[WC] Radiator op voetjes? Iemand een idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:02
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een waterkoeling set aanschaffen. Mijn oog is daarbij gevallen op een radiator van Alphacool. De zogenaamde NexXxos Xtreme 2.

Ik wil deze radiator boven op mijn kast maken. Maar nu komt het: ik wil geen gaten in mij kast maken!
Dat betekent dus dat er voetjes o.i.d. onder moeten. Ook moet er tussen de radiator en kast zo'n 2 CM ruimte zitten, zodat de lucht weg kan (ik plaats er 2 120mm fans boven op!)

Het gaat om deze radiator:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2392-2461.jpg

Heeft iemand een goed idee hoe ik hier voetjes of iets anders onder kan maken?

Bedankt :)

Verwijderd

kan zo snel niet een plaatje vinden. Die gevallen die je onder bijv een eettafelstoel kan timmeren... met zo'n spijkertje int midden (kweet ut beetje onduidelijk)

maar die zou je dus erop kunnen schroeven emt m3 schroeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 22:10 ]

• koenderks
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05-2024
wel waterkoeling maar geen gaatjes?
okee,...

Dan kan je het beste simpel wat rubber kopen met wat lijm en voila. simpel en snel, en geen trillingen die doorgegeven worden.
Als je hem ook echt bovenop je kast wilt zetten(en geen gaten wilt boren) zijn er van die PCI slots gevallen met gaten erin, waar je slangen doorheen kunnen. Het drukt wel op de prestaties van je setup, omdat het water dan van onder de kast, weer naar beneden moet gaan om vervolgens hetzelfde binnen de kast te doen.
Of je moet hem aan de zijkant lijmen.

[ Voor 51% gewijzigd door koenderks op 19-05-2006 02:16 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
maar dan moet hij wel gaatjes bovenaan zijn kast boren ...

Out of the box? What box? There is no box.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ik heb ooit eens 4 van die voetjes van een asetek waterchill l30 pompje onder gemaakt, de 4 gaatjes in de radiator iets uitboren en je kan ze er strak in draaien met vaseline.

het zijn zuignapjes dus blijven lekker op je kast zitten :) tussenruimte is ongeveer 1cm.

werkt perfect.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Zonder gaten krijg je die boel nooit goed vast, die opbouw krijg je er wel op, maar dan zit het waarschijnlijk zo gammel als wat.

Daarnaast lijkt 2cm me wat weinig ruimte, als je dan de fans op een aardig toerental zet kan je wel eens problemen krijgen met luchttoevoer en dus herrie.

Ik heb een jaartje geleden voor een waterkoel project ook de radiator boven op de kast geplaatst, met gaten welliswaar, maar misschien dat je er toch iets aan hebt:

[rml][ OC/WC] Pentium M overclockplezier[/rml]

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:31
beetje late reactie maar goed :P

ik heb dit gevonden [ziet er ook wel stijlvol uit :P ]

Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.de/images/products/radi/ap_extern_500.jpg

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34
pas maar op dat hij niet wegloopt

Serieus: Fans moeten van het rad wegzuigen en niet blazen volgens mij

Verwijderd

Maar je moet dan toch nog steeds gaten in je case maken wil je de slangen er doorheen laten lopen of zie ik iets over het hoofd :?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07

TGEN

Hmmmx_

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 07:50:
Maar je moet dan toch nog steeds gaten in je case maken wil je de slangen er doorheen laten lopen of zie ik iets over het hoofd :?
Daarvoor heb je dus die PCI slotplaatjes met gaten voor tubes erin. Ook retail externe radiatoren gebruiken die veelal, zoals de Zalman Reserator.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• 418O2
  • Laatst online: 22:34
dan krijg je dus een teringlange slang. Die moet vanaf je top naar de pci sloten lopen. Ik denk niet dat het de meest ideale oplossing is..

• 911GT2
  • Laatst online: 02-02 17:01
Volgens mij kun je bij de verschillende meubel/hifi zaken van die 'voetjes' kopen voor onder boxen. Als je daar lagere daad aan maakt (beetje tweaker moet dat lukken) ben je al een heel eind. Afstandsbusje er omheen voor het zicht...
Pagina: 1