Track nummer automatisch uit iD3 tag halen en voor naam??

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06 10:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Het probleem:

Ik heb een tiental CD's in MP3 formaat waar de tracknummer in de tag staat maar niet in de filenaam.
Om van honderden nummers het nummer eruit te halen en voor de filenaam te zetten duurt eeuwig.

Is het niet mogelijk om op een of andere manier automatisch het track nummer uit de ID3 tag te halen en de filenaam aan te passen?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79417

Ik gebruik TagScanner.
Daar kun je t allemaal mee instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

of mp3 tag studio, dan heb je dat binnen een paar seconden geregeld. Daarmee kun je op alle mogelijke manieren de info uit de tag of bestandsnaam onderling uitwisselen. En nog veel meer.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Óf Tag&Rename, kun je zelf kiezen hoe je je mp3's wil renamen op basis van tags (dus bijv. <tracknr.>-<titel>)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 11:53

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mijn ontdekking van het jaar: http://musicbrainz.org

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[mierendingest-mode]
Je hebt CD's met mp3's waar je de naam van wilt wijzigen? Denk je om het read-only labeltje ;)[/mierendingest-mode]
^^ Met de twee boven me, waarbij Muzicbrainz ook nog de leuke bijkomstigheid van acoustic fingerprinting heeft. Ergo, met een beetje mazzel herkent de tagger ook (compleet) ongetagte- of fout-getagte nummers.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 08:29

krvabo

MATERIALISE!

Ik heb zelf ook musicbrainz een tijdje gebruikt.. maar voor dit soort simpele taken waar de info in de id3-tag staat, kan je het beste ID3-TagIt gebruiken.
Ik heb het van het weekend nog gebruikt om 100+ mp3s goed te taggen (van ID3v1/v2 naar filename).

De wijzigingen worden niet rechtstreeks gedaan, zodat als je een foutje maakt je heel makkelijk even op control+z kunt duwen :P
Je kan er hele dirs tegelijk mee hernoemen, maar ook bepaalde files nog handmatig doen.. erg handig:)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft niets te maken met de de inhoud van Nieuws, Sport, TV & Muziek dus haal ik het over naar CSA (alleen al voor de search).

Maar aangezien het in CSA zooo vaak is behandeld (zoek maar eens op tags), sluit ik het ook. Als je er zelfs met de tips in dit en de andere topics niet uit komt, open dan even een nieuw topic in CSA maar volg dan eerst de bestaande tips ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kick:

Tijgert wil jullie nog even bedanken :*
Als je idd namens mij effe dankejwel kan zeggen voor de snelle Ueber support
dan graag!

Groet,

Ray

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.