Toon posts:

XBox360 in Wireless network

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Al een week zit ik ''s-avonds te proberen een XBox360 met wireless netwerkadaptor verbinding te laten maken met de buitenwereld. Lukt dus niet. Zelfs helpdesk Microsoft Xbox geeft geen goed antwoord.

Ik heb een wireless netwerk, via Tiscali bij PlanetInternet terecht gekomen. AcessPoint van Sitecom, router van sitecom. Netwerk beveiligd door MAC adressen toegang. Geen WEP of iets van dien aard.

Bij automatische detectiemodus geeft XBox 360 keurig aan dat hij mijn netwerk heeft gevonden. Geeft een IPadress op 192.168.0.67, geeft een gateway die mij bekend voorkomt 192.168.0.1.
Bij DNS adres komt in de automatische mode een bekende 10.0.0.138 op primair en secundair niets.

De test gaat dan goed totdat DNS gevonden moet worden. FAILED. Helaas. XBox helpdesk gebeld. Blijkt een DNS van de ISP te moeten zijn. ISP helpdesk (in dit geval PlanetInternet) gezocht. Vind daar de nodige info. Helaas, weer niets.

Wat doe ik fout??? Kan iemand mij helpen????

Bij voorbaat dank

Han Colen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-04 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:58:
Hoi Allemaal,

Al een week zit ik ''s-avonds te proberen een XBox360 met wireless netwerkadaptor verbinding te laten maken met de buitenwereld. Lukt dus niet. Zelfs helpdesk Microsoft Xbox geeft geen goed antwoord.

Ik heb een wireless netwerk, via Tiscali bij PlanetInternet terecht gekomen. AcessPoint van Sitecom, router van sitecom. Netwerk beveiligd door MAC adressen toegang. Geen WEP of iets van dien aard.

Bij automatische detectiemodus geeft XBox 360 keurig aan dat hij mijn netwerk heeft gevonden. Geeft een IPadress op 192.168.0.67, geeft een gateway die mij bekend voorkomt 192.168.0.1.
Bij DNS adres komt in de automatische mode een bekende 10.0.0.138 op primair en secundair niets.

De test gaat dan goed totdat DNS gevonden moet worden. FAILED. Helaas. XBox helpdesk gebeld. Blijkt een DNS van de ISP te moeten zijn. ISP helpdesk (in dit geval PlanetInternet) gezocht. Vind daar de nodige info. Helaas, weer niets.

Wat doe ik fout??? Kan iemand mij helpen????

Bij voorbaat dank

Han Colen
Je hebt nu, gezien je IP adressen, een Speedtouch 510 (oid) modem met ingebouwde router. Hierachter heb je weer een 2e router (je wireless ding). oftwel: dubbele routering (2xNAT). Over het algemeen is dat niet de meest ideale configuratie.

De DNS (10.0.0.138) is je speedtouch. Heb je al eens geprobeerd de IP adressen vast te zetten? (192.168.0.x, al naar je config van je netwerk), en als DNS de beide Planet DNSsen: 195.121.1.34 en 195.121.1.66

Verwijderd

Topicstarter
Misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Inderdaad een Speedtouch 510 ( met 10.0.0.138). Daarachter zit een Sitecom router DC202v5. 1 kabel naar mijn "hoofd-PC" en 1 kable naar een Sitecom AccessPoint WL105b (192.168.0.10). Op deze laatste loopt een draadloos netwerk (802.11.b/g) waarbij de MAC restrict mode "aan"staat en ondertussen 8 MAC adressen toegang to hebben. Het laatste MAC adres is de wireless netwerkadapotor van de XBOX360.

Verwijderd

Topicstarter
WE maken voortgang.

Via Windows Connect now de settings van een laptop via USB naar de xbox360 "gekopieerd". Windows Media Center gedownload en geinstalleerd. Dat werkt. Xbox360 speelt muziek af die hij wireless van een laptop haalt!! Maar nog steeds niet naar buiten !!

Maar dit betekent in ieder geval dat het netwerk werkt. In het screen Network settings zie je ook het ledje "Act" knipperen bij muziek afspelen.

De Connect Now wizard heeft de settings weer gezet zoals ze oorspronkelijk stonden, dus met DNS op 10.0.0.138 Primiar en 0.0.0.0. secundair. En Nog steeds een Failed bij DNS check.

RaRA