Toon posts:

plextor 755a leest dvd 2x en schrijft 4x???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Heb hier weer een major problem, kom net van de pc shop met mijn plex 755a, bouw deze netjes in op slave.

Maar nu wil een dvd'tje decrypten en hij doet dit maar aan 2x?? Heb een firmware update gedaan naar v. 1.02 maar geen baat, bij tooltje in nero (drivespeed) kan ik niks anders dan 2x selecteren? Is de writer brak of doe ik iets verkeerd? Of zou dit iets in de bios kunnen zijn?

Normaal gezien zou dit toch niet mogen zijn hij moet max 16x halen! En dvd's schrijven doet hij ook maar met een snelheid van 4x terwijl mijn dvd's 8x kunnen verdragen...

danku

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:43
Heb je hem wel op DMA if available staan niet op PIO Only?

Verwijderd

Topicstarter
woutertje schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:15:
Heb je hem wel op DMA if available staan niet op PIO Only?
Normaal gezien staat hij op dma, heb juist gecheckt bij computerbeheer en dan apparaatbeheer, ide ata/atapi..., en daar staat alles op dma, of kan je dat nog ergens anders veranderen?

Verwijderd

Topicstarter
Schrijven doet hij wel opeens netjes, maar dvd's decrypten doet hij maar aan 2x, een beveiliging zeker...

Verwijderd

Topicstarter
Ok probleem gevonden, na het verwijderen van starforce, sfclean.exe ript mijn plextor dvd's op een waanzinnige hoge snelheid (op het laatste van de dvd haalt hij 15,8x). _/-\o_

Wederom bewezen dat Starforce S*ckt...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2006 17:58 ]