Toon posts:

PoV : 6800 XT 512 MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen die dit leest.

Sinds zaterdag 13 mei heb ik een nieuwe videokaart gehaald, de 6800 XT 512Mb.
Maar sinds ik met die kaart Battlefield 2 speel loopt het spel om de haverklap vast,

Dan ben ik dus aan het spelen en slaat het spel compleet vast zonder stoteringen van te voren of dat je het kan merken dat er iets gaat gebeuren vervolgens kan ik na soms 10 soms 20 seconden gewoon weer normaal verder spelen , maar het blijft zich steeds herhalen en soms ook steeds vaker achter elkaar.

Ik heb alles zowat gecontrolleerd. En ik speel met de minimum instellingen.
- Drivers zijn goed!
- Het is een schone windows install met SP2
- Mijn mobo ondersteund AGP 8x en heeft de goeie drivers,
- P4 processor.

Ik denk dat het aan de videokaart ligt maar zo het echt niet weten met de ATI Readon 9600 - 512MB
Kon ik wel gewoon normaal spelen met minimum settings zonder dat het spel bleef hangen.

Alvast bedankt voor iedereen die kan helpen

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
heb je eventuele agp drivers geinstalleerd? heb je pipelines geopend met je kaart? heb je de koeler van de kaart is nagekeken , of die het uberhoud wel doet , en of die goed contact maakt met de gpu? gekeken of er genoeg koelpasta tussen zit? molex stekker aangesloten op de kaart? (neem aan van wel), hoeveel wat voeding heb je? en nog belangrijker, welk merk voeding heb je?

loop eerst die waslijst is af , probeer anders nog is wat andere drivers . sommige drivers werken soms niet lekker met sommige kaarten.

en wat voor moederbord heb je precies? chipset enz?

[ Voor 6% gewijzigd door ikbengoofy op 18-05-2006 23:36 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Weet je zeker dat je GPU niet al te heet wordt of je 12V niet te laag is, als deze instabiel(vanwege welke redendan ook) is kan je soms ook wel eens stilstaand beeld krijgen. Dit had ik nl ook met mijn 6800GT.

[ Voor 7% gewijzigd door Carel op 19-05-2006 16:05 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
voeding ?

Verwijderd

Gebeurd het vastlopen op herkenbare momenten? ik bedoel. gebeurd het vaak als er veel 'nieuwe' spel onderdelen in beeld verschijnen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of het op bepaalde momenten gebeurd weet ik zo niet,

Mijn moederbord is van Gigabyte met een P4 proc 3,2Ghz

@Carel:
Ja ik krijg idd soms stil staand beeld dat is precies wat er steeds bij mij gebeurt

Ik zat zelf nl ook aan de voeding te denken.
Mijn huidige voeding is 300 watt.
Maar nu staat er op de doos:
This Graphic card requires:
- A minimum of 350W system power supply for the Gforce 6800 ultra
- A minimum of 300W system power supply for the Gforce 6800 and Gforce 6800 GT

En nu weet ik niet wat ik zelf heb de ultra of zo?
Stom dat ze dan van alles op de doos zetten behalve de goede info die relevant is met je kaart :S

Ik had gister in iedergeval van alles los gehaald en ik had alleen nog maar 1 schijf , Dvd speler, mobo, system fan 12x12 met 4 leds, proc fan & de videokaart aangesloten

Maar toen bleef alles weer stil staan.
Morgen ga ik een nieuwe voeding halen 550Watt is wel genoeg denk ik? :D Dan maakt de merk ook niet uit toch?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07 20:19
Merk maakt zeker wel uit! Neem please een A-merk voeding, geen Qtec of sweex iig...

Verwijderd

Idd, als ik dat zo lees lijkt het erop alsof je ergens een erg goedkope supervoeding met gouden lak en 3 fans hebt gezien :P Je moet een voeding hebben met veel Amperes op de 12V lijn. Ik had een vergelijkbare setup als jij en een Aopen 350W was voldoende. Ik zie trouwens net een erg goede voeding staan voor ontzettend weinig geld: http://www.empc.nl/index.php?page=56&Id=10922

Heb deze zelf ook, vorige maand nog €80 voor betaald

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Voeding is altijd een gok, monitor eens je voltages als je een gamespeelt. Een 300w kan nu genoeg zijn. Een a-merk zou bij een vrij kale setup deze zeker voldoende zijn, een b-merk is twijfelachtig.

Het is zonde als je nu een psu koopt en dit niet het probleem blijkt te zijn, het kan immers nog steeds zo zijndat er iest mis is met de Core.

