Koeler gaat niet uit zijn eigen aan.

Pagina: 1
Acties:

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Ik heb enkele dagen geleden mijn moederbord vervangen omdat het ouwe kapot was(heb hier een topic over lopen gehad). Nu werkt die pc perfect, alleen het koelertje was 2 jaar niet gebruikt en die gaat soms niet uit zijn eigen aan. Dan moet ik er ff een tikje aan geven en dan draait hij wel. Dit is alleen zo bij het opstarten, eenmaal de koeler draait, draait hij constant door(uren aan een stuk). Dus het lijkt me niet dat hij versleten is en dat het wel te verhelpen is, in plaats van op ebay nog een koelertje te kopen waarvan de verzendkosten 10x zo hoog zijn als de verkoopprijs.(ook vind ik nergens anders in huis nog 1) Weet iemand een oplossing zodat die koeler automatisch aangaat, in plaats dat ik telkens, als ik de pc opstart het koelertje handmatig moet "wakker maken"?

Specs zijn:

AMD K-6 2 550 mhz(eigenlijk maar 500 mhz doordat moederbord neit meer aankan terwijl ik in de bios heb 5,5 *100 gezet.)

64 RAM

14,2 GIGA HD(maar 8 gevonden, overige 6 zal ik met biosoverlay nog moeten oplossen)

Onboard video

Creative geluidskaart

145 WATT voeding fortron

PS: enkel het koelerprobleem moet opgelost worden, de rest is ter informatie, daar hou ik me nu niet mee bezig

http://specs.tweak.to/16567

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 20:32
Ja dat is dus wel een typisch verschijnsel van verslijting van een koelertje. Hij heeft niet genoeg kracht meer om op te starten.. Gewoon een nieuwe opzetten dus.
Er bestaan behalve Ebay ook nog elektronicaspeciaalzaken waar je zo'n koelertje kunt kopen..

[ Voor 23% gewijzigd door HyperioN op 18-05-2006 18:49 ]

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:05
Koelers verslijten nou eenmaal naar een tijdje, en zo duur zijn die krengen ook niet. ;) Je kunt ook altijd even overleggen met een webshop of ze het in een enveloppe versturen (als het om 1 koeler gaat). Ben je een stuk goedkoper uit.. :)

offtopic:
Misschien kun je ook even wat doen aan je nederlands.

[ Voor 34% gewijzigd door LuPo op 19-05-2006 10:16 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-07-2025
Meestal kan je met een druppeltje olie de koeler terug beter laten werken. Onder een van de stickers kan je de as zien en daar doe je dan een klein druppeltje naaimachine olie op en laat dan de koeler even
draaien zodat de olie zijn werk kan doen. Ook het stof verwijderen kan al een oplossing zijn.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:45

DaRoot

Some say...

Lijkt me toch wel haast dat elke computershop op de hoek zo'n ding heeft liggen, of in elk geval een losse fan. Schroef je de oude eraf, nieuwe erop en klaar. Kost je hooguit paar losse euro's..

En voor je harde schijf probleem: Bios updaten

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
601jean schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 10:59:
Meestal kan je met een druppeltje olie de koeler terug beter laten werken. Onder een van de stickers kan je de as zien en daar doe je dan een klein druppeltje naaimachine olie op en laat dan de koeler even
draaien zodat de olie zijn werk kan doen. Ook het stof verwijderen kan al een oplossing zijn.
Dit lijkt me een goede oplossing: die zal ik es proberen. Van die HD is het opgelost. Gewoon ff in deze pc gehangen en gekeken in schijfbeheer(ouwe pc heeft win2000 en die blijkt schijfbeheer niet te hebben.), daar stond die 6 giga nog niet gepartitioneerd. Was vroeger blijkbaar FAT32 zonder grote schijven ondersteuning geformatteerd. Nu enkel nog met acronis in de pc waar die in moet de twee partities samenvoegen.

:edit: heb niet bepaald zin om nog es te gaan, daar ik ook al een DIN toetsenbord en later nog es een HD kabel in 1 week(vorige week) heb moeten gaan halen. Dichtsbijzijnde shop is 30 minuten met fiets

[ Voor 12% gewijzigd door skelleniels op 20-05-2006 12:12 ]

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1