Toon posts:

Graag advies van een Pro-Tweraker

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu heb staan is;

Abit KA7-100 kx133
AMD 750 Mhz
Asus V3800 (pro)
Dimm 128 PC133Mhz/8 ns

Aangezien ik met nogal veel prg's door elkaar werk en er dus veel openstaat valt mij op dat (volgens freemem) ik af en toe ff moet wachten en freemem best vaak in het gele/rode gebied komt.
Na activatie van freemem staat ie weer op groen 55.

Nu heb ik 2 vragen;

1. Is het verstandig om 128 Dimm aan te schaffen cq. noodzakelijk (heeft het zin) ?

2. Wat zou je mij verder nog kunnen adviseren om te vervangen/upgraden ?

Evt. wil ik ook gaan overklokken...is dit verstandig en wat is dan in mijn geval het beste ? (dit laat ik dan doen)

Plz ga geen dingen lopen te verzinnen, want ik neem jullie antwoorden voor 100% aan.

Verwijderd

doe er 128 mb bij werkt zeker, maar als je ff vooruit kijkt, pleur je er direct 256 bij, kan je voorlopig nog wel ff heeel ver vooruit...

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
128 erbij is goed, maar het zit daarna nog steeds vol (het geheugen). Je hebt wel minder last van swappen

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

Meer geheugen heeft alleen echt zin als je Win2000 draait, ik heb hier 352Mb en ik draai win Me, als ik met 128 Mb draai merk ik niet dat ie langzamer wordt..

Verwijderd

Dit is een gevaarlijke vraag, want wie is hier nu de pro tweaker, hoop dat je bedoelt de iets serieuzere en zuinigere Tweaker.

128 Xtra is nooit verkeerd, ligt er een beetje aan wat voor Aps je draait, en zoals je weet hebben sommige aps probs met een dataleak, (Goede benaming?) Ze maken moeilijk geheugen vrij.

Overklokken uhm, overklokken is niet zaligmakend (8> roep ik altijd heel wijs.
Je Athlon kun je door middel van de L1 brugen te verbinden en daarna de multiplier op te schroeven je kunt ook met FSB verhogen, schijnt dit nogwels eens probs te geven bij de EV6 bus, probeer ff de search zijn wel 100 topics over geweest.

Om te testen of je goed heb overgeklokt is in eerste instantie 3DMark en ):O een goed hulpmiddel gaan ze hangen ff stapje terug.
Daarnaast bestaan er ook aps die de integriteit van de CPU testen dus binnen hoevel clock slagen :P je cpu een bepaalde berekening uitvoert, worden de benodigde stappen hoger zit er wat fout dat betekent dat je CPU wel op die 1000mhz draait maar dat een ap er langer (abstract gezien) over doet om berekent te worden. Niet altijd erg zou je ff wat meer info over moeten zoeken on the net.

Suc6

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Antwoord:
1. Als programma's vaak even inhouden en je hoort je hard disk veel reutelen dan is het heel verstandig 128 MB toe te voegen.

2. Ik denk niet dat je veel hoeft te veranderen aan de bestaande configuratie, afgezien van het toevoegen van extra geheugen.

Overklokken van een Athlon is lastiger dan van een Duron of Thunderbird. Ik zou er niet aan beginnen. Voor meer informatie kun je hier kijken
http://www.corum.nl/
De site is helaas al een jaar niet bijgewerkt, dus het kan zijn dat ze het niet meer doen. Andere sites voor informatie zijn die van Tom's Hardware (http://www.tomshardware.com/) en Anandtech (http://www.anandtech.com/).
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle respons alleX.

Mijn conclusie;

Ik ga RAM bijhalen, want idd mijn HD staat te rammelen.
128 MB 8 ns 129,- ex.
256 MB 8 ns 289,- ex.

http://www.alternate.nl/index.htm?PRODUKTE/PRODUKTE.HTM

Is dan 256 niet een Bje overdreven of toch wel usefull ?
Het blijft tenslotte wel een huiscompje.

Nu kan ik alleen niet begrijpen dat mij geadviseerd is om in den beginne te starten met 64MB, maar gelukkig had mijn PC-tje daar de grootste moeite mee en moest ik kiezen tussen 32 of 128 (128 genomen).

