[Debian Etch] Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik wil even jullie mening horen over een mogelijke upgrade van mijn server.
Momenteel draai ik de testing van voor Etch (dat heet nu Sarge).

Maar een aantal pakketten beginnen outdated te geraken.

Ik draai nu:

-Apache 1.3
-PHP4.3
-Mysql 4.1

Ik wil naar PHP5 en Mysql v5, ik heb mijn scriptjes al getest op een testsysteem en dat gaat goed.

Mijn vraag is alleen: moet ik daar nu apache 1.3 bij houden, of is het beter om over te gaan op apache 2.0??

Alvast dank.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Je bedoelt dat je stable draait? :)

• DPLuS
  • Niet online
Nee, want dit had ik al in mijn sources.list staan toen sarge nog testing was:

$cat sources.list
deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
deb-src http://ftp.nl.debian.org/debian/ testing main contrib non-free
deb http://security.debian.org/ testing/updates main contrib non-free

Resultaat is nu dat ik een hoop packages heb die tijdens een apt-get upgrade niet meegenomen worden, omdat ik nooit meer een apt-get dist-upgrade heb uitgevoerd.

En dat gaat waarschijnlijk komende week wel gebeuren, vandaar mijn vraag...

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DPLuS
  • Niet online
Ik heb geen backports nodig, omdat ik nu TESTING draai (dus etch) en daar zijn alle moderne pakketten al beschikbaar.

Laat ik mijn vraag nog eens helder formuleren:

"Ik ben des voornemens om PHP v5 en MySQL v5 te gaan installeren. Welke versie van Apache past daar met het oog op stabiliteit en veiligheid het beste bij? Versie 1.3 of 2.0?"

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-11-2025
Het is toch jammer dat sommige mensen niet kunnen lezen....

maar goed,

Van de combo apache , mysql , php is de enige major upgrade waar je echt problemen mee zou kunnen krijgen met compatibiliteit php5, vooral als je veel 3rd party scripts draait. Aangezien je Mysql en PHP al gedaan hebt kan je zonder problemen overstappen op Apache2 die is inmiddels ook al weer jaren stable.

Succes...

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Zandweter schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 12:54:
Het is toch jammer dat sommige mensen niet kunnen lezen....
Oh, sorry hoor. Ik vond het verhaal anders best wazig. Zeg dan gewoon dat je testing draait en bang bent voor de gevolgen van een dist-upgrade.

Ik dacht dat het puur om de nieuwe software ging die hij zocht voor zijn Sarge (nu stable) systeempje dus vandaar die link. Hij had zelf ook al apache 2.0 getest met van alles en als ie ff gezocht had zag hij idd dat apache2 alweer een heel tijdje stable is :)

Maar goed, ik kan idd niet lezen, je moet toch wat als analfabeet zijnde he.. ;(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DPLuS
  • Niet online
DPLuS schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:55:
Momenteel draai ik de testing van voor Etch (dat heet nu Sarge).
DeMoN schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:15:
[...]
Zeg dan gewoon dat je testing draait en bang bent voor de gevolgen van een dist-upgrade.
Het laat natuurlijk wat ruimte voor verschil in interpretatie :)

Maar ik wilde hier alleen duidelijk mee maken dat ik het systeem al geïnstalleerd had toen Sarge nog Testing was.
Vandaar dat mijn lijst van pakketjes "...that are held back.." tijdens een apt-get dist-upgrade zo gegroeid is.

Maarreh, ik ga dit weekend dus voor het eerst in een hele tijd WEL een dist-upgrade doen, en daarbij zullen Apache, MySQL en PHP allen de meest recente versie krijgen.
Pagina: 1