Mijn tip is daarom, schroef je kast open en zet een fan goed op het koelblok van je videokaart, pak desnoods een huisvenilator. Mocht dit niets uitmaken, dan kan je een andere psu proberen, koop aub dan gelijk een goede welke ook in de toekomst goed te gebruiken is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze momenteel op het oog

http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=17826

450W, met voltmeter

De koeling van de kaart is prima een grote koelblok met een klein fannetje, ( aan de bovenkant )
Via de onderkant wordt hij gekoeld door een zelf neer gezette fan 8x8 De core temp tijdens het gamen is dan 67 Graden. waarvan de limiet op de 123 staat voor de vertragings drempel. En de cool blok zelf is +- 46 Graden door de temp te meten met een fancontroller.

Dus aan de warmte kan het niet liggen + ik heb thuis altijd de side panels verwijderdt

Hoe kan ik de voltage meten tijdens het gamen eigenlijk?

Thanks voor alle replies overigens

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb benchmark gedraaid net en de score was 1900 +-

De beste FPS was 4 tijdens de CPU test,
Das niet zo goed heh :D

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Format-C

Tracing Rays

Topicstarter: hoeveel geheugen heb je in je PC?

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
1024MB
Maar dat heeft met mijn probleem niet veel te maken.
Dat is gewoon goed

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 19:07:
Ik heb deze momenteel op het oog

http://www.computerland.nl/index.php?page=beschrijving&prodid=17826

450W, met voltmeter

De koeling van de kaart is prima een grote koelblok met een klein fannetje, ( aan de bovenkant )
Via de onderkant wordt hij gekoeld door een zelf neer gezette fan 8x8 De core temp tijdens het gamen is dan 67 Graden. waarvan de limiet op de 123 staat voor de vertragings drempel. En de cool blok zelf is +- 46 Graden door de temp te meten met een fancontroller.

Dus aan de warmte kan het niet liggen + ik heb thuis altijd de side panels verwijderdt

Hoe kan ik de voltage meten tijdens het gamen eigenlijk?

Thanks voor alle replies overigens
Die voeding is zelfs duurder dan de link die ik je gaf en heeft ook een stukkie minder vermogen...
Is verder niets mis mee ofzo. Zal dat systeem ook wel trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 21:04 ]

Verwijderd

dip bij prestatie van een GPU is óf,

softwarematige wijzigingen : pipelines,overklok etc.
hardware: molex, voeding een 350 watt + aan te raden

de rest van je systeem is wel in orde :)

Verwijderd

Topicstarter
@Dynacore

Ja klopt dat zag ik ook maar aangezien computerland hier om de hoek ligt :D .....

Verwijderd

Topicstarter
@jens17.

Mja het systeem is in orde :P

En ik ben er van overtuigd dat het de GPU is,
De huidige hardware config heb ik nu met de oude kaart radeon 9600 -256mb
Deze kaart is niet alleen minderzwaar maar heeft ook geen fan nodig,

Wat de nieuwe kaart wel nodig heeft,
Maar als hij zoals bij Mark3D zoveel in eens moet gaan acceleren begeefd hij het.
Puur door dat hij geen genoeg vermogen kan halen om door te schakelen of zo iets :D

Die test dat normaal een paar minuten duurt duurde hier bijna een half uur :) plaatje voor plaatje en frame voor frame :S dat zag er overigeens best leuk uit :)

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 20:40:
1024MB
Maar dat heeft met mijn probleem niet veel te maken.
Dat is gewoon goed
Het zal wel goed wezen, maar MEER zou beter zijn. Kan je niet even een latje 512Mb ergens lenen om te testen of het probleem zich dan nog in dezelfde mate voordoet? Het probleem kan zijn dat als je de settings hoger zet, dat je computer gaat swappen van de HDD omdat het spel dan HEEL veel geheugen opslurpt. En dat swappen kan behoorlijk schokken in BF2.

Latje mem proberen kan nooit kwaad lijkt me. 8)

Edit; en wat voor score haal je in 3DMark05?

Die 3DMark06 score is normaal. Die XT's zijn niet zo snel. Ongeveer even rap als een 6800LE. Iets langzamer dan de 6600GT en een stuk langzamer dan de 6800NU/ 9999ge.

:)

[ Voor 40% gewijzigd door Format-C op 20-05-2006 09:25 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Iew dat swappen is nog niet een ramp, dat duurt ook geen 20 seconden stilstaant beeld :)
En dat kan ik niet testen ik weet niemand die 2X 1 gig te leen heeft, en verder heb ik maar 2 sloten.

Ik heb daar ook aangedacht omdat het wisselbestand 2X zo groot is als mijn eigen geheugen
dus gebruikt hij ook een stuk van de hdd dat klopt.