Het was/is dus feit dat mijn PC-tje dus gewoon niet WIL lopen met 64.
Hoe is dat dan weer te verklaren ?

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-07 22:25
Welk OS draai je?
Voor win9x is meer dan 256MB overbodig, voor win2000 kan het wel handig zijn, maar 256 voldoet hier ook wel hoor.
Ik zou er gewoon 128MB bij doen, je volgende geheugen, wordt toch iets van DDR, ofzo.

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 18:34 schreef Mr.PolarBear het volgende:
...
Overklokken uhm, overklokken is niet zaligmakend (8> roep ik altijd heel wijs.
Je Athlon kun je door middel van de L1 brugen te verbinden en daarna de multiplier op te schroeven je kunt ook met FSB verhogen, schijnt dit nogwels eens probs te geven bij de EV6 bus, probeer ff de search zijn wel 100 topics over geweest.
...
Als je nou ff goed gelezen had dan wist je dat hij een Classic athlon had met een KX133 ipv een KT133. Hij heeft dan dus geen last van een EV6 bus. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik voor de 128RAM, OS ME '98.

Wil absoluut geen W2000 ivm de Games.
Ik heb al problemen genoeg gehad met mijn spulletjes en wil voorlopig ff genieten.

Er komt een nieuwe versie OS uit had ik begrepen en ben naam vergeten.

Ik ben allang blij met deze comp.
Eindelijk eens kunnen doen wat ik wil.
P1 233 Mhz was niet echt bijzonder.
Daar zit ons mams nu op te kaarten :)

En wat die bussen betreft...ik neem nog altijd lijn 31, die is het snelste :)
Daar heb ik helaas nog ff geen verstand van, maar dat komt nog wel.

Bedankt :)

Verwijderd

Ja Whistler komt uit aan het einde van het jaar (begin volgend jaar >:)) Daarvoor heb je minimaal 256MB nodig heb ik horen zeggen.

Verwijderd

veel programma's=veel geheugen

Deze pc is snel genoeg om nog een paar jaar mee te gaan. Als je het geld hebt, koop dan de 256, beter te veel dan te weinig, ook al is het maar een home-pctje.. zeker als je ook wel eens photoshopt of zo.

Bovendien kan je altijd nog die 128MB dimm verkopen als het niet nodig is en heb je 1 dimm. Hoe meer dimms in je masjien, hoe meer kans op problemen (in mijn ervaring)

CC

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 25 januari 2001 19:37 schreef Bendertino het volgende:
Ja Whistler komt uit aan het einde van het jaar (begin volgend jaar >:)) Daarvoor heb je minimaal 256MB nodig heb ik horen zeggen.
Ik draai nu Whistler Pro build 2410 met een 192 Mb / 850Mhz cel2 /bx en dat levert absoluut geen problemen op. Het enige wat zich soms voordoet is dat het even op zich laat wachten voordat een programma opstart. Dit lijkt echter niet te liggen aan geheugenperformance (je hoort of ziet m niet swappen), maar hij lijkt te staan "rekenen". Voor de rest is het een superstabiel os, dat niet voor niks op win2k is gebaseerd en daarnaast ook nog eens goede ondersteuning biedt voor spellen (heb er al een boel getest oa porsche 2000 en ut). Ik kijk uit naar de officiële release.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 25 januari 2001 21:36 schreef tonyisgaaf het volgende:
Voor de rest is het een superstabiel os, dat niet voor niks op win2k is gebaseerd en daarnaast ook nog eens goede ondersteuning biedt voor spellen
Het is ook gebaseerd op Win Me, dus waarschijlijk zal het minder stabiel lopen als W2K

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Whistler is niet gebaseerd op Me. Whistler is gebouwd op de kernel en HAL van Windows 2000 en daarom zal hij minstens even stabiel zijn. Van Windows Me zijn alleen wat programmaatjes en userinterface dingetjes gepakt.

Professioneel Hyves-weigeraar

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Idd. niks geen win me, alleen misschien een paar gui dingetjes, maar de stabiliteit is top!

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Pagina: 1