Toon posts:

Laptopscherm barsten, dode pixels stoppen?

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Er is een kwartiertje geleden een zware glazen fles op m'n laptop gevallen. De laptop was dichtgeklapt, wanneer ik hem opendeed zag ik dat ie vol zat met barsten. Bij een aantal barsten begint er vanaf het begin van de barst de pixels zwart te worden. Heel erg langzaam gaat het steeds een stukje verder. Is dit misschien te stoppen ofzo? Want nu is de laptop mss nog bruikbaar. Als ie straks vol zwarte barsten zit wordt het erg lastig :/

Please help me snel voordat alles zwart is ;(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:52

Exirion

Gadgetfetisjist

De enige manier om het te stoppen lijkt me openschroeven zodat de druk van het scherm af is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 11:41
"einde oefening" :'(

AMD Ryzen 7 7700X | Arctic Freezer 36 | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | 16GB Kingston Fury Beast 5200 | Zotac GTX 1060 6GB | Lexar NM790 2TB | WD Gold 4TB | be quiet! Pure Base 501 | Corsair RM650e | 2x Iiyama G-Master GB2741HSU-B1 | Win 10 Edu 64bit

Verwijderd

Hostage, man down!

Zeker klote natuurlijk aangezien laptopschermen niet de goedkoopste zijn. Misschien kan je het via via op de verzekering aanspreken. Dan heb je geluk. Anders zou ik zeggen, hoe oud is je laptop, eventueel nog nut om hem te repareren? Anders ga je voor een leuke nieuwe. Echter door de druk van de monitor te halen voorkom je dat het erger word. Maar dit houd geen stand!

Verwijderd

Misschien een beetje fraude, maar ach, als je er nog nooit gebruik van hebt gemaakt dan moet dat kunnen:
Vraag aan een vriend/kameraad of hij of zij dit wil claimen op zijn/haar WA verzekering.
Dan wordt de schade vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
Het klopt eigenlijk niet helemaal, maar ik ben van mening, dat als je nog nooit gebruik hebt gemaakt van een verzekering (of deze dan), dan moet dat best wel kunnen.

Gaat toch om een hoop centjes. (minimaal 200 euri's ben je wel kwijt, ZELFS bij een DELL lappie :))

Modbreak:aanzet tot fraude doen we niet aan op GoT :/ check je mail

[ Voor 8% gewijzigd door Turkish op 19-05-2006 09:09 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:00:
Misschien een beetje fraude, maar ach, als je er nog nooit gebruik van hebt gemaakt dan moet dat kunnen:
Vraag aan een vriend/kameraad of hij of zij dit wil claimen op zijn/haar WA verzekering.
Dan wordt de schade vergoed door de verzekeringsmaatschappij.
Het klopt eigenlijk niet helemaal, maar ik ben van mening, dat als je nog nooit gebruik hebt gemaakt van een verzekering (of deze dan), dan moet dat best wel kunnen.

Gaat toch om een hoop centjes. (minimaal 200 euri's ben je wel kwijt, ZELFS bij een DELL lappie :))
Hufters zoals jij zorgen er voor dat die premies zo lekker hoog zijn :r :r

Ontopic: koop een tweedehands display en zet die er in! Er zijn meer mensen die cola in hun laptop gieten, dan blijft het display over.

Verwijderd

@Remco
Nou, ik weet niet of je weet hoe de WA verzekering in elkaar steekt?
Dat is gewoon een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering. Is verplicht en iedereen heeft het.
En kost ook bijna niets.

En trouwens, als je er nooit gebruik van maakt, dan gaan die verzekeringsmaatschappijen van jouw geld weer een groter pand bouwen e.d. En jij als burger moet effe alles zelf betalen (bijv. een defecte laptopscherm).
Ik ben fel tegen structureel misbruiken van verzekeringen, maar een keertje bij nood, dat moet kunnen.

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:05:

Ik ben fel tegen structureel misbruiken van verzekeringen, maar een keertje bij nood, dat moet kunnen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Contradictio_in_terminis

Verwijderd

@MMMMM

Haha, jah, het is duidelijk wat je bedoeld. Maar het is een keuze die je maakt.
En als ik bijv. die keuze zou maken, dan praat ik het op mijn manier goed. En zo heeft iedereen wel wat.

