[VMWARE] Samenwerking 2 machines

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
Hallo,

Ik ben op school bezig met een project. De bedoeling is dat er 2 (fysieke)machines komen met verschillende (vituele)servers en clients. Het is helaas niet toegestaan om alle besturingssystemen op 1 machine draaien.

Nu is het de bedoeling dat via het netwerk van school, of een zelf gebakken netwerk een verbinding wordt gerealiseerd tussen deze 2 vmware machines(geen probleem). Dus feitelijk moeten de servers op deze vmware stations met elkaar kunnen communiceren.

Ik ben al bijna een dag bezig geweest maar ik kan het niet voor elkaar krijgen, wie helpt mij?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik begrijp het niet :?

Die VM's hangen toch gewoon in het netwerk??? Dus die moeten elkaar gewoon kunnen zien....

Of is het de bedoeling dat je met Vlans moet gaan werken??

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je kan toch ook gewoon een eigen IP nummer binnen een virtueel netwerk gebruiken die fysiek van de nic in de host gebruik maken? (als je dat nog volgt :+ )

Ik stel voor dat je eerst even vermeldt welke VMWare je gebruikt (GSX, ESX, Workstation?) en welk host os en welke guest os'sen.

Netwerk config info kan ook handig zijn en hoe je dat in je virtual machines hebt geconfigged.

(PS, de handleiding is te downloaden op de vmware website :p )

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
Je kunt gewoon de vmware sessies in bridged networking zetten, ze maken dan direct contact via de netwerkkaart van de host richting het LAN. Vraag even aan de systeembeheerder (of je leerkracht) welke IP-nummers je mag gebruiken bij de instellingen van de clients.
Ga AUB niet zelf nummers invoeren!!

Verwijderd

hmm, zeker weer zo'n Deltion'er :D

zomoeilijk is het eigenlijk niet, als je bridged neemt dan krijg je zeker weten gezeik met andere mensen die toch eigenwijs hun eigen ip invullen,, of de zelfde domein naam heeft,
:D

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51
Gekker nog, ik denk eerder dat hij problemen krijgt met systeembeheer. een rogue netwerk in het schoolnetwerk wil je niet! :X

• Svenneh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:42:
hmm, zeker weer zo'n Deltion'er :D

zomoeilijk is het eigenlijk niet, als je bridged neemt dan krijg je zeker weten gezeik met andere mensen die toch eigenwijs hun eigen ip invullen,, of de zelfde domein naam heeft,
:D
als je dan vertelt hoe het wel moet, is het probleem opgelost :P

Verwijderd

tjah, maar dat is nou net de bedoeling van de opdracht dat je het zelf gaat ontdekken en een oplossing gaat oplossne :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Er is een reden dat we huiswerkvragen met argusogen bekijken op GoT; de belangrijkste dat de topicstarter vaak na een minimum van inzet het antwoord op het bord verwacht zonder daar enig moeite voor te willen doen. Helaas zie ik precies ditzelfde in deze thread gebeuren; en een discussie over de reden dat men verwacht dat je je eigen huiswerk maakt zie ik ook niet zitten :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.