Waarom werkt de tv-out op mijn notebook niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is een Promedion 5300, (Cel500,64MB)
De grafische Chip is een S3 Virge MX 4MB AGP.
Er zit een tv-out op, maar wanneer ik het geval op de tv aansluit zie ik ..... niets. :(

Tv-out staat ingeschakeld in de Bios, maar bij advanced display settings mag ik de tv niet selecteren van mr. S3 Chip.

De uitgang is een S-Video (6 van die pinnetjes), ik gebruik alleen wel een adapter (->tulp) zodat ik hem op de scart v/d tv kan drukken.

Iemand ervaring met deze chip en tv-out?.

Alle reakties welkom :)

Verwijderd

Het kan zijn dat je met een bepaalde toetscombinatie de uitgang moet inschakelen.
Bij Toshiba in ieder geval wel.

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

En een TV kan maar 800x600 aan he...dus als je desktop hoger staat kun je inderdaad niks zien.

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Ik heb hetzelfde probleem gehad, (niet met een laptop, maar wel met een tv-out) en je moet eens kijken in de settings van de tv. daar moet je hem op het extern signaal laten wachten. Dan pas zal je laptop de connectie herkennen en je dan ook pas toelaten om de tv-out te activeren.

Dat is om te voorkomen dat je naar een zwartscherm zit te staren als je tv niet juist ingesteld is. (op een zwart scherm is het nogal moeilijk om terug te schakelen naar je monitor)

Verwijderd

je refrash rate ... op 60h en resol. op 800

• T.S.
  • Niet online
Desktop staat op 800x600, en de tv staat ook goed ingesteld, dus dit kan het niet zijn.
Het is trouwens ook een dual view, hij zou dus tv/monitor en TFT tegelijk moeten kunnen weergeven.

Kep S3 net ook maar mail gestuurd, het is tenslotte hun chip.

Misschien dat iemand anders nog iets weet?

Ik zal de refresh rate eens op 60 proberen

• T.S.
  • Niet online
Ben er nog niet uit, kep alles wel zo'n beetje geprobeerd.

S3 heb ik ook geen moer aan, drivers voor de Virge MX+ zijn al helemaal ver te zoeken.

Het lijkt er haast op dat de tv-out gewoon kaduk is, ik denk dat ik het probleem maar doorschuif naar de levarancier.

Verwijderd

Probeer 50 eens, meer kan je kijkpijp niet aan.800 x 600 is ook teveel. 480 x 3honderd nogwat is de norm. Stel je er echter niet teveel van voor want PAL (TV-norm) is echt bagger vergeleken met wat wij op ons PC-monitortje zien. Daarom begrijp ik die mensen ook niet die zo tevreden zijn met de prachtkwaliteit van hun Play Station. Succes !
Pagina: 1