Toon posts:

Gigabit Router met usb poorten

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe router, deze zou moeten beschikken over gigabit poorten en ik zou er ook nog HD's via USB op willen aansluiten.
Eigenlijk een combinatie van de dlink gamerrouter en dlink storage adapter.
De bedoeling is dan dat ik m'n mp3's of divx die op de usb HD staan, rechtstreeks kan afspelen op een snazio dvd speler of pixelmagic HD mediaspeler

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-04 19:29
Je vraagt bijna iets onmogelijks. Een router met gigabit is nog wel te krijgen, maar eentje die ook nog usb heeft die zie je nog niet. Ik heb ze in iedergeval nog niet gevonden, ik denk dat je op die combinatie nog even moet wachten voordat je dat gemakkelijk kan krijgen.
Ik zou als ik jou was nu iets pakken met een gewone router en daaraan een gigibit switch zodat de netwerk apparaten onderling snel werken en internet boven de 100mb\s zul je niet hebben

verdwaalde ict'er op elektro!

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Ik gok dat het zijn bedoeling is om een lekker goedkope gbit fileserver te hebben met een ingebouwde router. Denk dat dat zoiezo niet lukt, die schijven die met usb zijn aangesloten presteren over het algemeen nogal slecht, ik geloof dat ze nieteens een 100 mbit connectie voltrekken.

Correct me if I'm wrong.

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 00:06
VernL schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 00:23:
Ik gok dat het zijn bedoeling is om een lekker goedkope gbit fileserver te hebben met een ingebouwde router. Denk dat dat zoiezo niet lukt, die schijven die met usb zijn aangesloten presteren over het algemeen nogal slecht, ik geloof dat ze nieteens een 100 mbit connectie voltrekken.

Correct me if I'm wrong.
De USB schijf die ik heb trekt het anders toch wel tot 25 MB/s. De beperkende factor als je zo'n ding aansluit op een router is meestal de router zelf, aangezien die helemaal niet genoeg power heeft om zo'n datastroom te verwerken.

Je zou wel even kunnen kijken naar Het grote *Asus WL-700g topic *, dat is een router waar een harde schijf in zit, maar dan zonder gbit. Verder is daar waarschijnlijk wel heel veel aan te modden, maar moet op dit moment nog een beetje op gang komen, omdat dat ding pas net verkocht word.

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Dat bedoel ik, de combi usb2 schijf+router.
Wat ik ervan hoor gaat die niet sneller dan een paar MB/s

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:43

Correct me if I'm wrong.
Klopt, en dat geld voor de meeste consumer NAS apparaten.

Diegene op 100 Mbit mag je al blij zijn als je er 60 à 80% uithaalt. Voor gigabit liggen de waarden procentueel gezien nog veel lager, maar dit geld ook bij pc's vanwege andere bottlenecks.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben deze WL-500G Premium router van asus tegengekomen, hieraan kunnen er via USB Harde Schijven worden aangesloten, wel nog een gigabit poorten, maar het ziet er ander wel in orde uit. Zijn er mensen die deze router al gebruiken?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Correct me if I'm wrong.
Mijn externe harde schijf (USB 2.0) leest anders wel aan ongeveer 30MB/s. Ik denk dat het probleem hem vooral zit in het feit dat een USB connectie waarover veel data gepompt wordt ook veel processorkracht nodig heeft. En ik denk dat de meeste routers daar niet snel genoeg voor zien.
Zo zie je op dit prentje dat het gemiddeld processorgebruik op 15% ligt. Dit is op een P4 3,0GHz.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/admiralfreebee/wdthumb.gif

Natuurlijk klikbaar ;)
Pagina: 1