Goedemiddag, in mijn zoektocht naar een DL DVD brander heb ik mijn keuze beperkt tot de genoemde modellen maar ondanks het lezen van veel reviews kan ik maar geen keuze maken. De specificaties zijn nagenoeg gelijk en de reviews zijn over beide modellen enthousiast. Wat ik vooral belangrijk vind is een goede foutcorrectie, compatibiliteit met verschillende media, schrijfkwaliteit, het kunnen rippen van beveiligde audio cd's, en een stille drive. Lightscribe boeit mij weinig en ik hoef ook niet de nieuwste safedisc beveiliging te omzeilen.
Dankzij goede ervaringen ten opzichte van Lite-On neig ik weer naar een plextor. Maar als ik in de pricewatch kijk is de plextor bijna 3x zo duur (87 vs 35 euro). Verder krijgt de BenQ van cdrinfo.com een hogere score voor het lezen van media. Daarentegen is een plextor uit eigen ervaring fluisterstil terwijl ik erg uiteenlopende dingen over BenQ lees. Is plextor nu echt dat prijsverschil waard of zijn ze gewoon (te) duur? Kleine kans dat iemand beide modellen bezit maar heeft iemand enig idee?
Dankzij goede ervaringen ten opzichte van Lite-On neig ik weer naar een plextor. Maar als ik in de pricewatch kijk is de plextor bijna 3x zo duur (87 vs 35 euro). Verder krijgt de BenQ van cdrinfo.com een hogere score voor het lezen van media. Daarentegen is een plextor uit eigen ervaring fluisterstil terwijl ik erg uiteenlopende dingen over BenQ lees. Is plextor nu echt dat prijsverschil waard of zijn ze gewoon (te) duur? Kleine kans dat iemand beide modellen bezit maar heeft iemand enig idee?