@iedereen

Vergeet wat ik heb gezegd! Het is ook zo dom/stom/sukkelig van mij om zoiets te zeggen. Dat gebeurt natuurlijk nooit en ik ben ook de enige met deze gedachte. Net zoals gekopieerde software, dat doet ook niemand. :+ (maar ondertussen.........) ;)

I rest my case!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 08:25 ]

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:24:
@MMMMM
Vergeet wat ik heb gezegd! Het is ook zo dom/stom/sukkelig van mij om zoiets te zeggen. Dat gebeurt natuurlijk nooit en ik ben ook de enige met deze gedachte. Net zoals gekopieerde software, dat doet ook niemand. :+ (maar ondertussen.........) ;)
Net als winkeldiefstal, overvallen en willekeurige mensen doodschieten... Dat doet ook niemand 8)7
Maar het is WEL een strafbaar feit!

Verwijderd

RemcoDelft schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 08:30:
[...]

Net als winkeldiefstal, overvallen en willekeurige mensen doodschieten... Dat doet ook niemand 8)7
Maar het is WEL een strafbaar feit!
Je kunt het natuurlijk ook overdrijven. We weten dat het niet mag. Dat weet iedereen, maar voor je eigen bestwil doe je dit toch. Ik denk dat hier het beste een slotje op kan moderator. De TS weet wat hij kan doen, en verders word er nu niet relevant gesproken.

Verwijderd

@Remco

Je slaat de plank volledig mis met hetgeen wat ik bedoel.
Maar oke, zoals ik al zei, ik seponeer dit onderwerp wat betreft verzekering.

[ontopic]
Je kunt het beste via marktplaats.nl of via VA kijken of er iemand nog een goede lcd heeft voor je laptop. Die dingen kun je zo overzetten, das geen probleem verder.
[/ontopic]

• MMMMMM
Moartn82, ik begrijp je (gedeeltelijk) hoor ! Alleen wat er irl gebeurt wordt nooit op tweakers besproken, omdat je dan de vele reacties kriijgt van ohhhhhhhhhh en dat mag niet en dit en dat. Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen. Er zitten TEveel mensen hier die meer offtopic reageren met die soort geblaat, dan inhoudelijk iemand helpen.

Iedereen weet dat verzekeringen opgelicht worden en meer privepersonen illegaal windows draaien dan legaal en als je alleen op got zou leven en niet in de echte wereld dan zat het precies andersom. Kortom, mensen reageren graag en fel op dit soort uitspraken.

Begrijp me niet verkeerd als ik zeg dat ik achter je uitspraken sta, en zeker niet van het doen van deze uitspraken op GOT, maar de reacties hier.... mja, ik zou d'r over op houden, iedereen hier heeft legaal windows, rijdt nooit te hard, licht geen verzekering op etc etc (hmm yeah right)

[ Voor 3% gewijzigd door MMMMMM op 19-05-2006 08:45 ]

Verwijderd

Ik denk daarom dat deze topic beter gesloten kan worden. De TS weet wat hij eventueel kan doen, en wat de gevolgen kunnen zijn. Hij heeft ook gehoord, dat hij via Vraag en Aanbod, of andere 2e handse internet site's, online 2e hands schermen voor notebooks verkopen. Het is aan hem de keuze wat te kiezen.

Ik snap iedere partij die hier wat heeft gezegt, ik snap dat je denkt van iedereen licht weleens de verzekering op voor eigen bestwil, maar andere denken daar weer anders over. Ieder zijn eigen mening vind ik dan. Ook is het gewoon toegestaan je eigen mening te hebben in Nederland.

* Gelukkig maar _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2006 08:51 ]

Verwijderd

En nu.... een heerlijk biertje drinken samen. ;)

• MMMMMM
did somebody mention the magic word ?!!?!!? BIERRRRRRRRRRRRRRRR

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

dit topic gaat nergens over, dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1