[Linux] TV-kaart met Ati fglxr driver

Pagina: 1
Acties:

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-01 19:58
Ik heb Suse 10.1 geinstalleerd en draait prima. Leadtek Winfast TV2000XP tvkaart (bt878 chip) werkte ook prima met de standaard radeon driver die Suse gebruikt. Na het installeren van de Ati driver fglrx kan ik mijn tvkaart niet meer gebruiken. Kdetv crasht dan naar een zwart scherm en moet ik de reset knop gebruiken omdat alles hangt. Xawtv geeft wel een beeld maar is niks van te maken, en bij het progje zapping heb ik dat ook. Ik heb gezocht op google en heb ergens kunnen vinden dat het crashen/niet werken van de tvkaart een gevolg is van een conflict tussen bttv en de fglrx driver :(
Op het forum waar ik dat vond hadden ze er geen oplossing voor, maar dat was ook een topic uit 2004. Ik vraag me af of er inmiddels een oplossing voor is gekomen. Ik heb in ieder geval niks kunnen vinden...

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

Hoe hangt je bak precies?

Kun je met crtl-alt-F1 nog wel naar een vertial term?
En kun je met crtl-alt-backspace de X nog killen?

openkat.nl al gezien?

• [J.d.I.] DirtyHarry
killercow schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 21:51:
Hoe hangt je bak precies?

Kun je met crtl-alt-F1 nog wel naar een vertial term?
En kun je met crtl-alt-backspace de X nog killen?
Ik krijg een zwart scherm en hij reageert nergens meer op. Zelfs het numlock lampje reageert niet meer, dus behoorlijk vast.

Als ik de driver weer verander van "fglrx" --> "radeon" dan werkt het gewoon weer goed. Ligt dus echt aan het feit dat de Ati driver niet goed samenwerkt met de tvkaart..

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
je kunt het proberen door geen xvideo te gebruiken. bij xawtv geloof ik als optie bij het aanroepen in te stellen, bij kdetv in de instellingen(video4linux plugin gebruiken met 'x11 with shared memory').

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• [J.d.I.] DirtyHarry
laurencevde schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:42:
je kunt het proberen door geen xvideo te gebruiken. bij xawtv geloof ik als optie bij het aanroepen in te stellen, bij kdetv in de instellingen(video4linux plugin gebruiken met 'x11 with shared memory').
kdetv staat al ingesteld op 'x11 with shared memory' dus dat werkt ook niet. Heb hem nu weer op de oude driver staan zodat ik weer tv kan kijken, heb alleen geen 3D nu :(