Teletext server

Pagina: 1
Acties:

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Heeft iemand ervaring met het opzetten van een Teletext server ?
Ik zou graag een teletext server willen laten draaien met daaraan clients die kunnen verbinden via een gewoon Ethernet netwerk! en zo informatie kunnen tonen.
Het liefst de server op een Windows besturingssysteem maar iets anders mag ook !
De clients maakt niet uit.

alvast bedankt voor de tips

Euhm !

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Teletekst heeft toch meer met tv's temaken :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• tweakernoob
Klopt bijna elke zender heeft teletekst maar ik zoek hetzelfde prencipe voor een Ethernet netwerk.

Euhm !

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53

Reptile209

- gers -

Heet wat jij zoekt niet gewoon een webservertje (al dan niet met bijvoorbeeld een RSS feed)? Als je die lokaal draait en clients verbinden ermee: presto ;).

Zo scherp als een voetbal!

• tweakernoob
Het is een mogenlijkheid maar Het gaat me om dat het een goedkoop systeem wordt dat ook een oude P-1 kan draaien. En geen Licentie nodig heeft voor een Besturingsysteem.

Euhm !

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

tweakernoob schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:07:
En geen Licentie nodig heeft voor een Besturingsysteem.
Maar je wilt wel het liefst op een windows bak draaien :?

Ik was je al kwijt bij de topic start, maar nu helemaal 8)7

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

8)7 ik wil zo graag weten waar je het over hebt dat ik de sluitknop nog even laat zitten; wat wil je nou precies bereiken? Hoe verwacht je dat jouw clients 'teletext' gaan laten zien? Heb je daar al een applicatie voor bedacht of is dat onderdeel van de quest van dit topic?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53

Reptile209

- gers -

tweakernoob schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 23:07:
Het is een mogenlijkheid maar Het gaat me om dat het een goedkoop systeem wordt dat ook een oude P-1 kan draaien. En geen Licentie nodig heeft voor een Besturingsysteem.
Volgens mij zijn er zat webservertjes die prima draaien op een P-1-tje. Zolang je geen 10.000 hits per minuut hebt, moet 'ie dat op zijn sloffen trekken. Verder zijn er zat linux-distro's die een webserver kunnen hosten op een oude PC. Geen licenties nodig :).

Maar probeer anders eens wat duidelijker te vermelden wat je precies wil bereiken (moet de client connecten bijvoorbeeld, of moet informatie gepushed of gebroadcast worden?) en welke randvoorwaarden je stelt (zoals bijvoorbeeld licenties en systeemeisen). Als je dat bij elkaar hebt, is Google trouwens ook niet zo moeilijk meer, want dan kan je gericht gaan zoeken :+.

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1