Toon posts:

Boot problemen Shuttle SN85G3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren als ik mijn shuttle opstart blijft de voedingsfan op volle snelheid spinnen. Normaal gesproken doet deze dat enkel 'een seconden of 3 na het aanzetten en gaat deze vervolgens in een zachtere stand verder. Nu blijft hij dus op volle toeren draaien.

Ook wil de Shuttle niet verder booten. De grafische kaart wordt niet aangeproken en ik kom dus ook niet bij de BIOS.

In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de grafische kaart zou liggen. Deze heb ik er dus uitgetrokken maar de Shuttle reageert niet anders. Ook met een andere kaart niet.

Ik ben vervolgens systematisch alle componenten los gaan trekken (audiokaart, geheugen, ATA- /IDEkabels, maar niets helpt.

Heeft iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
Specs van de rest van je syssteem geven zou fijn zijn in ieder geval ;)

Misschien kan je een ATX voeding gebruiken om je shuttle te booten (mocht de voeding het probleem zijn). Misschien stomme vraag maar heb je CMOS reset al gedaan? Dat bracht mijn shuttletje altijd weer in leven in ieder geval. :P

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een ATX voeding geprobeerd, helpt helaas niet.

Rest van specs.. hmm

- amd athlon64 3400+
- Corsair TWINX1024-3200XL
- 400 GB ATA schijf van WD
- 120 GB IDE van MAxtor
- M-audio Audiophile geluidskaartje
- Asus N6200 256MB

Als je meer moeten weten dan hoor ik het graag.

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-02 15:57
(Ik maak trouwens uit je tekst op dat het systeem al een tijdje goed draait)
Met de jumper CMOS reset --> geen verschil?
Hoe was de koeling van je shuttle? Temps etc. (op een open bureau of weggestopt in een kast?)
Wat voor ATX-voeding gebruikte je voor de test? Fatsoenlijke merk/wattage en aparte P4 stekkertjes enzo?

* Doet zeer als je geliefde shuttletje (schijn)dood is :'( *

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist CMOS reset gedaan, helpt niet. :'(

Ja het systeem heb ik nu een anderhalf jaar en nog nooit iets mee aan de hand geweest. Hij wordt sinds de toevoeging van de extra HD wel een stukje warmer, maar naar mijn idee niet iets waar ik me zorgen om moet maken zolang de zomer nog niet echt haar werk doet.

De Shuttle staat gewoon onder mijn bureau (niet in een kast zonder voldoende ventilatie ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Oei, ik vergeet de helft van je vraag te beantwoorden.

Ja het is wel een redelijke voeding een Q-tec 300w p4 voeding
Pagina: 1