En bij 3dmark06 had ik een score van 1900 ongeveer.
Mijn hoogste FPS was bij de CPU test met 4 fps

Verwijderd

Topicstarter
http://www.oyl-clan.nl/images/3dmark.jpg
Hier is een screenshot van de resultaten

de score is nu 1275 :S

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 10:04 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
3dmark05 is wel een stuk lager dan je 03 score , Heb je nou overigens pipelines geopend ja of nee?

en hem jezelf al wat dingen geprobeerd van men eerste post?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Ik weet dat het al gezegd is maar toch....
:D
Heb hetzelfde probleem gehad.

Speelde Rise of Nations op een P4 2,6 met 512 MB in dual-channel en een Asus FX5500.

Dit spel hing ook om de paar minuten voor een seconde of 20/30. Heb het systeem gecleaned van zijn drivers en de nieuwste drivers er op geplaatst. Probleem opgelost....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:57:
Hallo iedereen die dit leest.

Sinds zaterdag 13 mei heb ik een nieuwe videokaart gehaald, de 6800 XT 512Mb.
Maar sinds ik met die kaart Battlefield 2 speel loopt het spel om de haverklap vast,

Dan ben ik dus aan het spelen en slaat het spel compleet vast zonder stoteringen van te voren of dat je het kan merken dat er iets gaat gebeuren vervolgens kan ik na soms 10 soms 20 seconden gewoon weer normaal verder spelen , maar het blijft zich steeds herhalen en soms ook steeds vaker achter elkaar.

Ik heb alles zowat gecontrolleerd. En ik speel met de minimum instellingen.
- Drivers zijn goed!
- Het is een schone windows install met SP2
- Mijn mobo ondersteund AGP 8x en heeft de goeie drivers,
- P4 processor.

Ik denk dat het aan de videokaart ligt maar zo het echt niet weten met de ATI Readon 9600 - 512MB
Kon ik wel gewoon normaal spelen met minimum settings zonder dat het spel bleef hangen.

Alvast bedankt voor iedereen die kan helpen
Hep je al geprobeerd ADAPTIVE AA uit te zetten?

Ik had dit probleem namelijk ook totdat ik die optie uitschakkelde nu loopt bf2 prima.
Er is nog wel 1 ander probleempje die ik heb namelijk ik kan X-FI niet aan zetten terwijl ik wel een creative xfi kaart heb.

Iemand een idee?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 19:54 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je bent dus van een Ati (9600) kaart naar een Nvidia (6800) gegaan. Heb je de Ati drivers van te voren wel goed gedeinstalleerd? Overweeg anders een herinstall - vaak aan te raden bij het wisselen van VGA, vooral bij wisseling tussen Ati en Nvidia ;)

Verwijderd

Nou eigenlijk heb ik een ati x1900xtx maar ben hier verzijlt geraakt omdat de persoon voor mij het zelfde probleem had wat ik dus ook had maar dat is nu opgtelost.

Ik heb een hele clean install gedaan.
Nieuwe bios.
niewe ati drivers en nieuwe creative drivers.

Maar kan dus niet de x-fi optie aankiezen in bf2 dit geeft een error.

Verwijderd

Het is opgelost met het volgende handeling:

From Creative's Knowledge Base. I had to do this when I 1'st replaced my Audigy2 with my Fatal1ty.

Solution ID # 10607
If you have installed and uninstalled a previous Sound Blaster card such as Sound Blaster Audigy 2, Audigy or Sound Blaster Live! and have since installed a Sound Blaster X-Fi card, you may encounter an error when applying Sound Blaster X-Fi settings in the game's Audio Settings section. (More Details...How to uninstall Sound Blaster drivers and applications? )

If you encounter this problem, we recommend that you reinstall your Sound Blaster X-Fi drivers as follows:

Browse to *:\Audio\Drivers on the X-Fi installation CD (where * is your CD/DVD Rom Drive letter).
Double-click Setup.exe to run the Creative Driver Update Utility.
Under Update Option check the Driver Uninstallation box.
Check the Delete all shared Creative audio driver files box.
Click OK.
Click Yes to the warning that follows.
Click OK to proceed with the uninstallation.
When prompted, click OK to reboot your system.
When your system has rebooted, click Cancel when Windows detects new hardware.
Repeat steps 1 and 2.
Under Update Option check the Driver installation box.
Click OK.
Reboot PC when prompted.
Relaunch Battlefield2.
You can now apply Sound Blaster X-Fi settings in the game's audio settings and proceed.
Note: You can also run Setup.exe from the following location on the hard drive C:\Programs\Creative\Sound Blaster X-Fi\Program.

If the difficulty persists, you can manually search and rename the following three files in your computer, and then install the Sound Blaster X-Fi again.

CT_OAL.DLL
OPENAL32.DLL
WRAP_OAL.DLL
Pagina: 1