Na enig speurwerk hier op GOT ben ik eigenlijk niet veel verder gekomen met mijn probleem(pje). Wat is mijn huidige situatie? Nou, ik heb dus bijna een jaar geleden een Orange 32,50 abonnement afgesloten met een (gratis) Nokia 6230i-toestel. Na zes maanden heb ik dif abonnement verlaagd naar een 22,50-abbo, aangezien ik nooit over m'n bundel heen bel. Even voor de duidelijkheid: de eerste zes maanden heb ik dus 32,50 - studentenkorting = ca. 25 euro betaald. De laatste zes maanden 22,50 - studentenkorting = ca. 16 euro/maand.
Nu mijn abonnement bijna afgelopen is, begint het alweer te kriebelen naar een nieuwe telefoon. Maar wat schetst mijn verbazing? Ik kan dus absluut no-way verlengen met 1 jaar (zowel 22,50 als 32,50). Wat kan ik nu het beste doen? Als ik gewoon niets doe, dan verloopt m'n studentenkorting en ga ik dus 22,50 per maand betalen en behoud ik m'n huidige toestel. Ik ga dus per maand meer betalen, ondanks dat m'n abonnement afgelopen is!
Kloten zeg!
Het liefst blijf ik bij Orange, met behoud van m'n nummer. Maar dit kan dus alleen bij 2-jarige verlenging en dat wil ik niet. Wat zijn nu mijn opties?
- overstappen naar een andere provider met nummerbehoud
- Niets doen, gewoon door blijven bellen en 22,50 per maand betalen
Wat nog meer? Kan ik niet iets van een sim-only abonnement afsluiten dat wel goedkoper is? Ik lees hier vrij weinig over op GOT. En hoe werkt zo'n sim-only abonnement? Op deze website zie ik dat ik niet eens kan verlengen naar 1 jaar!
Nu mijn abonnement bijna afgelopen is, begint het alweer te kriebelen naar een nieuwe telefoon. Maar wat schetst mijn verbazing? Ik kan dus absluut no-way verlengen met 1 jaar (zowel 22,50 als 32,50). Wat kan ik nu het beste doen? Als ik gewoon niets doe, dan verloopt m'n studentenkorting en ga ik dus 22,50 per maand betalen en behoud ik m'n huidige toestel. Ik ga dus per maand meer betalen, ondanks dat m'n abonnement afgelopen is!
Kloten zeg!
Het liefst blijf ik bij Orange, met behoud van m'n nummer. Maar dit kan dus alleen bij 2-jarige verlenging en dat wil ik niet. Wat zijn nu mijn opties?
- overstappen naar een andere provider met nummerbehoud
- Niets doen, gewoon door blijven bellen en 22,50 per maand betalen
Wat nog meer? Kan ik niet iets van een sim-only abonnement afsluiten dat wel goedkoper is? Ik lees hier vrij weinig over op GOT. En hoe werkt zo'n sim-only abonnement? Op deze website zie ik dat ik niet eens kan verlengen naar 1 jaar!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 16:41 ]