoeren, gegevns binnenhalen en klaar is de verbinding. Een snelkoppeling in Deze Computer gemaakt naar m'n NAS. Alles werkt super.

Nu kom ik op school, log in op dat netwerk, alles zonnestraal en regenboogjes.

Dan kom ik thuis, start m'n laptop op, deze maakt netjes verbinding via de router en ik kan op internet ((typ nu ook gewoon vanaf m'n laptop)) Maar mijn NAS en alle andere pc's zijn onbereikbaar.

Via ''network places'' kan ik alle pc's/NAS vinden van het doorzoeken van de workgroup. Maar als ik er dan op 1 dubbelklik krijg ik deze melding:
NAS not accesible. Might not have permission to use this network resource.
The Network Path was not found

op mijn laptop heb ik geen firewall.
heeft iemand een idee?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kijjk of de volgende service draait op je laptop, if so stoppen en nog eens proberen: Routing and Remote Access.
Verder vind je met google heel veel mogelijke oplossingen, heb je die al geprobeerd ?
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
Ja ik heb net zitten kijken op google, maar die gaan er allemaal van uit dat je je server aan past, maar het probleem lijkt hem op mijn laptop te zitten. Maar ik ga verder met proberen.

Maar dan de volgende vraag. Mijn broertje heeft exact dezelfde laptop, maar dan met Vista Business erop. Hij heeft dit probleem nooit en switched ook regelmatig van netwerk. Heeft Vista dit probleem gewoon simpelweg niet of ligt mijn school gewoon irritant te doen?

Ik heb dat van die Routing & Remote acces in services geprobeerd. ik kan nu wel op de pc van beneden, maar nogsteeds neit op de NAS. Ik heb een maxtor Shared Storage 2. Hierop kan ik niet zoals in al die handleidingen beschreven staat de TCI/IP gegevens aanpassen of wel??

Probleem opgelost...
In regedit volgens dit: You cannot view other workgroup computers on the network on a Windows XP-based computer bericht van Microsoft een entry verwijderd. En hoppa alles werkt weer...

[ Voor 33% gewijzigd door TMon op 23-02-2008 14:03 ]

Pagina: 1